357 156 läst ·
6 044 svar
357k läst
6,0k svar
Vilken elbil skall man satsa på 2025?
Ingen har väl ens antytt att det skulle vara ett problem för de som inte har några problem med att äga en elbil? Men de flesta verkar även inse att det inte passar speciellt bra med en elbil om man inte kan ladda den hemma och det inser väl du också antar jag? Så ärligt talat förstår jag inte vad du vill säga med ditt inlägg. 🤔M Myckling skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 717 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 717 inlägg
Det är nog det som skulle göra elbilsägandet mest besvärligt, jag känner folk med elbil som har det så, de tycker det är ok men jag vet inte.Alfredo skrev:
Ingen har väl ens antytt att det skulle vara ett problem för de som inte har några problem med att äga en elbil? Men de flesta verkar även inse att det inte passar speciellt bra med en elbil om man inte kan ladda den hemma och det inser väl du också antar jag? Så ärligt talat förstår jag inte vad du vill säga med ditt inlägg. 🤔
Det behöver ju inte vara ”hemma” men någon form av destinationsladdning i närheten av ens boende vill man ha.
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 953 inlägg
Jag va på Lidl idag för rn snabbhandling. Dom har bara 50kW på sin laddare så på den lilla stunden kunde man laddat 29kWh. Så om man bara laddar medans man handlar funkar det ändå för väldigt många, speciellt dom där som bor i lägenhet och inte kan ladda hemma ännu, för visst pendlar man kortare sträcka om man bor i lägenhet?
Var du över 30 minuter på Lidl när du snabbhandlade? Låter extremt länge för de Lidl butiker jag besöktRabbithole skrev:
Jag va på Lidl idag för rn snabbhandling. Dom har bara 50kW på sin laddare så på den lilla stunden kunde man laddat 29kWh. Så om man bara laddar medans man handlar funkar det ändå för väldigt många, speciellt dom där som bor i lägenhet och inte kan ladda hemma ännu, för visst pendlar man kortare sträcka om man bor i lägenhet?
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 953 inlägg
Ingen infoullberg skrev:
Mer en förhoppning och tro om att BMW vill få ut en massa bilar på förmånsbilssidan. Kanske dröjer till MY-27 kan jag gissa...
Vi Bilägare satsade 2025 på Volvo EX30 och Kia EV3 (Förutom fosildrivna Suzuki Swift, Dacia Duster och Skoda Kodiaq)
"Volvos värde varar" brukar det heta, nu blev det raka motsatsen, EX30 är den dyraste bilen de kört i långtest någonsin, de hamnade på 77 kronor milen, värdeminskningen var ruggig, 243.000:- /46%. Volvon kom sist i testen över 4000 mil på 1 år, medioker farkost med sportbilsprestanda var väl samanställningen.
Förstaplatsen tog Kia EV3, den var inte problemfri, men hade allt Volvon saknade. Som längst kom de 61 mil på en laddning, Volvon hade svårt att komma över 30 mil trots stora batteriet.
Lite OT var att förhandsfavoriten Kodiaq kom näst sist beroende på massa problem och en verkstadsorganisation som inte hade lust att hjälpa till, de provade 6 olika verkstäder utan framgång !!!
"Volvos värde varar" brukar det heta, nu blev det raka motsatsen, EX30 är den dyraste bilen de kört i långtest någonsin, de hamnade på 77 kronor milen, värdeminskningen var ruggig, 243.000:- /46%. Volvon kom sist i testen över 4000 mil på 1 år, medioker farkost med sportbilsprestanda var väl samanställningen.
Förstaplatsen tog Kia EV3, den var inte problemfri, men hade allt Volvon saknade. Som längst kom de 61 mil på en laddning, Volvon hade svårt att komma över 30 mil trots stora batteriet.
Lite OT var att förhandsfavoriten Kodiaq kom näst sist beroende på massa problem och en verkstadsorganisation som inte hade lust att hjälpa till, de provade 6 olika verkstäder utan framgång !!!
Jo EX30 verkar ha redig förbrukning för att vara så liten. Bilen drogs väl också likt övriga Volvo på nya plattformen med stora problem med mjukvaran.Isakare skrev:
Vi Bilägare satsade 2025 på Volvo EX30 och Kia EV3 (Förutom fosildrivna Suzuki Swift, Dacia Duster och Skoda Kodiaq)
"Volvos värde varar" brukar det heta, nu blev det raka motsatsen, EX30 är den dyraste bilen de kört i långtest någonsin, de hamnade på 77 kronor milen, värdeminskningen var ruggig, 243.000:- /46%. Volvon kom sist i testen över 4000 mil på 1 år, medioker farkost med sportbilsprestanda var väl samanställningen.
Förstaplatsen tog Kia EV3, den var inte problemfri, men hade allt Volvon saknade. Som längst kom de 61 mil på en laddning, Volvon hade svårt att komma över 30 mil trots stora batteriet.
Lite OT var att förhandsfavoriten Kodiaq kom näst sist beroende på massa problem och en verkstadsorganisation som inte hade lust att hjälpa till, de provade 6 olika verkstäder utan framgång !!!
Överlag tror jag den hade en viss efterfrågan som tjänstebil men tror väldigt få är intresserade av en 3-4 år gammal EX30 på andrahandsmarknaden…
Volvon snittade 22,1 Kian 20,2 mätt över ett helt år.L Liljeros skrev:
Såg att EVCLINIC nu varnar för Tesla Y ifall bilen har kinesiska batterier.
De håller inte mer än 10-12000 mil och är omöjliga att fixa med byte av defekta celler.
Bilar med amerikanska Panasonic-celler är däremot riktigt bra.
De håller inte mer än 10-12000 mil och är omöjliga att fixa med byte av defekta celler.
Bilar med amerikanska Panasonic-celler är däremot riktigt bra.