392 587 läst ·
6 590 svar
393k läst
6,6k svar
Vilken elbil skall man satsa på 2025?
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 333 inlägg
Kom fram till 3,5kWh/mil jag med.
Den är törstig, men inte såpas. Något är inte normalt där, kanske massa buskörning.. 😆
Den är törstig, men inte såpas. Något är inte normalt där, kanske massa buskörning.. 😆
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 829 inlägg
Många korta sträckor när det är kallt kan ju tugga i sig en del batteri när kupen ska värmas upp en massa gånger.
Attitudeswe
Husägare
· Partille
· 2 386 inlägg
Attitudeswe
Husägare
- Partille
- 2 386 inlägg
Bilen låg på 1:24 i SE3 nov inkl allt (utom fasta månadsavgiften och effektavgiften).P PHPersson skrev:
Totalt snitt blev 1:61 för all förbrukning.
Effektavgiften landade på 250kr totalt. Utan bil hade det varit 195kr effektavgift för mig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja något är onekligen konstigt… nästan så man tror att han kört extremt antingen för att han kör så eller för att han vill visa extremt negativa siffror som ”clickbait”.K karlmb skrev:
Edit: Photoshop låter dock enklare än att köra runt så
Har ingen elbil själv men nyttjar taxiresor som provturer. Idag 8 grader och till Arlanda ID4 låg på 2,1 i förbrukning sedan laddning vilket inte var så många km innan min resa. Från Arlanda EQE 2,3 i förbrukning. Är inte det mycket när det ör lite trafik och max 110 km/h? Större delen under 100.
Jo… det är inte direkt imponerande iaf. Skulle gissa att min X skulle ligga på 2 ca. X5an 2,6.P Pin skrev:
3,5 kWh/mil var det dummaste jag hört på länge. Det finns många olika Taycanmodeller och de drar mellan 1,68 och 2 kWh/mil. Högst normalt för en tung och mycket snabb elbil.Rabbithole skrev:
Den sista siffran ovan är för den vassaste varianten, Taycan Turbo S Cross Turismo. Den har motorer på 700 kWh och gör 0-100 på 2,5 sekunder.
Så om man vill komma upp i 3,5 kWh/mil så behöver man sannolikt köra i 250 km/tim i snitt med hästsläp i 40 minusgrader.
Här kan du se vad andra rapporterar för förbrukning. Alltså verklig förbrukning.J jocke31 skrev:3,5 kWh/mil var det dummaste jag hört på länge. Det finns många olika Taycanmodeller och de drar mellan 1,68 och 2 kWh/mil. Högst normalt för en tung och mycket snabb elbil.
Den sista siffran ovan är för den vassaste varianten, Taycan Turbo S Cross Turismo. Den har motorer på 700 kWh och gör 0-100 på 2,5 sekunder.
Så om man vill komma upp i 3,5 kWh/mil så behöver man sannolikt köra i 250 km/tim i snitt med hästsläp i 40 minusgrader.
Molgam har inte rapporterat där.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/39-Porsche/1883-Taycan.html
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 333 inlägg
Ja, förbrukningen är listad, så även distans, tid och hastighet. Så det är troligtvis någon som busat och fått upp förbrukningen typ.. burna tills däcken smäller 😉J jocke31 skrev:3,5 kWh/mil var det dummaste jag hört på länge. Det finns många olika Taycanmodeller och de drar mellan 1,68 och 2 kWh/mil. Högst normalt för en tung och mycket snabb elbil.
Du har ingen elbil hör jag, eller så skojar du?J jocke31 skrev:3,5 kWh/mil var det dummaste jag hört på länge. Det finns många olika Taycanmodeller och de drar mellan 1,68 och 2 kWh/mil. Högst normalt för en tung och mycket snabb elbil.