391 307 läst ·
6 590 svar
391k läst
6,6k svar
Vilken elbil skall man satsa på 2025?
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Tycker det är synd att Audi gjorde Q4 så mycket trängre än Enyaq utan att förbättra luftmotståndet.A Andemannen skrev:Kan iaf meddela att den inte går in i Audi Q4 e-tron. Min har jag förvisso dragit ut till 80cm i djup, men det är alldeles för tight mot den sluttande bakluckan för att buren ska få plats.
Bilen är känns gigantiskt utvändigt men platserna invändigt känns mindre än vad de borde med tanke på bilens storlek
Har för övrigt svårt att placera Q4an. Den känns onödigt stor på något sätt med sämre bagageutrymme än en vanligt A4.
Har klart för mig att tessla inte räknar volym på det sätt som man ska om de följer standard.
Krister Glenning
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Jag kan iaf säga att vi haft samma bur i en VW passat 2015 o ca en Tesla MY 2022 och det är mer plats bredvid buren i teslan än i passaten.
Volvo har vi inte haft den i eftersom vi hade annan hundbur till vår V70…
Volvo har vi inte haft den i eftersom vi hade annan hundbur till vår V70…
Precis det är vad jag förstått att Tessla gör. För övrigt så får jag in golfklubborna på tvären i vår Q8, vilket få bilar idag kan- tumme upp på det.Storsockret skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Kollar man mått är det hyffsat motsvarande, tills man räknar in baljan under golvet och frunken.Storsockret skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Ja råd saknas inte.B bhus2021 skrev:
Det beror helt klart på vad man ska lasta, utrymmet under golvet på teslan gör mycket. Saknar det från vår model 3, kanon att ställa matkassar eller gasoltuber i. Men i bagaget är väl Y typ 20cm smalare än en V70 och den sluttar betydligt mer mot luckan. Skulle inte få in våra hundar ordentligt i den, men det får jag inte i ID.7 heller, och Passaten fick jag in dom i men kändes inte nog bred för en avdelare.Rabbithole skrev:
Redigerat: