D djac skrev:
Ah, det började innan detta, förändringen inleddes när man fick upp bränsleförbrukningen i instrumentet. På den tiden pendlade jag till kontor norr om Köpenhamn och det blev märkbart hur många som började tuffa fram 10km/h under hastighetsgränsen.
Saab hade det på mitten av 80-talet som standard i 9000. Vet inte hur det var med andra fabrikat på den tiden?

• Gilla
returen
  • Laddar…
D
P PHPersson skrev:
Saab hade det på mitten av 80-talet som standard i 9000. Vet inte hur det var med andra fabrikat på den tiden?
Saab var överlägsna :)

• Älska
returen
  • Laddar…
useless useless skrev:
Vad beror det på då? För några år sedan började jag notera att fler och fler körde långsamt på motorvägen där jag pendlar. Tidigare fanns det också en del "gubbar i keps" som sölade, men nu var det även yngre män som brukar tillhöra fortkörarkategorin. Efter att ha studerat fenomenet ett tag kom jag fram till att de allra flesta bilar som körde långsamt var elektriska.
Det man reagerar på är att det ser ut som dessa unga är väldigt ovana av att framföra bil i synnerhet på landsväg
det ser man inte minst på sättet de sitter och håller i ratten, påminner om 87,5 åriga gubbar förr i tiden.
troligtvis har de inte erhållit någon färdighetsträning från innerstan där de åker spark dagligdax

• Gilla
Solhemsgatan
  • Laddar…
D djac skrev:
Saab var överlägsna :)
Verkligen, man saknar dem. Jag har iof 2 men de är inte direkt nya :)

• Älska
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Solhemsgatan Solhemsgatan skrev:
Den är perfekt
Fast ändå kunde du inte läsa rubriken på tråden?

• Gilla
  • Haha
Majgårdarna och 8 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Fast ändå kunde du inte läsa rubriken på tråden?
Jodå, men undrar bara hur ni elbilsälskare tänker

Jodå, men undrar bara hur ni elbilsälskare tänket
Tänker??

• Gilla
Solhemsgatan
  • Laddar…
Jodå, men undrar bara hur ni elbilsälskare tänker
Varför skriver du då i en tråd som handlar om vilken elbil man ska välja? Du kunde väl startat en egen tråd och ställt en öppen fråga?

• Gilla
Rabbithole och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Vad beror det på då? För några år sedan började jag notera att fler och fler körde långsamt på motorvägen där jag pendlar. Tidigare fanns det också en del "gubbar i keps" som sölade, men nu var det även yngre män som brukar tillhöra fortkörarkategorin. Efter att ha studerat fenomenet ett tag kom jag fram till att de allra flesta bilar som körde långsamt var elektriska.
Tjänstebilsförare är beroende av körkortet...

K karlmb skrev:
finns försäkringar

K karlmb skrev:
Är inte alla bilförare det?

useless useless skrev:
Är inte alla bilförare det?
Jag trodde det först men det visade sig att det hade ingen betydelse...

Blir omkörd på vägar med 70 - 80 km/h och vilka är det som kör om i minst 90 till 100 km/h. 90 % är elbilar. Och vad sitter i dessa. Kostymnissar som har till egenhet att visa upp sin status för grannarna där dom bor.
""" Jag har råd att köpa elbil "" Mest är det på dom s.k. gräddhyllorna med stora dyra hus och som ska ha det dyraste invändigt för att inponera på grannar och vänkrets.
Men bryr mig inte, var och en får köra som dom vill, samt ha något att visa upp, som sin status.

J jonaserik skrev:
Blir omkörd på vägar med 70 - 80 km/h och vilka är det som kör om i minst 90 till 100 km/h. 90 % är elbilar. Och vad sitter i dessa. Kostymnissar som har till egenhet att visa upp sin status för grannarna där dom bor.
""" Jag har råd att köpa elbil "" Mest är det på dom s.k. gräddhyllorna med stora dyra hus och som ska ha det dyraste invändigt för att inponera på grannar och vänkrets.
Men bryr mig inte, var och en får köra som dom vill, samt ha något att visa upp, som sin status.
Men jag e inte bitter...

• Gilla
Andreas Mur
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Det är ju för att de har accelerationen och enkelt kan köra om, en blinkning så är det klart 😉

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.