357 156 läst ·
6 044 svar
357k läst
6,0k svar
Vilken elbil skall man satsa på 2025?
ViB redovisar laddad energi.L Liljeros skrev:
De redovisar även under olika tidsperioder, både Volvon och Kian drog 23,8 dec-feb, när det blev varmare drog Kian mindre.
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 953 inlägg
Notera att denna varningen endast gäller de kinesiska packen. Model Y från Berlin ska tydligen inte ha detta problem och det står inget om det är specifika årsmodeller och ingen redovisad statistik.
Sen är det garanti på batteriet som bör täckas om det nu är såpas tidiga fel som 12.000mil?
Sen är det garanti på batteriet som bör täckas om det nu är såpas tidiga fel som 12.000mil?
Ja, det gäller vissa Tesla.Rabbithole skrev:
Tittade lite snabbt och kan inte se att det fått någon större uppmärksamhet, däremot en del mothugg, Carup är ju inte direkt Nature, de publicerar ju alla möjliga saker, mest snask.Rabbithole skrev:
Det är väl samma batterier i Berlin tillverkade som i den kinesiska.Rabbithole skrev:
Här är en bra sida där man kan se degraderingen för de olika cellerna.
https://docs.google.com/spreadsheet...R8qZhQ/edit?pli=1&gid=483668531#gid=483668531
En höna av en fjäder..
Och självklart förresten, man kan utgå ifrån att om det nämns på Carup så är det falskt, eller åtminstone missförstått och förvrängt.Majgårdarna skrev:
Det var väldigt svartvitt i just detta fall. 100% failure tidigt om det är kinesiska celler i batteriet.D djac skrev:
En annan svartvit historia är de misslyckade höghastihetstätningarna som Tesla använde i tidiga motorer. Tyvärr "lärde" de VAG o Mercedes detta så de är också dömda på förhand. Kylvätska läcker in via rotoraxeln och förstör lager o lindningar. Man märker inget innan det är försent.