P PHPersson skrev:
Det får jag i en ModelY också efter en dålig runda :)
Får du ut dem igen sen?

Alfredo Alfredo skrev:
Får du ut dem igen sen?
Det är inte alltid lika lätt :)

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
H hydrolift skrev:
Jag har ingen hundbur men har varit iväg och köpt hushållsmaskiner några gånger och då är det gött med högt bagage.
Vilka elbilar klarar det?
De flesta elbilsförare (och förare av avgasbilar ska erkännas) jag känner klarar av att lägga en maskin ned.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
De flesta elbilsförare (och förare av avgasbilar ska erkännas) jag känner klarar av att lägga en maskin ned.
Då ryms det alldeles för få maskiner! 😉

• Haha
AndersS och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Eller använda dragkroken...

• Gilla
AndersS och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Eller använda dragkroken...
Kan verkligen de flesta elbilsförare göra detta? 🤔

Om de har elbil med dragkrok bör det gå...😇

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
H hydrolift skrev:
Jag har ingen hundbur men har varit iväg och köpt hushållsmaskiner några gånger och då är det gött med högt bagage.
Vilka elbilar klarar det? EV9? G-klass?
[bild]
Sånt har man ett kåpsläp till.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Fairlane
Alfredo Alfredo skrev:
Kan verkligen de flesta elbilsförare göra detta? 🤔
Nja, sanningen är väl att de flesta med dragkrok inte kan. De ställer säkert tvättmaskinen eller vad det nu är längst bak på släpet för att slippa knuffa den och så är det smidigt när den ska av. Sen är den väl så tung så den inte behövs lastsäkras, men det kvittar nog om det är elbil eller fossilbil.

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Sånt har man ett kåpsläp till.
Men finns det någon anledning att bilarna är så låga generellt i bagaget?
Är det så mycket krockstruktur där bak som tar plats? För batteriet sitter väl under passagerarutrymmet.
Bagaget på bilden är en CR-V och det har varit bra vid flera tillfällen med ett högt rymligt utrymme, inte bara för tvättmaskiner. Senast fraktade jag en rollator utan att fälla ihop den. Bara ställa in.

H hydrolift skrev:
Är det så mycket krockstruktur där bak som tar plats? För batteriet sitter väl under passagerarutrymmet.
Bagaget på bilden är en CR-V och det har varit bra vid flera tillfällen med ett högt rymligt utrymme, inte bara för tvättmaskiner. Senast fraktade jag en rollator utan att fälla ihop den. Bara ställa in.
Trendigt är nog svaret,

Taket sluttar ner av aerodynamik och styling.

Sen är det populärt med slät lastkant i bagaget, och då är det stötfångaren som sätter höjden på golvet. En del har ju justerbart lastgolv.

Breda däck gör sin del på bredden, model Y har 255 däck bak mot 235 på en vanlig V70, 4cm bara där

• Gilla
hydrolift
  • Laddar…
H hydrolift skrev:
Allt handlar om design och utseende. Och i 99% av användningen behöver man kanske inte det där extremt breda eller höga lastutrymmet.

Senaste laddning med recharge-kortet, där priset ska vara 3,99 kr/kWh, men fick betala 5,99. Kundtjänst på recharge förstår inte vad som hänt eller vill inte berätta. Någon som drabbats av något liknande?

Batteristatus: tre snabbladdningar och genom denna information fås en kapacitet på batteriet mellan 102 och 104 kWh. Nytt batteri ska vara 106 kWh.

Nicke Nyfiken
P PHPersson skrev:
Men mer intressant är DC laddare och ”vilken” el de debiterar.
Eftersom det ofta är mer än en anslutningspunkt/sladd från varje DC-laddare så lär mätningen för debitering ske efter laddaren.

Nicke Nyfiken
P PHPersson skrev:
Har / har haft båda och Volvon är helt överlägsen i verkligheten på det mesta vad det gäller att lasta saker.
Hur mycket mindre är bagageutrymmet i V90 än V70?

Har en kompis och en kollega som båda kommer från V90 och nu har Model Y. Båda hävdar att det är bättre plats i Teslan när de ska lasta för att åka på fjällsemester med familjen.

Jag har själv aldrig "semesterpackat" V70 eller V90 så jag vet inte.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.