391 312 läst ·
6 590 svar
391k läst
6,6k svar
Vilken elbil skall man satsa på 2025?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 260 inlägg
Tjaa, man skulle ju kunna tolka det som att ägare även kan vara make/maka, men att andra närstående inte får vara inblandade. Måste nog läsa författningstexten snarare än något skrivet av kommunikatörer för att det ska gå att förstå på riktigt dock.C Carpetos skrev:
Edit: Nej, författningstexten är tydlig. Det måste vara samma individ som äger både el- och avgasbil. Märklig ordning.
Redigerat:
En intressant reflektion. De tidigare Teslorna med ap1, minns inte exakt årsmodell men iaf 2016 hade den hårdvaran, fungerade klockrent. både regnsensorn och automatiskt helljus fungerade bättre än på någon bil jag kört.D djac skrev:
Så kom ap2 där de bytte traditionell teknik mot kamerabaserad. I början fungerade det katastrofalt dåligt och iaf den senaste mjukvaran jag körde så fungerar det fortfarande inte jättebra.
Kan bara hålla med.P PHPersson skrev:En intressant reflektion. De tidigare Teslorna med ap1, minns inte exakt årsmodell men iaf 2016 hade den hårdvaran, fungerade klockrent. både regnsensorn och automatiskt helljus fungerade bättre än på någon bil jag kört.
Så kom ap2 där de bytte traditionell teknik mot kamerabaserad. I början fungerade det katastrofalt dåligt och iaf den senaste mjukvaran jag körde så fungerar det fortfarande inte jättebra.
Det var ett ordentligt nerköp från AP1 till AP2.
Jag har svurit mycket över den dåliga
torkarautomatiken. Men nu måste jag ändå säga att den funkar helt okej.
Och sedan mjukvaran för adaptivt helljus kom för 1,5 år sen så är även den dåliga helljusautomatiken ett minne blott.
Den kanske också har blivit bra, men jag vet inte eftersom jag alltid använder det adaptiva helljuset som faktiskt funkat felfritt från dag ett. Bättre än många andra bilar tycker jag.
Eftersom Teslas handtag nyligen diskuterats i tråden:
Tesla is redesigning its door handles after people were left trapped in the cars
TL;DR, de verkar ändra sättet man kan öppna manuellt när dörren inte längre har ström.
Tesla is redesigning its door handles after people were left trapped in the cars
TL;DR, de verkar ändra sättet man kan öppna manuellt när dörren inte längre har ström.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 918 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 918 inlägg
apropå nya bilar och "avancerade" funktioner..
Drog hem min båt på 2ton efter min ID4 då det var lite för jobbigt att hålla konstant 30 så kom jag på den briljanta iden (enligt mig själv) att slå på fart hållaren gissa vad som hände när bilen såg nästa 80 skylt..
Drog hem min båt på 2ton efter min ID4 då det var lite för jobbigt att hålla konstant 30 så kom jag på den briljanta iden (enligt mig själv) att slå på fart hållaren gissa vad som hände när bilen såg nästa 80 skylt..
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 708 inlägg
Vill minnas att du kan ställa in max hastighet med släp om man vill.G Greger_08 skrev:
Det var första ”featuren” jag disablade på min eTron… Otroligt irriterande, mest när den sänker till 110 varje gång den ser en 110-skylt trots att jag ställt den på 140G Greger_08 skrev: