391 380 läst ·
6 590 svar
391k läst
6,6k svar
Vilken elbil skall man satsa på 2025?
är väl typ samma sak, den ena 100% och den andra 80%. Men jag kanske har fel.Nicke Nyfiken skrev:
Stämmer det verkligen? Delar av 2016 fanns det inte ens trängselavgifter på de stationerna jag laddade iaf.il_duce skrev:
Nja, 100% och 80% är inte samma sak.😉il_duce skrev:
Det har alltid gått att ladda till 100% tidigare utan avgift, även när det varit fullt med bilar och det varit trängselavgift.
Nu får man "bara" ladda till 80%, sedan får man betala avgift om man fortsätter ladda.
Det är i alla fall mycket bra att Tesla börjar bekämpa alla nötter/egoister som blockerar laddare i evigheter för att få i några extra procent på toppen.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Moderna bilar låser ju dörrarna när man kör, låser de normalt sett upp dessa vid en kollision?
ok!Nicke Nyfiken skrev:
Nja, 100% och 80% är inte samma sak.😉
Det har alltid gått att ladda till 100% tidigare utan avgift, även när det varit fullt med bilar och det varit trängselavgift.
Nu får man "bara" ladda till 80%, sedan får man betala avgift om man fortsätter ladda.
Det är i alla fall mycket bra att Tesla börjar bekämpa alla nötter/egoister som blockerar laddare i evigheter för att få i några extra procent på toppen.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Byggveteran
· 2 746 inlägg
Det är farligt att köra och åka bil oavsett drivmedel.
Har man utanpåliggande handtag kan dom köras av vid en sido kollision, har man infällda så fungerar kanske inte dom.
Inget av detta har jag varit med om under snart 40 år i räddningstjänsten, däremot så har jag slutat att förvånas över hur dumt människan kan bete sig i trafiken.
Väldigt många olyckor skulle kunna undvikas med lite sunt förnuft och saknas det spelar det ingen roll vilken bil som används.
Det ända som jag tycker är synd är att alldeles för många oskyldiga drabbas helt i onödan då människan är den svaga länken som fallerar många gånger fler än bilen gör!!!
Har man utanpåliggande handtag kan dom köras av vid en sido kollision, har man infällda så fungerar kanske inte dom.
Inget av detta har jag varit med om under snart 40 år i räddningstjänsten, däremot så har jag slutat att förvånas över hur dumt människan kan bete sig i trafiken.
Väldigt många olyckor skulle kunna undvikas med lite sunt förnuft och saknas det spelar det ingen roll vilken bil som används.
Det ända som jag tycker är synd är att alldeles för många oskyldiga drabbas helt i onödan då människan är den svaga länken som fallerar många gånger fler än bilen gör!!!
Ja, många verkar tro att olyckor "bara händer" som om det vore en naturlag. Men ofta är det ett eller flera felsteg som skett innan olyckan. Olika faktorer som påverkar risken och utfallet.A Argastesnickaren skrev:Det är farligt att köra och åka bil oavsett drivmedel.
Håller med om att det är värre på insidan men utsidan har även det visat sig vara en säkerhetsrisk. Kanske speciellt kombon iom att man annars kunde krossa rutan med en sten och öppna inifrån.A ajn82 skrev: