391 382 läst ·
6 590 svar
391k läst
6,6k svar
Vilken elbil skall man satsa på 2025?
Audi q8 etron
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Japp, tappet är ju en global trend, mer i vissa länder, mindre i andra, men som sagt så tycker jag bara att de uppdaterade bilarna blivit bättre på allt.B bhus2021 skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 919 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 919 inlägg
Jag tror att många fortfarande ändå inte uppskattar Musks agerande, vilket är det som ger nedgången. På samma sätt är jag övertygad om att om Ryssland skulle tillverka en fantastisk elbil så är det många som skulle dra sig för att köpa den, liksom många inte vill ha en kinesisk. Man kan tycka vad man vill om det, att det är bra att fokusera på ägaren, eller att det år dåligt, att fokus borde vara på produkten, men många människor är känsliga för hur företag, länder och ägare agerar, medan andra är mindre känsliga för det.D djac skrev:
Har för mig 15% är rätt OK ändå? Någon tysk motsvarighet till motormännen har släppt ett omfattande test på förluster med AC-laddning och diffen i förlust mellan olika märken var enorm. Bör gå att hitta om man söker. Men det var några år sedan.P PHPersson skrev:
Håller med om att det borde vara mer fokus på denna del, det är ju verkligen att elda för kråkorna om man har bilen utomhus ivf.
Edit:
Från 2023, 15% är väl kanske sämre än snittet men inte extremt.
https://carup.se/test-sa-mycket-el-forsvinner-nar-elbilar-laddas/
Man får hoppas ingen bil som tillverkas idag ligger över 10% förlust, ivf när vädret är OK.
Redigerat:
Ja men jag är såklart en av de som känner olust med Musk, ovanpå hans hälsning så medföljer andra konsekvenser av hans personlighet och ideologi. Vi vet ju att Tesla exempelvis har svårt att underkasta sig världsliga saker som lagar och regler, vare sig det är ARN eller arbetsmarknadsmodeller, detta gör en sårbar som kund, det är ingen liten sak att behöva driva eventuella meningsskiljaktigheter till domstol istället för att använda gängse instanser.Fairlane skrev:
Jag tror att många fortfarande ändå inte uppskattar Musks agerande, vilket är det som ger nedgången. På samma sätt är jag övertygad om att om Ryssland skulle tillverka en fantastisk elbil så är det många som skulle dra sig för att köpa den, liksom många inte vill ha en kinesisk. Man kan tycka vad man vill om det, att det är bra att fokusera på ägaren, eller att det år dåligt, att fokus borde vara på produkten, men många människor är känsliga för hur företag, länder och ägare agerar, medan andra är mindre känsliga för det.
Men som sagt, bilen är alltså rätt bra och fortfarande slåss jag av hur mycket bättre mycket är än i andra sk premiumbilar och en del är såklart sämre.
Ja där ser man, 15% får väl ses som normalt. Men då får man lägga på 15% ca på kostnaden att köra per mil också såklart och det tänker man kanske inte på.engs skrev:
Har för mig 15% är rätt OK ändå? Någon tysk motsvarighet till motormännen har släppt ett omfattande test på förluster med AC-laddning och diffen i förlust mellan olika märken var enorm. Bör gå att hitta om man söker. Men det var några år sedan.
Håller med om att det borde vara mer fokus på denna del, det är ju verkligen att elda för kråkorna om man har bilen utomhus ivf.
Edit:
Från 2023, 15% är väl kanske sämre än snittet men inte extremt.
[länk]
Man får hoppas ingen bil som tillverkas idag ligger över 10% förlust, ivf när vädret är OK.
Renoverare
· Borlange
· 129 inlägg