359 704 läst ·
6 097 svar
360k läst
6,1k svar
Vilken elbil skall man satsa på 2025?
Du kan inte gå till Tesla och begära att de lagar ditt batteri på garanti ifall det har varit en olycka med bilen. Många ggr får man batteriproblem efter att tex en airbag löst ut, Inget avancerat egentligen, ngn pyrosäkring som råkar sitta inne i batteriet bara. Det är från dessa reparationer, samt från bilar som gått längre man har fått datan.D djac skrev:Fast du måste hålla med om att detta grumlar hela resonemanget, varför skulle en tredjepartsverkstad i stor utsträckning bli ombedd att göra dyra reparationer på batterier som är under garanti?
Visst kan man påstå att någon kanske inte vet att de har garanti men om nu verkstaden är så seriös så antar jag att de berättar det för kunden, det står ju dessutom på displayen i en Tesla och om det är något det varit fokus på runt elbilar så är det väl batteriets garanti och hållbarhet.
Det håller inte heller, då är det ju försäkringen som går in. Kvar finns det några som krockat och skadat batteriet, om nu resonemanget ska hålla, och av olika anledningar vill undanhålla detta och därför betalar hundratusentals kronor för detta hemlighållandet, nu är vi nere på ena handens fingrar.K karlmb skrev:Du kan inte gå till Tesla och begära att de lagar ditt batteri på garanti ifall det har varit en olycka med bilen. Många ggr får man batteriproblem efter att tex en airbag löst ut, Inget avancerat egentligen, ngn pyrosäkring som råkar sitta inne i batteriet bara. Det är från dessa reparationer, samt från bilar som gått längre man har fått datan.
Alla har inte täckande försäkring, och en en del länder börjar försäkringsbolagen givetvis att ifrågasätta de auktoriserade verkstädernas konstnadsförslag som i princip ger antingen byt batteri för 100' + eller skrota bilen. Sen har du vanliga bilägare som missat en service med 10 mil och därför står utanför garanti. Hur många bilar tror de inte det handlar om?D djac skrev:Det håller inte heller, då är det ju försäkringen som går in. Kvar finns det några som krockat och skadat batteriet, om nu resonemanget ska hålla, och av olika anledningar vill undanhålla detta och därför betalar hundratusentals kronor för detta hemlighållandet, nu är vi nere på ena handens fingrar.
Jag tror vi är nere på väldigt få, beaktar man dessutom att det är ett litet bolag men få verkstäder så vill jag nog påstå att det inte går att dra några slutsatser alls av deras observationer.K karlmb skrev:Alla har inte täckande försäkring, och en en del länder börjar försäkringsbolagen givetvis att ifrågasätta de auktoriserade verkstädernas konstnadsförslag som i princip ger antingen byt batteri för 100' + eller skrota bilen. Sen har du vanliga bilägare som missat en service med 10 mil och därför står utanför garanti. Hur många bilar tror de inte det handlar om?
Ditt resonemang haltar betänkligt.K karlmb skrev:Alla har inte täckande försäkring, och en en del länder börjar försäkringsbolagen givetvis att ifrågasätta de auktoriserade verkstädernas konstnadsförslag som i princip ger antingen byt batteri för 100' + eller skrota bilen. Sen har du vanliga bilägare som missat en service med 10 mil och därför står utanför garanti. Hur många bilar tror de inte det handlar om?
EVclinic pratar om batterier i Teslabilar som har 19.200 mil garanti.
Det finns inga krav över huvud taget på någon typ av service på Teslas bilar. Alla garantier gäller ändå.
Inget seriöst företag "lagar" krockskadade batterier. EVclinic byter enstaka celler i kraftigt degradering batterier. Alltså batterier som tappat mycket i kapacitet.
EVclinic vill inte redovisa siffrorna bakom deras slutsatser. Det tyder på att det ligger en hund begraven.
Har du någon personlig koppling till EVclinic, eller varför håller du dem så högt i trovärdighet och seriositet?
Tror kopplingen mer är till IF Metall...Nicke Nyfiken skrev:
Ditt resonemang haltar betänkligt.
EVclinic pratar om batterier i Teslabilar som har 19.200 mil garanti.
Det finns inga krav över huvud taget på någon typ av service på Teslas bilar. Alla garantier gäller ändå.
Inget seriöst företag "lagar" krockskadade batterier. EVclinic byter enstaka celler i kraftigt degradering batterier. Alltså batterier som tappat mycket i kapacitet.
EVclinic vill inte redovisa siffrorna bakom deras slutsatser. Det tyder på att det ligger en hund begraven.
Har du någon personlig koppling till EVclinic, eller varför håller du dem så högt i trovärdighet och seriositet?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden