Kan man inte gå in i bagaget är det för litet.

Satsuki
A Andemannen skrev:
Kan iaf meddela att den inte går in i Audi Q4 e-tron. Min har jag förvisso dragit ut till 80cm i djup, men det är alldeles för tight mot den sluttande bakluckan för att buren ska få plats.
Bilen är känns gigantiskt utvändigt men platserna invändigt känns mindre än vad de borde med tanke på bilens storlek

Har för övrigt svårt att placera Q4an. Den känns onödigt stor på något sätt med sämre bagageutrymme än en vanligt A4.
Nej, där är det ju knappt en möjligt att få in den säkert om man trycker ihop den 20cm. Om det går för storleken på passageraren i buren så klart. Känns ju iofs som att det är den sluttande bakrutan som är största problemet, höjden på bagaget fungerar…

Har inget specifikt med elbilar att göra men MIM har en funktion på sin hemsida där du kan se om din bil passar ihop med en viss hundbur och vice versa. En bur från deras sortiment då givetvis. Väldigt praktiskt när man funderar på att byta bil, kan direkt se om en hundbur kommer funka eller inte.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotant skrev:
Har inget specifikt med elbilar att göra men MIM har en funktion på sin hemsida där du kan se om din bil passar ihop med en viss hundbur och vice versa. En bur från deras sortiment då givetvis. Väldigt praktiskt när man funderar på att byta bil, kan direkt se om en hundbur kommer funka eller inte.
Bra hemsida

trähandtag trähandtag skrev:
Små bagage verkar vara en trend och har inte blivit bättre med elbilar, som i strävan med lågt luftmotstånd görs smala där bak och sluttande bak
Det handlar inte om trend, konceptet kombi med stort bagage är något som primärt är en produkt för Nordeuropa. Det är inte en volymprodukt direkt.

Annars tycker jag utrymmet har förbättrats väsentligt med elbilar, dom har ju generellt väldigt mycket mer utrymme i kupén. Formfaktorn SUV är ju dock i sig inte optimal när man ska maxa utrymmen även om min MY sväljer betydligt mycket mer packning än min V70 jag hade innan. Men då pratar jag mjuk packning och inte djur.

L Liljeros skrev:
Det handlar inte om trend, konceptet kombi med stort bagage är något som primärt är en produkt för Nordeuropa. Det är inte en volymprodukt direkt.

Annars tycker jag utrymmet har förbättrats väsentligt med elbilar, dom har ju generellt väldigt mycket mer utrymme i kupén. Formfaktorn SUV är ju dock i sig inte optimal när man ska maxa utrymmen även om min MY sväljer betydligt mycket mer packning än min V70 jag hade innan. Men då pratar jag mjuk packning och inte djur.
Nu skämtar du ändå? Kan du packa mer i en MY än en V70 måste du ha tagit något som inte är lagligt? Det är inte dina barns radiostyrda bil du skall jämföra med ;)
MY har förvisso ok bagage men sjukt opraktiskt om man räknar med det dolda utrymmet som inte går att komma åt utan att tabort allt ovanför.

L Liljeros skrev:
Men då pratar jag mjuk packning och inte djur.
Hur ofta har man speciellt mjuk packning? När bilen är fullpackad brukar det vara (res)väskor, kartonger, verktygsboxar och liknande som tar plats hos oss.

Mjuka väskor har ju en stor fördel i att de är enklare att packa i en bil. Det brukar vi använda när vi packar mycket.

• Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Hur ofta har man speciellt mjuk packning? När bilen är fullpackad brukar det vara (res)väskor, kartonger, verktygsboxar och liknande som tar plats hos oss.
Jag packar alltid mjuka väskor i bilen för att stuva effektivt. Hårda resväskor på flyget.

PS djur är väl mjuka?

P PHPersson skrev:
Nu skämtar du ändå? Kan du packa mer i en MY än en V70 måste du ha tagit något som inte är lagligt? Det är inte dina barns radiostyrda bil du skall jämföra med ;)
MY har förvisso ok bagage men sjukt opraktiskt om man räknar med det dolda utrymmet som inte går att komma åt utan att tabort allt ovanför.
Jag transporterar primärt familj plus packning. I det fallet rymmer MY extremt mycket då hålet sväljer allt man inte behöver komma åt. Utöver det har man frunken och betydligt rymligare baksäte. Vi packar i mjuka väskor vilket, för hårda resväskor fullformat kanske V70 är lite bättre men det är något vi inte nyttjat senaste 10 åren... har kört resor på ca 20 dagars packning utan att ens packa över ryggstöden.

• Gilla
djac och 3 till
  • Laddar…
P PHPersson skrev:
V70 575/1600 liter
MY 854+117 frunk/2158 liter

Borde gå att få in mer i Teslan även om det inte skulle vara praktiskt utformat. Vet inte jag har ingen av dessa bilar, men stor skillnad i liter.

• Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Jag packar alltid mjuka väskor i bilen för att stuva effektivt.
Fast jag tycker även en mjuk väska är ganska oomformbar. De beter sig inte direkt som lövsäckar. Men visst, många små är bättre än få stora, men "mjukheten" i sig vet jag inte om den hjälper så mycket.

P Pin skrev:
Hårda resväskor på flyget.
Man ska få med dem till flygplatsen också...

• Haha
hjalmar17
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Man ska få med dem till flygplatsen också...
Ja detta är ett problem.

Oftast reser jag själv och i jobbet och då tar taxi till flyget och en väska inget problem.
Nyligen åkte vi fyra personer i en överdimensionerad amerikansk sjusitsig hyrbil på resa. Varsin resväska fick plats då vi fällde bakersta sätesraden. Någon gång har jag haft tre personer i baksätet och en resväska i passagerarsätet fram.
Resväskor är svåra att packa bra i de flesta bilar.

P Pin skrev:
V70 575/1600 liter
MY 854+117 frunk/2158 liter

Borde gå att få in mer i Teslan även om det inte skulle vara praktiskt utformat. Vet inte jag har ingen av dessa bilar, men stor skillnad i liter.
Har / har haft båda och Volvon är helt överlägsen i verkligheten på det mesta vad det gäller att lasta saker.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.