391 312 läst ·
6 590 svar
391k läst
6,6k svar
Vilken elbil skall man satsa på 2025?
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Första erfarenheten av nya MYP (”juniper”);
- Tyst, tom på vägar med grov beläggning som jag vet låter mycket.
- Tydligt mjukare att köra, inte alls så stötig som den äldre modellen, men ändå stram och svarar bra. Fin väghållning även på mindre landsvägar.
- Avtagbar krok är standard
- Man sitter riktigt bra, både bak och fram, även lång tonårsson sitter 👌 bakom lika lång förare
- Bagaget är lika stort och hundburen går in utan problem 👍
- Elektriskt fällbara ryggstöd i baksätet är smidigt.
- Flera småsaker har ändrats till det bättre typ öppningsknappen inne som blivit lite större, sidospeglarna är helsvarta isf vit+svart, skärm i baksätet, plastträet har bytts ut mot kolfibersvart och lastrumsskyddet är flerdelat vilket gör det smidigare att hantera.
- Är dock inte säker på att jag gillar att växelväljaren är på skärmen, men smart att man vid nödfall kan använda knappar i taket för att växla 👍
- Gillar fortfarande inte deras torkare och spolmunstycken på torkarmarna.
- Gillar verkligen inte heller hastighetsvarningen som piper när man kör 1 km över hastighetsgränsen och som verkar behöva stängas av varje gång man startar bilen.
Och efter diskussionerna här inne, BRA med tydligt märkta och lätt tillgängliga reglage för manuell öppning av dörrarna….
- Tydligt mjukare att köra, inte alls så stötig som den äldre modellen, men ändå stram och svarar bra. Fin väghållning även på mindre landsvägar.
- Man sitter riktigt bra, både bak och fram, även lång tonårsson sitter 👌 bakom lika lång förare
- Flera småsaker har ändrats till det bättre typ öppningsknappen inne som blivit lite större, sidospeglarna är helsvarta isf vit+svart, skärm i baksätet, plastträet har bytts ut mot kolfibersvart och lastrumsskyddet är flerdelat vilket gör det smidigare att hantera.
- Är dock inte säker på att jag gillar att växelväljaren är på skärmen, men smart att man vid nödfall kan använda knappar i taket för att växla 👍
- Gillar verkligen inte heller hastighetsvarningen som piper när man kör 1 km över hastighetsgränsen och som verkar behöva stängas av varje gång man startar bilen.
Och efter diskussionerna här inne, BRA med tydligt märkta och lätt tillgängliga reglage för manuell öppning av dörrarna….
Redigerat:
Hastighetsvarningen är tyvärr lagkrav och finns på alla bilar, vad jag förstår måste det egentligen vara minst två knapptryckningar och återställas varje gång.Satsuki skrev:
Första erfarenheten av nya MYP (”juniper”);
- Flera småsaker har ändrats till det bättre typ öppningsknappen inne som blivit lite större, backspegeln är helsvart isf vit+svart, skärm i baksätet, plastträet har bytts ut mot kolfibersvart och lastrumsskyddet är flerdelat vilket gör det smidigare att hantera.
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Japp, där blev det en helt ny planering för kommande bilbyte och kanske ett tidigare byte till en 2023 som får behållas ganska länge med våra korta körsträckor.
Har en snart 8 år bil, men med skyltavläsning, förarassistans, mm, så den har väl redan det mesta som nya bilar har men inte eldrift.
Har en snart 8 år bil, men med skyltavläsning, förarassistans, mm, så den har väl redan det mesta som nya bilar har men inte eldrift.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
EU regler, alla 2024+ bilar har detta, Volvo har t.ex. ett snabbkomando och kör man enhance kontroll till Tesla med S3XY buttons kan man mappa specialknappar.
Sjukt störande är pipandet iallafall
Sjukt störande är pipandet iallafall
På X3:an räcker det att hålla in set-knappen på ratten en kort stund så stänger man funktionen. Måste dock göras om efter varje ny start.P PHPersson skrev: