357 713 läst ·
6 067 svar
358k läst
6,1k svar
Vilken elbil skall man satsa på 2025?
Har du ngn mer seriös verkstad som du vet om som håller på med EV? Tipsa gärna!D djac skrev:
Jag får pudla lite, jag hängde upp mig denna del:Nicke Nyfiken skrev:
Jag har redan läst och mina frågor kvarstår.
Var skriver EVclinic att batterierna bara håller 10-12000 mil som du påstår?
Hur skulle EVclinic ens få in några batterier som bara gått 10-12000 mil när det skulle röra sig om garantiärende i 100 % av fallen?
Garantin på LG-batterierna är 19200 mil så ingen lämnar in dem för reparation hos EVclinic.
Och var skriver EVclinic att 100 % av batterierna går sönder tidigt, som du också påstår?
"
Another unknown is this:
If one out of four modules is badly degraded, what are the chances that replacing a single module will result in a stable pack, and for how long?
Is it realistic to expect another 100,000 km of trouble-free use after replacing one module?
Most likely not."
Från detta drog jag själv slutsatsen att man får räkna med problem var 10000e mil ungefär.
Förhoppingsvis är det bättre än så då..
Ja precis, tänk dig att Volvos svenske ”VD” (vet att de är Kinesiska) skulle sponsra SD med ett gäng miljoner SEK och pladdra på nätet om hur bra de är, hur tror du företag som vill förhålla sig politiskt neutrala skulle reagera angående tjänstebilsflottan?E erikjakan skrev:
Ah, det här är ingen nyhet, att man begränsar urvalet av tjänstebilar och att vissa går bort för att de inte rimmar med hur man vill att bolaget ska uppfattas, så har det varit i alla tider och visst finns det inslag av subjektivitet men med tanke på hur många bilmärken/modeller/färger man ser i trafiken så gäller det alla..Intet skrev:
Varför det. När till exempel WV-s och Kinas moral och politiska åskådning, inte är det.B bhus2021 skrev:
Framförallt borde Musks lön vara helt ointressant så länge det levereras bilar till ett pris som är konkurrensaktigt. Är det inte det, levereras inga bilar. Problemet löst. Det kallas för marknadsekonomi.
För övrigt. Du som vet. -Hur hög lön har Volvos kinesiske ägare?
De är ju rätt att fråga om du verkligen inte förstår men sen måste du ju acceptera svaren, även om du själv har andra värderingar.Intet skrev:
Varför det. När till exempel WV-s och Kinas moral och politiska åskådning, inte är det.
Framförallt borde Musks lön vara helt ointressant så länge det levereras bilar till ett pris som är konkurrensaktigt. Är det inte det, levereras inga bilar. Problemet löst. Det kallas för marknadsekonomi.
För övrigt. Du som vet. -Hur hög lön har Volvos kinesiske ägare?
Jaså? Trodde statistiken talade sitt språk?D djac skrev:
Klart att om den bara säger 30% utbytta efter 20000 mil så är det ju inte mkt att hänga i granen.
Men om en aktör som EVClinic noterar ett kraftigt avvikande mönster när det gäller i cellproblem, då tycker jag nog man ska titta närmare och inte bara rycka på armarna.
De är säkert jättebra men de ser nog så lite av Teslabeståndet att man inte kan dra några slutsatser, vi vet ju inte ens om det de ser är ett representativt urval. Sen är det såklart mer än märkligt att de öht ser batterier under garanti, varför skulle man hellre betala dem än få ett nytt av Tesla?K karlmb skrev:Jaså? Trodde statistiken talade sitt språk?
Klart att om den bara säger 30% utbytta efter 20000 mil så är det ju inte mkt att hänga i granen.
Men om en aktör som EVClinic noterar ett kraftigt avvikande mönster när det gäller i cellproblem, då tycker jag nog man ska titta närmare och inte bara rycka på armarna.
Det finns ca 8-9 miljoner bilar och vad jag kan se så har de tre enheter, man kan ju själv räkna.
