41 865 läst ·
777 svar
42k läst
777 svar
Vilken elbil skall man satsa på 2026?
Håller på och förhandlar men verkar landa på 8700kr (1500mil). Dock inget konkret änStorsockret skrev:
Har du fått något konkret? Volvo och privatleasing har jag sällan sett speciellt mycket bra erbjudanden på, men du kanske tänkte köpa?
Bilar i den prisklassen hamnar ju tyvärr norr om 10-12k i månaden, tycker ID7 och toyotan är illa nog kring sina 8Det var lite därför jag blev intresserad av IONIQ 9 när det kom erbjudande på (från) 7k på ett fåtal bilar. Det är såklart inte bara priset som spelar in, men det är nåt jag gärna sänker ner en aning från nuvarande total iaf.
Oj, ja det är ett bra pris ändå. Får du någon ratt med då? 😬 Du får gärna hojta till om du får till det. Har avfärdat den som för dyr med tanke på köppriset så har inte kollat, men den ser ju till och med ut att ha ett lastgaller efter andra raden och vettiga hundgrindar som originaltillbehör. Kanske får ta en vända till Volvo också.P PHPersson skrev:
Skoda Peaq? Nu har den inte kommit men ska komma till sommaren. Ingen aning om pris dock.Storsockret skrev:
Jo jag tycker jättemycket om den, men vi har flyttat och vill egentligen bara ha en bil och ID7 har för litet bagage. Hade vi inte haft hundarna hade Volvon åkt ut istället och ID7 blivit kvar. Volvon är från 2008 och har gått över 43000 så vi är dock sugna på att bli av med den också.
Vi har kollat på ioniq 9 också då det finns erbjudande på privatleasing, men det är så jäkla stor. Och ful, men det må väl vara hänt.
Men det är som sagt på 400V lagerbilar, 2026orna blir rätt mycket dyrare tyvärr. Skall hojta!Storsockret skrev:
Oj, ja det är ett bra pris ändå. Får du någon ratt med då? 😬 Du får gärna hojta till om du får till det. Har avfärdat den som för dyr med tanke på köppriset så har inte kollat, men den ser ju till och med ut att ha ett lastgaller efter andra raden och vettiga hundgrindar som originaltillbehör. Kanske får ta en vända till Volvo också.
EX30 är kass på allt, speciellt utrymmet. Se min recension i tråden för ca en månad sedan.AXS skrev:
Ja det är absolut tänkbart, men det är ju det här med att det är en ny modell, innan det finns provkörningsbilar, tillbehör osvosv så är man rätt långt bort.Purre skrev:
Sånt spelar mindre roll, men det beror ju på vad det är för utrustning osv också, några krav har jag väl. Men jag antar att du själv har gått in och frågat dig för, så det är ju inga garantier att bara för att du lyckas så lyckas jag. Och olika återförsäljare och lager, men jag tackar för tipset.P PHPersson skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 326 inlägg
Peaq är bara som en lite större Enyaq, eller en hög ID7, vad jag läst verkar den vara riktigt trevlig. Lär inte vara några större överraskningar.Storsockret skrev:
Ja det är absolut tänkbart, men det är ju det här med att det är en ny modell, innan det finns provkörningsbilar, tillbehör osvosv så är man rätt långt bort.
Sånt spelar mindre roll, men det beror ju på vad det är för utrustning osv också, några krav har jag väl. Men jag antar att du själv har gått in och frågat dig för, så det är ju inga garantier att bara för att du lyckas så lyckas jag. Och olika återförsäljare och lager, men jag tackar för tipset.
Annars går det väl att hitta EV9 till vettigt pris också?
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 326 inlägg
Nä det kanske inte är så mycket överraskningar men jag måste testa att lasta hundarna i den innan jag kan bestämma mig för någotRabbithole skrev:
Det beror nog på vad man ser som vettigt pris, vi vill inte landa norr om 10k för leasingen, EV9 har jag för mig började på 11 innan man ens började öka miltalen och peta på tillval. Det var därför jag blev lite förvånad när jag hittade kampanjen på hyundais version med frånpris på 7k.
Det positiva är att den är rolig att köra.Rabbithole skrev:
Minus förutom det du nämner är långsam laddning (i kombo med kort räckvidd som beror på dels litet batteri och dels hög förbrukning)
Minimalt baksäte.
Det var en 25 eller 26 jag körde
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 326 inlägg
Får se om det kommer några nya konkurrenter i mini premium suv klassen. VW kommer ju med ID Cross, som jag tror är bättre utrymme, men lite för litet batteri. Kommer Audi med någon motsvarande elektrisk Q2?P Pin skrev:
Inget i den bilen var premium, utom prislappen på ca 450 000Rabbithole skrev:
Otroligt enkel interiör.
De kraven jag har är performance ultra, finns inte så många men prisnivän iaf om man köper verkar skilja väldigt lite. Nä precis det är inte alls säkert tycker hela branschen är lika nyckfull som på 80-taletStorsockret skrev:
Hehe ja det ska bli intressant att se vad du lyckas få tag i. Hittils har jag lyckats få in en enda offert på en 2025 (bara Plus) och den låg på 12000 i månadenP PHPersson skrev: