Alfredo Alfredo skrev:
Jag föredrar att själv låsa dörrarna när jag så önskar. Känns som en helt onödig risk att ha dörrarna låsta när jag kör. Sen är alla former av automatlåsning för mig ett steg närmare inlåsta bilnycklar...
Alla mina bilar som har haft automat låsning så har det inte gått att låsa inne nyckel.
Bilarna har bara varnat med pipande ljud och inte låst sig.
Har provat både inne i kupen och bagage luckan och samma resultat, dom vägrar låsa.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Jodå om han inte dör under nuvarande period
Vilket är ett fullt möjligt scenario. Alltså vet vi inte om han sitter på livstid.

• Gilla
Per Sandberg1 och 1 till
  • Laddar…
J
Alfredo Alfredo skrev:
Vilket är ett fullt möjligt scenario. Alltså vet vi inte om han sitter på livstid.
Kunde uttryckt mig med att det kommer skifte på den posten senast 20 januari 2029..

D
J Jansson69 skrev:
Vet du vad du kan starta en tråd om Trump då du verkar så förtjust i att diskutera om honom..
Att vi kan diskutera Musk till viss del är ju för att han är VD för Tesla!
Vill du veta något om Tesla så kanske jag kan svara, vill du inte veta något så läs på Carup :)

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Satsuki
J Jansson69 skrev:
Är du kränkt fortfarande 😉🙄
Härskartekniker nu också, spännande. Undrar vad du ska försöka med härnäst?

Har jag fel? Har du inte senaste typ 20 sidorna vinnlagt dig om att påpeka allt som är dåligt och fel m Tesla och ffa deras handtag (andra bilar med liknande handtag är inte alls lika upprörande…). Man kan ju nästan börja fundera på om du försöker övertyga dig själv 😉 (för en blinkande emoji ursäktar väl alla ordval?)

Men tillbaka till frågan - vilken elbil SKA man satsa på 2025? Har det kommit några nya spännande modeller eller märken?
Jag är speciellt nyfiken på mindre elbilar (typ golf) med bra räckvidd och snabb laddning…

Redigerat:
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 6 till
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
J Jansson69 skrev:
Problemet är någ snart ur världen då Kina har förbjudit infällda handtag från 2027 och i USA pågår utredningar..
Ganska surt för BMW som äntligen ska lansera sin första riktiga elbil sedan i3 för 12 år sedan, att de valt att kopiera Tesla Model S 13 år gamla handtagsdesign med elektriskt infällda yttre dörrhandtag. 😂

• Haha
djac
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
Satsuki Satsuki skrev:
Härskartekniker nu också, spännande. Undrar vad du ska försöka med härnäst?

Har jag fel? Har du inte senaste typ 20 sidorna vinnlagt dig om att påpeka allt som är dåligt och fel m Tesla och ffa deras handtag (andra bilar med liknande handtag är inte alls lika upprörande…). Man kan ju nästan börja fundera på om du försöker övertyga dig själv 😉 (för en blinkande emoji ursäktar väl alla ordval?)
Ja man kan ju verkligen fundera över vad det är som gnager så hårt. För det kan inte vara riktigt friskt att ha en så extrem aversion mot ett bilmärke.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
Storsockret
Satsuki Satsuki skrev:
Jag är speciellt nyfiken på mindre elbilar (typ golf) med bra räckvidd och snabb laddning…
Jag tror id.polo kommer bli en rolig liten bil, om det kommer en variant med fyrhjulsdrift och är trevlig i övrigt kan den bli aktuell om några år. Men det är ju inget att satsa på i år.

För mig personligen tror jag ID7 var rätt val 2025, får väl se om jag ångrar det senare :D En vecka kvar till leverans nu, finns nog inte en video på youtube jag inte sett.

• Gilla
Jansson69 och 3 till
  • Laddar…
J
Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Ganska surt för BMW som äntligen ska lansera sin första riktiga elbil sedan i3 för 12 år sedan, att de valt att kopiera Tesla Model S 13 år gamla handtagsdesign med elektriskt infällda yttre dörrhandtag. 😂
Ja fungerar dom som Teslas så är det illa, men du som verkar veta allt hur är dom på insidan?

• Haha
djac
  • Laddar…
Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Jag gissar att de är mekaniska på BMW till skillnad från Tesla men det är som sagt bara en ren gissning.

Storsockret Storsockret skrev:
Jag tror id.polo kommer bli en rolig liten bil, om det kommer en variant med fyrhjulsdrift och är trevlig i övrigt kan den bli aktuell om några år. Men det är ju inget att satsa på i år.

För mig personligen tror jag ID7 var rätt val 2025, får väl se om jag ångrar det senare :D En vecka kvar till leverans nu, finns nog inte en video på youtube jag inte sett.
Lycka till med bilen, jag är ingen fan av VW senaste skapelser. Men för pengarna och om man behöver utrymmet tror jag också att det är den bästa elbilen 2025.

J
P PHPersson skrev:
Jag gissar att de är mekaniska på BMW till skillnad från Tesla men det är som sagt bara en ren gissning.
Har BMW haft bekymmer med sina handtag? Eller avsaknaden av sådan på insidan kanske är rätt fråga..

A Argastesnickaren skrev:
Alla mina bilar som har haft automat låsning så har det inte gått att låsa inne nyckel.
Bilarna har bara varnat med pipande ljud och inte låst sig.
Har provat både inne i kupen och bagage luckan och samma resultat, dom vägrar låsa.
Det är nog olika saker… det som det pratas om är att bilen låser sig själv efter avfärd. En från början amerikansk företeelse pga av rån vid rödljus/stopp som letat sig hit. Men går oftast att stänga av. Man kan tycka att det borde vara av som standard.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Storsockret
P PHPersson skrev:
Lycka till med bilen, jag är ingen fan av VW senaste skapelser. Men för pengarna och om man behöver utrymmet tror jag också att det är den bästa elbilen 2025.
Nej du var bra på att varna mig vill jag minnas 😉

Det ”tråkiga” är att jag inte behöver utrymmet i resten av bilen, men av alla jag provkörde så var det bara i id7 jag trivdes så bra i förarsätet. Så jag gick på dä. Finns brister, absolut. Men som helhet blir det nog bra. Tiden får utvisa.

J Jansson69 skrev:
Har BMW haft bekymmer med sina handtag? Eller avsaknaden av sådan på insidan kanske är rätt fråga..
Inte mig veterligen, drog sönder ett på en e39 för många år sedan. -20 fastfrusen dörr och aluminium, men då fanns det tre dörrar till :)

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.