Storsockret
13th Marine 13th Marine skrev:
Kan vi inte sätta stopp för denna diskussion nu, den tillför inte tråden mer.

Är man rädd för att inte kunna komma ut ur en strömlös bil efter en kollision så får man kolla upp om bilen har en mekanisk koppling mellan handtag och dörrlås.
Ska vi verkligen sumpa chansen att se tråden bli lika meningslös som Plejd-tråden? 🤔

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Spelar det verkligen någon roll om handtagen är infällda? Det väsentliga är väl om handtaget påverkar låsmekanismen direkt via någon mekanik eller om det bara är en strömbrytare till den elektriska låsmekanismen?
Ja det spelar roll om de är infällda på ett sådant sätt att de blir svåra/omöjliga att använda om "automatisk utfällning" inte fungerar som tänkt. Då kvittar det om de är mekaniska eller elektriska.

Sen vet jag inte om någon bil idag har den typen av handtag så i praktiken kanske du för närvarande har rätt i att det kvittar.

S sinuslinus skrev:
Du kan ju provköra en elbil så du vet hur de fungerar.
Japp, ska göra det när det finns en modell som uppfyller våra behov/krav och det finns inte 2025.

Storsockret Storsockret skrev:
Ska vi verkligen sumpa chansen att se tråden bli lika meningslös som Plejd-tråden? 🤔
Ja tack gärna.

• Haha
Storsockret
  • Laddar…
Personligen tycker jag BMW i3 är en av de bästa elbilar som byggts… lätt, rapp, smidig, fokus på att vara energieffektiv. Förvånar mig att ingen byggt motsvarande idag, borde med senaste tekniken kunna vara väldigt energieffektiv. Någon som har tips på liknande modell som jag missat?

• Gilla
djac
  • Laddar…
B bhus2021 skrev:
eTron 55 (q8)
Samma bil som jag då. Har du någon info kring detta?

P PHPersson skrev:
Personligen tycker jag BMW i3 är en av de bästa elbilar som byggts… lätt, rapp, smidig, fokus på att vara energieffektiv. Förvånar mig att ingen byggt motsvarande idag, borde med senaste tekniken kunna vara väldigt energieffektiv. Någon som har tips på liknande modell som jag missat?
Hyundai Ionic 2019. Riktigt jäkla snål, men litet batteri. Men för pendlaren fungerar det ju!

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
D
P PHPersson skrev:
Jag gillar den också, jobbade mycket med BMW och fick höra att den aldrig tillverkats med vinst, vet inte om det stämmer helt men den känns gedigen för sitt pris och storlek, kanske den nya Audi A2?

D
Kan vi inte sätta stopp för denna diskussion nu, den tillför inte tråden mer.

Är man rädd för att inte kunna komma ut ur en strömlös bil efter en kollision så får man kolla upp om bilen har en mekanisk koppling mellan handtag och dörrlås.
Vi som har levt några decennier har sett detta förut, Siewert Öholm som snurrade skivan, alla som brändes inne hängandes i sina bilbälten, mjällepidemin som kom med hjälmtvånget för MC. :)

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Majgårdarna
P PHPersson skrev:
Model 3..

P PHPersson skrev:
ID.3 har beroende på modell snarlik effektförbrukning, dock tyngre så den är inte lika rapp, men å andra sidan har den större batteri och kommer längre.

Hemingway Hemingway skrev:
Samma bil som jag då. Har du någon info kring detta?
Lista över teknologi- och säkerhetsfunktioner i Audi, inklusive 360-kameror och pre-sense system, från myaudi-appen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har du samma safety/utr? Kan ha med 360-kamerorna eller pre-sense / front assist att göra?
Bilden är från myaudi-appen

Hemingway Hemingway skrev:
Hyundai Ionic 2019. Riktigt jäkla snål, men litet batteri. Men för pendlaren fungerar det ju!
Är det också lite "busig" om man får kalla det så? Hur litet är batteriet?

D djac skrev:
Jag gillar den också, jobbade mycket med BMW och fick höra att den aldrig tillverkats med vinst, vet inte om det stämmer helt men den känns gedigen för sitt pris och storlek, kanske den nya Audi A2?
Kan vara värt att provköra! Bra förslag, har du kört den?

ID.3 har beroende på modell snarlik effektförbrukning, dock tyngre så den är inte lika rapp, men å andra sidan har den större batteri och kommer längre.
Det konstiga är... vet inte om det är mig det är fel på... men jag tycker ID3 tvärs om är bland de absolut sämsta elbilarna jag kört. Tråkig på alla sätt. Men på pappret skulle de vara lika absolut.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.