ID7 -11 grader

Verkar som VWs brillianta batterihantering går i arv. 26kW / 78kW skulle iaf jag inte vara nöjd med 2025.

• Skärm som visar laddningskapacitet på 26 kW och optimeringsmöjlighet till 78 kW, samt alternativ för batteriuppvärmning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
returen returen skrev:
tycker att det klagas hejvilt på att verkstaden tar lika mycket betalt för en service oavsett drivlina
Klart att det kommer bli minst lika dyrt, förmodligen dyrare. Jag tror inte de planerar för att stänga verkstäderna ;)

• Gilla
returen
  • Laddar…
P PHPersson skrev:
ID7 -11 grader
snabbfyllning diesel med lastbilsslangen till 190kW ca 3 minuter ner till -30C

P PHPersson skrev:
Klart att det kommer bli minst lika dyrt, förmodligen dyrare. Jag tror inte de planerar för att stänga verkstäderna ;)
eller hur

returen returen skrev:
snabbfyllning diesel med lastbilsslangen till 190kW ca 3 minuter ner till -30C
Men elbilsfantasterna älskar att bajsa länge och äta korv… för skall man åka 40mil får man ladda i ca 1,5h eller i värsta fall 3h och då blir det en del korv. Själv brukar jag vilja pausa något lite kortare :).

• Gilla
returen
  • Laddar…
P PHPersson skrev:
Men elbilsfantasterna älskar att bajsa länge och äta korv… för skall man åka 40mil får man ladda i ca 1,5h eller i värsta fall 3h och då blir det en del korv. Själv brukar jag vilja pausa något lite kortare :).
vem gillar inte att bajsa länge?

och korv e gött

• Gilla
PHPersson
  • Laddar…
returen returen skrev:
inga kamkedjor i batterileksaker eller för den skull moderna bensin och dieselbilar
Inte det?

P PHPersson skrev:
ID7 -11 grader

Verkar som VWs brillianta batterihantering går i arv. 26kW / 78kW skulle iaf jag inte vara nöjd med 2025.
Vad är det för SOC när den har så låg laddhastighet?
78kW skulle vara max då om batteriet vart förvärmt?

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Inte det?
NÄÄ

• Haha
karlmb
  • Laddar…
D
P PHPersson skrev:
Ja men den tyska bilindustrin jobbar hårt på att göra sig allt mindre relevant, att kräva meningslös och dyr regelbunden välsignelse är ett mycket bra exempel.

• Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
Rabbithole Rabbithole skrev:
Vad är det för SOC när den har så låg laddhastighet?
78kW skulle vara max då om batteriet vart förvärmt?
Ja, inte min bil så vet inte SOC men gissar på 40%

P PHPersson skrev:
Ja, inte min bil så vet inte SOC men gissar på 40%
I det avseendet ska det bli skönt när VW får fram sina Solid state batterier, betydligt bättre laddhastighet och mindre temperaturkänsliga.

Catl Naxtra blir också väldigt bra när det är kallt, och där går produktion igång om nån vecka. Men inget vi har i bilar nu tyvärr

Rabbithole Rabbithole skrev:
I det avseendet ska det bli skönt när VW får fram sina Solid state batterier, betydligt bättre laddhastighet och mindre temperaturkänsliga.

Catl Naxtra blir också väldigt bra när det är kallt, och där går produktion igång om nån vecka. Men inget vi har i bilar nu tyvärr
Med tanke på hur värdelösa VW är och att de indirekt och direkt lurar sina kunder förstår jag inte vem som skulle köpa en VW. Men visst det finns många machosister som gillar att få en snyting gång på gång…
Vet inte hur många gånger jag hört att ID7 är ny teknik och mycket bättre och vad det verkar är den också skit på vintern.
Att id3/id4 är värdelösa börja folk erkänna nu… men att ID7 också är kass kommer nog inte erkännas förrän nästa generation finns.

P PHPersson skrev:
skall man åka 40mil får man ladda i ca 1,5h eller i värsta fall 3h
Du har ju ändå kört elbil, så du borde veta bättre att tramsa runt såhär. Att inte @returen kan bete sig i en tråd där han bara är med i för att ösa ovett är en sak, men du har ju i alla fall haft ett intresse.

Så varför skriver du sådant som du vet inte är sant eller allra minst extrema outliers?

• Gilla
Nicke Nyfiken och 4 till
  • Laddar…
Låter nästan som att Kenta är tillbaka i ny tappning.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.