40 602 läst ·
777 svar
41k läst
777 svar
Vilken elbil skall man satsa på 2026?
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Nicke Nyfiken skrev:
Överlägset?
Hur mycket snålare är de i jämförelse med Hankook iON? Det kan inte vara mer än någon enstaka %.
Tvivlar på att de är tystare än iON.
De har 2 dB högre ljud utvändigt enligt märkningen och de saknar ljuddämpande skum invändigt.
En annan anledning att jag inte väljer EcoContact7 är det låga hastighetsindexet på 190 km/h. Min bil gör 250 km/h så jag måste välja däck därefter. iON har 270 km/h hastighesgräns.
Men det hindrar inte att de passar på "trähandtags" bil. Den kanske inte går så fort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 260 inlägg
Nötegårdsgubben skrev:
Ja, den säger väl just det. Att det finns fler lagar som säger andra saker är alltjämt något helt annat.Nicke Nyfiken skrev:
Och ändå hänger du upp dig på det. Ja, jag tycker att det är trams att ett däck ska tåla saker det inte får utsättas för.Nicke Nyfiken skrev:
Att det skulle få utsättas för det i Tyskland eller på bana är som jag ser det ovidkommande.
Du är medveten om att du uttryckligen hittat på saker om mig va? Som det här:Nicke Nyfiken skrev:
Så du kanske ska ta det lite lugnt med brösttonerna.Nicke Nyfiken skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
trähandtag skrev:
Logga in
Skapa konto
Urklipp från ett test där båda är med, Goodyear har dessutom ett snäpp upp på subjective comfort men det är nog irrelevant bara bilen är okej.
Väldigt liten skillnad mellan Goodyear och Hankook i övrigt. Hankook är lite bättre grepp på torrt, vått, rullar lite lättare medan Goodyear är motsvarande bättre på comfort, ljud och håller 10% längre.
2% skillnad i räckvidd där
Tycker det är svårt att diskutera med någon som låtsas ha bristande läsförståelse.Nötegårdsgubben skrev:
Ja, den säger väl just det. Att det finns fler lagar som säger andra saker är alltjämt något helt annat.
Och ändå hänger du upp dig på det. Ja, jag tycker att det är trams att ett däck ska tåla saker det inte får utsättas för.
Att det skulle få utsättas för det i Tyskland eller på bana är som jag ser det ovidkommande.
Du är medveten om att du uttryckligen hittat på saker om mig va? Som det här:
Så du kanske ska ta det lite lugnt med brösttonerna.
Känns inte meningsfull att fortsätta diskussion.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 301 inlägg
Nej.[SKPG]Zamora skrev:
Den startade med att en okunnig person påstod att man inte behöver har däck med rätt hastighetsindex.
När sedan någon länkade till reglerna på Transportstyrelsens sida så övergick diskussionen till en massa tyckande och antaganden om personer som väljer att följa reglerna.
Låt oss diskutera elbilar istället.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 301 inlägg
Nåja......Nicke Nyfiken skrev:
Nej.
Den startade med att en okunnig person påstod att man inte behöver har däck med rätt hastighetsindex.
När sedan någon länkade till reglerna på Transportstyrelsens sida så övergick diskussionen till en massa tyckande och antaganden om personer som väljer att följa reglerna.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Snubblade över Mercedes CLA shooting brake, 754km räckvidd, 615' kostar den
Räknas väl som kombi även om den är liten
https://www.mercedes-benz.se/passen...MM2VA&gad_source=7&gad_campaignid=23693001747
Räknas väl som kombi även om den är liten
https://www.mercedes-benz.se/passen...MM2VA&gad_source=7&gad_campaignid=23693001747
Reflektion från senaste veckorna är att en betydande del av trafiken ligger och slökör på motorvägen i högerfilen jämfört med för några månader sedan. Primärt fossilbilar, är det bränslepriserna som spelar in tro? Tycker det är intressant med tanke på allt gnäll om att elbilar skulle ligga under utsatt hastighet…
Är du däckad?Nicke Nyfiken skrev:
Nej.
Har inte märkt någon skillnad här… det är inte du som kör 30km/h snabbare?L Liljeros skrev:Reflektion från senaste veckorna är att en betydande del av trafiken ligger och slökör på motorvägen i högerfilen jämfört med för några månader sedan. Primärt fossilbilar, är det bränslepriserna som spelar in tro? Tycker det är intressant med tanke på allt gnäll om att elbilar skulle ligga under utsatt hastighet…