391 382 läst ·
6 590 svar
391k läst
6,6k svar
Vilken elbil skall man satsa på 2025?
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
På Teslan går det att muta genom att trycka en gång på symbolen, men det måste göras varje gång man startar bilen 🤬M Myckling skrev:
Sjukt störigt…
Men bortsett från det (som tydligen är obligatoriskt nu, så jag får låta bli att skylla på Tesla) var det generellt en trevlig körupplevelse och jag upplever att flera svagheter med den äldre modellen rättats till.
Går det även att stänga av alla andra idiotiska pling-ljud som Tesla har för sig? Tex när en passagerare öppnar dörren för att gå in?Storsockret skrev:
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Alla mina Teslor har haft massa, enligt mig, sjukt störande ljud. Kan inte komma på alla nu men, öppna dörrar om inte bilen är parkerad vet jag. Ville även minnas när man startar / försöker starta med ”kortet” eller att nyckeln inte hittas?.Satsuki skrev:
Edit: Ingen är juniper dock så de kanske har ändrat?
Minns inte riktigt, det har bara gått några månader sen den såldes men jag tycks ha förträngt alla ljud Teslan hade för sig och vad man mer kunde göra med commandernP PHPersson skrev:
Tråden börjar likna - vilken elbil ska man inte satsa på!
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 024 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 024 inlägg
Mina barn vill byta in vår Ioniq 5 mot en Ioniq 9..trähandtag skrev:
Lite för stor för oss men fin bil. 2500 kg dragvikt. 110 kWh batteri. 6 eller 7 säten. Gigantisk bagageutrymme.
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
vi har mutat ett antal pip/tut/surr som var störiga när vi hämtade den, det som kvarstår är detta med hastigheten. Och bältesvarnaren, men den finns väl överallt?P PHPersson skrev:
Men jag ska tänka på det och fundera på hur/när den låter, jag avskyr också onödiga tut. Ljudsanering liksom, annars reagerar man ju inte på det verkligt viktiga…
Och så har vi ställt in så den kvackar när den låser, alltid skitkul när folk hoppar till och undrar vad det var som lät 🤣
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Vår ID4a piper knappt alls vad jag märker, men det kanske beror på hur man kör med 🤔
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Och eftersom ordet ”mutat” tydligen är obegripligt för vissa medlemmar, vill jag härmed utveckla detta genom att förklara att vi stängt av/avaktiverat ljud.Satsuki skrev:
vi har mutat ett antal pip/tut/surr som var störiga när vi hämtade den, det som kvarstår är detta med hastigheten. Och bältesvarnaren, men den finns väl överallt?
Men jag ska tänka på det och fundera på hur/när den låter, jag avskyr också onödiga tut. Ljudsanering liksom, annars reagerar man ju inte på det verkligt viktiga…
Och så har vi ställt in så den kvackar när den låser, alltid skitkul när folk hoppar till och undrar vad det var som lät 🤣
Borde naturligtvis använt korrekt svenska för att säkerställa att ingen känner sig förolämpad över ordvalet och tror att det har något med ekonomi eller mottagande av ekonomisk kompensation för tjänster.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 273 inlägg
Är den tillräckligt ny för att ha de mest paternalistiska tvångsljuden då? Det är väl saker som kom någon gång 2023/24 (som hastighetsvarningen) som inte går att mjuta permanent.13th Marine skrev:
Å andra sidan har jag haft tidigare bilar som pep bäst de kunde för både det ena och det andra som varit betydligt äldre, både en italienare och en korean. Så all skit är ju inte ny.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Från 2021 så där har du rätt, det går att stänga av ljudet på hastighetsvarningen.Nötegårdsgubben skrev:
Är den tillräckligt ny för att ha de mest paternalistiska tvångsljuden då? Det är väl saker som kom någon gång 2023/24 (som hastighetsvarningen) som inte går att mjuta permanent.
Å andra sidan har jag haft tidigare bilar som pep bäst de kunde för både det ena och det andra som varit betydligt äldre, både en italienare och en korean. Så all skit är ju inte ny.