391 388 läst ·
6 590 svar
391k läst
6,6k svar
Vilken elbil skall man satsa på 2025?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 714 inlägg
Konceptet är tycker jag är bra.
Dessvärre är det ju tyvärr förarna som är problemet.
Och hur man kan låta sina barn köra runt på dem förstår jag inte heller.
Dessvärre är det ju tyvärr förarna som är problemet.
Och hur man kan låta sina barn köra runt på dem förstår jag inte heller.
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 273 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 273 inlägg
Det är mycket oroande för Europas ekonomi att biltillverkarna inte tillverkar bilar som folk vill köpa och har råd att köpa. Det ser inte ut som att politikerna vill se verkligheten i vanlig ordning. Vi är många som inte vill köpa överprissatta, ej färdigutvecklade och ofullständigt verifierade bilar med undermålig kvalité.P PHPersson skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 299 inlägg
Hur fick du in politikerna i Tysklands föråldrade företagskultur?T TommyC skrev:Det är mycket oroande för Europas ekonomi att biltillverkarna inte tillverkar bilar som folk vill köpa och har råd att köpa. Det ser inte ut som att politikerna vill se verkligheten i vanlig ordning. Vi är många som inte vill köpa överprissatta, ej färdigutvecklade och ofullständigt verifierade bilar med undermålig kvalité.
Detta lär bara bli värre, USA har sedan decennier varit beroende av talangimport, den sägs vara mer värd än all annan import tillsammans, nu stryper de denna, vi ser samma strömningar i Europa. Kina är inte dumma utan har snabbt öppnat upp och erbjuder generösa villkor för utländsk talang.
Samtidigt odlar vi ett bildningsförakt.. vi tappar alltså mark i accelererande takt och roderspaken hålls hårt framåt.
Detta håller jag med om att politikerna är skyldiga till men vi får ju de vi väljer, right!
Hörde från en läkare på Akademiska sjukhusets akutmottagning att det i snitt kommer in fem personer om dagen där skadorna kommer från olyckor med elsparkcykel.Alfredo skrev:
Det innebär i så fall 2% av alla akutfall som kommer in.
Stämmer säkert dock så tycker jag det är fel att säga att olyckorna beror på elsparkcykeln problemet ligger hos det höga antalet obegåvade människor som använder elsparkcykel.tveksamt skrev:
Skulle dessa personer använda något annat färdmedel än sina fötter så skulle olyckorna öka där också.
Jag tror risken för att en full obegåvad människa drabbas av skada är mindre i en taxi än på en elsparkcykel.G Greger_08 skrev:
Trots det är jag överlag positiv till elsparkcyklar men det är rätt tydligt att de lockar till osmart agerande och därmed bidrar till att olyckor sker, även om personen ovanpå naturligtvis är den ansvarige.
Om det inte ska vara den obegåvade personen som framför fordonet så är risken även mindre om denna person står bakom en lite mer begåvad person på en elsparkcyklel.Alfredo skrev:
Jag tror risken för att en full obegåvad människa drabbas av skada är mindre i en taxi än på en elsparkcykel.
Trots det är jag överlag positiv till elsparkcyklar men det är rätt tydligt att de lockar till osmart agerande och därmed bidrar till att olyckor sker, även om personen ovanpå naturligtvis är den ansvarige.
Det är farligt att leva och svårt, om ens önskvärt, för samhället att skydda alla medborgare från sina egna beteenden. Elsparkcyklar, SMS-lån, alkohol, cigaretter och mycket annat utgör faror som ligger inom individens beslutsfär.G Greger_08 skrev:
Kommer att tänka på Galenskaparna, den lilla rutinen när han sitter i fåtöljen med sin gåhjälm.
Så kan det förstås vara, men jag tror även att de bidrar till olyckor även när de inte framförs.G Greger_08 skrev:
Den första dödsolyckan (i Sverige) var väl en gubbe som körde på en som var slängd på något dumt ställe. Så hanteras inte prylarna om man äger dem själv.
Personligen ser jag inte det stora problemet med att folk kör omkring på dem, de kör sällan värre än vad folk cyklar, går eller kör bil i den här stan, däremot så dräller det av dem på alla möjliga ställen där de inte ska parkeras och är i vägen.
Bara tidigare i veckan flyttade jag en som någon lämnat mitt framför en ramp (för rullatorer/rullstolar/etc.) på sjukhusområdet. Om inte en olycksrisk så i vart fall ett jävla oskick.