D djac skrev:
De är ju rätt att fråga om du verkligen inte förstår men sen måste du ju acceptera svaren, även om du själv har andra värderingar.
Här förstår jag inte vad vad jag inte förstår😀

D
Intet Intet skrev:
Här förstår jag inte vad vad jag inte förstår😀
Du förstår inte varför företag inte vill ha Tesla i sin tjänstebilsflotta, det är iaf vad du skriver?

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
D djac skrev:
Du förstår inte varför företag inte vill ha Tesla i sin tjänstebilsflotta, det är iaf vad du skriver?
Nej. Det förstår jag inte. Under förutsättning att de istället köper Kinesiskt (inklusive Volvo) eller WV. Finns säkert andra tillverkare med som inte har rent mjöl i påsen.

Intet Intet skrev:
Nej. Det förstår jag inte. Under förutsättning att de istället köper Kinesiskt (inklusive Volvo) eller WV. Finns säkert andra tillverkare med som inte har rent mjöl i påsen.
Att andra kan vara idioter är ju en ganska dålig anledning att välja att stötta någon man vet är idiot.

• Gilla
  • Haha
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
D
Intet Intet skrev:
Det är det jag menar, du behöver inte förstå, jag känner likadant med de flestas bilval men har nog aldrig känt att jag verkligen måste förstå varför någon köper en Opel, eller en Suzuki, i nån ful färg. Det räcker med att någon inte vill köpa, behövs inga skäl.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Att andra kan vara idioter är ju en ganska dålig anledning att välja att stötta någon man vet är idiot.
Så klart. Är just Teslas ägares "lön" viktigare än Volvos ägares "lön" för någon, är det naturligtvis dennes ensak. Det jag opponerade mig emot var den eventuella moraliska inkonsekvensen.

• Gilla
TommyC
  • Laddar…
D
Intet Intet skrev:
Så klart. Är just Teslas ägares "lön" viktigare än Volvos ägares "lön" för någon, är det naturligtvis dennes ensak. Det jag opponerade mig emot var den eventuella moraliska inkonsekvensen.
Den kan du alltid hitta, det fina är just inkonsekvensen, annars hade ingen varit tillräcklig. Någon brinner för något och någon annan för något annat, på det sättet får två saker uppmärksamhet, man behöver inte ställa saker mot varandra.

Om jag exempelvis ger pengar till Stadsmissionen i Malmö så betyder det inte att jag tycker utsatta i Stockholm är mindre värda, förhoppningsvis så finns det någon annan som ger dit.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
D djac skrev:
De är säkert jättebra men de ser nog så lite av Teslabeståndet att man inte kan dra några slutsatser, vi vet ju inte ens om det de ser är ett representativt urval. Sen är det såklart mer än märkligt att de öht ser batterier under garanti, varför skulle man hellre betala dem än få ett nytt av Tesla?

Det finns ca 8-9 miljoner bilar och vad jag kan se så har de tre enheter, man kan ju själv räkna.
Om det är 3 av 10 ska man oroas. De jämför med andra modeller där det inte alls är såna problem men bilen är inne pga andra problem. Hittills har just cylindriska celler inte varit ngt stort problem på någon modell, utan det brukar vara olika läckor andra komponenter som gör att de kollar över cellerna.

Intet Intet skrev:
Ännu ett bevis på att företagsledare inte behöver besitta något högre förstånd.
Bara högre lön.
Ja, kunde inte någon talat om för honom att engagera sig politiskt kunde skada varumärket?
Nu när ekonomiska värden gått upp i rök och försäljningen rasat borde han väl minska sina ekonomiska anspråk?
Han ägnade ju inte Tesla så mycket av sin tid, under en tid.

Fairlane
En bekant till mig har bestämt sig för att köpa en Kia Niro, elbilen, inte hybriden. Tänkt pris 200'-250' ungefär. Finns det något särskilt man ska tänka på att på med/undvika på dessa? Är det bättre att välja en 2021 med lite mer mil än en 2019 med färre? Etc. Jag kan nästan inget om dessa bilar så jag är inte mycket till hjälp.
Personen har mest ett intresse av att kunna ta sig från A till B, kommer inte dra släp utan vill bara ha något som fungerar. Några tips?

Mitt tips är att inte ge några tips men det fattar du nog själv bortsett då från att tipsa om att läsa på ordentligt före köp, men det tipset är det ingen som vill ha och bryr sig därför inte om.

Fairlane
T TommyC skrev:
Mitt tips är att inte ge några tips men det fattar du nog själv bortsett då från att tipsa om att läsa på ordentligt före köp, men det tipset är det ingen som vill ha och bryr sig därför inte om.
Så är det såklart, å ena sidan, men vi har ju inget problem att tipsa om skruvdragare, grovdammsugare etc... 😉

Men en så enkel grej som "från årsmodell X finns Y som standard och det kan vara bra om man kör ...". Jag tänker inte undersöka allt. Personer har redan försökt själv några varv. Det kan räcka med att man säger "tänkt på att du vill ha en värmepump", om det nu finns och man vill ha det...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.