358 847 läst ·
6 084 svar
359k läst
6,1k svar
Vilken elbil skall man satsa på 2025?
Ska vi verkligen sumpa chansen att se tråden bli lika meningslös som Plejd-tråden? 🤔13th Marine skrev:
Ja det spelar roll om de är infällda på ett sådant sätt att de blir svåra/omöjliga att använda om "automatisk utfällning" inte fungerar som tänkt. Då kvittar det om de är mekaniska eller elektriska.useless skrev:
Sen vet jag inte om någon bil idag har den typen av handtag så i praktiken kanske du för närvarande har rätt i att det kvittar.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Personligen tycker jag BMW i3 är en av de bästa elbilar som byggts… lätt, rapp, smidig, fokus på att vara energieffektiv. Förvånar mig att ingen byggt motsvarande idag, borde med senaste tekniken kunna vara väldigt energieffektiv. Någon som har tips på liknande modell som jag missat?
Hyundai Ionic 2019. Riktigt jäkla snål, men litet batteri. Men för pendlaren fungerar det ju!P PHPersson skrev:
Jag gillar den också, jobbade mycket med BMW och fick höra att den aldrig tillverkats med vinst, vet inte om det stämmer helt men den känns gedigen för sitt pris och storlek, kanske den nya Audi A2?P PHPersson skrev:
Vi som har levt några decennier har sett detta förut, Siewert Öholm som snurrade skivan, alla som brändes inne hängandes i sina bilbälten, mjällepidemin som kom med hjälmtvånget för MC.13th Marine skrev:
Model 3..P PHPersson skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
ID.3 har beroende på modell snarlik effektförbrukning, dock tyngre så den är inte lika rapp, men å andra sidan har den större batteri och kommer längre.P PHPersson skrev:
Det konstiga är... vet inte om det är mig det är fel på... men jag tycker ID3 tvärs om är bland de absolut sämsta elbilarna jag kört. Tråkig på alla sätt. Men på pappret skulle de vara lika absolut.13th Marine skrev: