391 384 läst ·
6 590 svar
391k läst
6,6k svar
Vilken elbil skall man satsa på 2025?
Byggveteran
· 2 746 inlägg
Alla mina bilar som har haft automat låsning så har det inte gått att låsa inne nyckel.Alfredo skrev:
Bilarna har bara varnat med pipande ljud och inte låst sig.
Har provat både inne i kupen och bagage luckan och samma resultat, dom vägrar låsa.
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Härskartekniker nu också, spännande. Undrar vad du ska försöka med härnäst?J Jansson69 skrev:
Har jag fel? Har du inte senaste typ 20 sidorna vinnlagt dig om att påpeka allt som är dåligt och fel m Tesla och ffa deras handtag (andra bilar med liknande handtag är inte alls lika upprörande…). Man kan ju nästan börja fundera på om du försöker övertyga dig själv 😉 (för en blinkande emoji ursäktar väl alla ordval?)
Men tillbaka till frågan - vilken elbil SKA man satsa på 2025? Har det kommit några nya spännande modeller eller märken?
Jag är speciellt nyfiken på mindre elbilar (typ golf) med bra räckvidd och snabb laddning…
Redigerat:
Ganska surt för BMW som äntligen ska lansera sin första riktiga elbil sedan i3 för 12 år sedan, att de valt att kopiera Tesla Model S 13 år gamla handtagsdesign med elektriskt infällda yttre dörrhandtag. 😂J Jansson69 skrev:
Ja man kan ju verkligen fundera över vad det är som gnager så hårt. För det kan inte vara riktigt friskt att ha en så extrem aversion mot ett bilmärke.Satsuki skrev:
Härskartekniker nu också, spännande. Undrar vad du ska försöka med härnäst?
Har jag fel? Har du inte senaste typ 20 sidorna vinnlagt dig om att påpeka allt som är dåligt och fel m Tesla och ffa deras handtag (andra bilar med liknande handtag är inte alls lika upprörande…). Man kan ju nästan börja fundera på om du försöker övertyga dig själv 😉 (för en blinkande emoji ursäktar väl alla ordval?)
Jag tror id.polo kommer bli en rolig liten bil, om det kommer en variant med fyrhjulsdrift och är trevlig i övrigt kan den bli aktuell om några år. Men det är ju inget att satsa på i år.Satsuki skrev:
För mig personligen tror jag ID7 var rätt val 2025, får väl se om jag ångrar det senare
Ja fungerar dom som Teslas så är det illa, men du som verkar veta allt hur är dom på insidan?Nicke Nyfiken skrev:
Jag gissar att de är mekaniska på BMW till skillnad från Tesla men det är som sagt bara en ren gissning.Nicke Nyfiken skrev:
Lycka till med bilen, jag är ingen fan av VW senaste skapelser. Men för pengarna och om man behöver utrymmet tror jag också att det är den bästa elbilen 2025.Storsockret skrev:
Jag tror id.polo kommer bli en rolig liten bil, om det kommer en variant med fyrhjulsdrift och är trevlig i övrigt kan den bli aktuell om några år. Men det är ju inget att satsa på i år.
För mig personligen tror jag ID7 var rätt val 2025, får väl se om jag ångrar det senareEn vecka kvar till leverans nu, finns nog inte en video på youtube jag inte sett.
Det är nog olika saker… det som det pratas om är att bilen låser sig själv efter avfärd. En från början amerikansk företeelse pga av rån vid rödljus/stopp som letat sig hit. Men går oftast att stänga av. Man kan tycka att det borde vara av som standard.A Argastesnickaren skrev:
Nej du var bra på att varna mig vill jag minnas 😉P PHPersson skrev:
Det ”tråkiga” är att jag inte behöver utrymmet i resten av bilen, men av alla jag provkörde så var det bara i id7 jag trivdes så bra i förarsätet. Så jag gick på dä. Finns brister, absolut. Men som helhet blir det nog bra. Tiden får utvisa.