41 865 läst ·
777 svar
42k läst
777 svar
Vilken elbil skall man satsa på 2026?
Jag tror Toyota har något riktigt bra på g med bz4x touring. Hade bra timing så lyckades provköra en igår, bortsett från den breda mittkonsolen som störde en aning och lite buller så var den riktigt trevlig. Jag har inte kört vanliga bz4x innan så det var kul. Trist med relativt långsam laddning dock, men tror inte det är ett problem för de flesta. Lite kul med en Toyotakombi som accelererar som en Tesla 😅
Vi är i överlåtarsvängen av leasingen på vår id7, om denna är stor nog i bagaget (vilket måtten tyder på, men vi måste prova) så kan det vara bilen som ersätter den och våran XC70, vilket är målet.
Vi är i överlåtarsvängen av leasingen på vår id7, om denna är stor nog i bagaget (vilket måtten tyder på, men vi måste prova) så kan det vara bilen som ersätter den och våran XC70, vilket är målet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja jag tycker också den lockar. Sen skulle man kunna köpa en Subaru likväl då det är mer eller mindre samma bil. Tycker den prickar av mycket på sin egna lista över vad man söker iaf. Laddhastigheten är inget problem för oss mer än möjligen någon enstaka gång per år. Å andra sidan har vi barn som kommer tjata om man är framme, är hungrig, behöver kissa och allt vad det är så det löser sig oavsett.
Sen låter man AI jobba på utseendet lite så blir det riktigt bra skulle jag säga. Vet att AI gjorde Toyotan till en Subaru i farten.
Originalbild från denna sida - https://www.northerndailyleader.com...retched-electric-suv-confirmed-for-australia/
Sen låter man AI jobba på utseendet lite så blir det riktigt bra skulle jag säga. Vet att AI gjorde Toyotan till en Subaru i farten.
Originalbild från denna sida - https://www.northerndailyleader.com...retched-electric-suv-confirmed-for-australia/
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 814 inlägg
Alltid trevligt med fler kombis, första BZ4X var väl ingen hit, men en snabb skumning säger att de lyckats bättre med den nya.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 814 inlägg
Urk, dedär skärmbreddarna i plast är i mitt tycke inte speciellt snygga.
Första versionen var värdelös. Andra versionen bättre och detta borde bli tredje versionen om det nu inte bara är karossändringar.13th Marine skrev:
Smaken är som baken. Men är man uppvuxen med JDM osv.13th Marine skrev:
Men de gråa partierna på skärmarna förstår jag inte varför man envisas med. Nedlackat är betydligt snyggare oavsett.
Om man som mig är intresserad av privatleasing så tror jag subarun började betydligt högre i pris, men jag har inte kollat hur mycket utrustningen skiljer sig. På Toyotan tycker jag det saknas för mycket nice-to-have i Active tech, så man behöver upp på executive.Purre skrev:
Ja jag tycker också den lockar. Sen skulle man kunna köpa en Subaru likväl då det är mer eller mindre samma bil. Tycker den prickar av mycket på sin egna lista över vad man söker iaf. Laddhastigheten är inget problem för oss mer än möjligen någon enstaka gång per år. Å andra sidan har vi barn som kommer tjata om man är framme, är hungrig, behöver kissa och allt vad det är så det löser sig oavsett.
Originalbild från denna sida - [länk]
Är ID7an inte bra nog för att vilja ha igen?Storsockret skrev:
Jag tror Toyota har något riktigt bra på g med bz4x touring. Hade bra timing så lyckades provköra en igår, bortsett från den breda mittkonsolen som störde en aning och lite buller så var den riktigt trevlig. Jag har inte kört vanliga bz4x innan så det var kul. Trist med relativt långsam laddning dock, men tror inte det är ett problem för de flesta. Lite kul med en Toyotakombi som accelererar som en Tesla 😅
[bild]
Jo jag tycker jättemycket om den, men vi har flyttat och vill egentligen bara ha en bil och ID7 har för litet bagage. Hade vi inte haft hundarna hade Volvon åkt ut istället och ID7 blivit kvar. Volvon är från 2008 och har gått över 43000 så vi är dock sugna på att bli av med den också.P PHPersson skrev:
Vi har kollat på ioniq 9 också då det finns erbjudande på privatleasing, men det är så jäkla stor. Och ful, men det må väl vara hänt.
Ja executive är ett måste i min värld också för att få det man söker. Med ökad prislapp så klart då.Storsockret skrev:
Det är synd att Toyota inte lyckats göra kupén tystare. Testade Bz4x men den var fruktansvärt bullrig tyckte jag. Deras senare modeller verkar samma
Ex90? Om man går på 2025 som är på 400V kan man få bra erbjudande. Funderar själv på den och låter som vi ha samma behov.Storsockret skrev:
Jo jag tycker jättemycket om den, men vi har flyttat och vill egentligen bara ha en bil och ID7 har för litet bagage. Hade vi inte haft hundarna hade Volvon åkt ut istället och ID7 blivit kvar. Volvon är från 2008 och har gått över 43000 så vi är dock sugna på att bli av med den också.
Vi har kollat på ioniq 9 också då det finns erbjudande på privatleasing, men det är så jäkla stor. Och ful, men det må väl vara hänt.
Har du fått något konkret? Volvo och privatleasing har jag sällan sett speciellt mycket bra erbjudanden på, men du kanske tänkte köpa?P PHPersson skrev:
Bilar i den prisklassen hamnar ju tyvärr norr om 10-12k i månaden, tycker ID7 och toyotan är illa nog kring sina 8