C Carpetos skrev:
Någon annan tolkning av nedan?
Tjaa, man skulle ju kunna tolka det som att ägare även kan vara make/maka, men att andra närstående inte får vara inblandade. Måste nog läsa författningstexten snarare än något skrivet av kommunikatörer för att det ska gå att förstå på riktigt dock.

Edit: Nej, författningstexten är tydlig. Det måste vara samma individ som äger både el- och avgasbil. Märklig ordning.

Redigerat:
  • Gilla
Carpetos
  • Laddar…
D djac skrev:
Vindrutetorkarautomatiken tycker jag är en svaghet på Tesla, den har blivit avsevärt bättre men är i min mening fortfarande sämre än de traditionella.
En intressant reflektion. De tidigare Teslorna med ap1, minns inte exakt årsmodell men iaf 2016 hade den hårdvaran, fungerade klockrent. både regnsensorn och automatiskt helljus fungerade bättre än på någon bil jag kört.
Så kom ap2 där de bytte traditionell teknik mot kamerabaserad. I början fungerade det katastrofalt dåligt och iaf den senaste mjukvaran jag körde så fungerar det fortfarande inte jättebra.

H he-peter skrev:
Inte många längre resor i så fall.
Nej, det är helt korrekt. Har slutat med det… hade köpt en helt annan bil isf.

Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Och då kan man undra varför det inte längre funkar med elbil för honom?
Det hade funkat utmärkt ca 10 månader om året. Tom I3 med minsta batteriet hade fungerat. Men nu köpte jag X5an för att jag tycker bilen är fantastisk. Ekonomisk idioti dock :)

• Gilla
he-peter
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
P PHPersson skrev:
En intressant reflektion. De tidigare Teslorna med ap1, minns inte exakt årsmodell men iaf 2016 hade den hårdvaran, fungerade klockrent. både regnsensorn och automatiskt helljus fungerade bättre än på någon bil jag kört.
Så kom ap2 där de bytte traditionell teknik mot kamerabaserad. I början fungerade det katastrofalt dåligt och iaf den senaste mjukvaran jag körde så fungerar det fortfarande inte jättebra.
Kan bara hålla med.
Det var ett ordentligt nerköp från AP1 till AP2.
Jag har svurit mycket över den dåliga
torkarautomatiken. Men nu måste jag ändå säga att den funkar helt okej.
Och sedan mjukvaran för adaptivt helljus kom för 1,5 år sen så är även den dåliga helljusautomatiken ett minne blott.
Den kanske också har blivit bra, men jag vet inte eftersom jag alltid använder det adaptiva helljuset som faktiskt funkat felfritt från dag ett. Bättre än många andra bilar tycker jag.

• Gilla
djac
  • Laddar…
Adaptiva helljusen kan jag bara hålla med om, åker mycket norrlandsvägar och får extremt sällan en blinkning från mötande.

• Gilla
djac
  • Laddar…
Fairlane
Husbil parkerad utanför ett garage, vit med hymer logotyp, vid blöt asfaltsyta, omgiven av grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kanske ska köpa en Tesla trots allt. Utrymmet verkar väl tilltaget och 10,000 kr kan den väl vara värd?

• Haha
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Kanske ska köpa en Tesla trots allt. Utrymmet verkar väl tilltaget och 10,000 kr kan den väl vara värd?
Slå till! Dörrhandtagen verkar säkra!

Svart dörrhandtag monterat på en vit dörr.

• Haha
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
J
Fairlane Fairlane skrev:
[bild]
Bästa Teslan ever fam vad du kan ha kul i den😉😁

Edit: du spar in ladduttaget du tänkt att montera så nästan gratis😆

• Älska
  • Haha
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
G
apropå nya bilar och "avancerade" funktioner..

Drog hem min båt på 2ton efter min ID4 då det var lite för jobbigt att hålla konstant 30 så kom jag på den briljanta iden (enligt mig själv) att slå på fart hållaren gissa vad som hände när bilen såg nästa 80 skylt..

• Haha
  • Gilla
  • Wow
robhol och 4 till
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:

Drog hem min båt på 2ton efter min ID4 då det var lite för jobbigt att hålla konstant 30 så kom jag på den briljanta iden (enligt mig själv) att slå på fart hållaren gissa vad som hände när bilen såg nästa 80 skylt..
Vill minnas att du kan ställa in max hastighet med släp om man vill.

G
13th Marine 13th Marine skrev:
Vill minnas att du kan ställa in max hastighet med släp om man vill.
Får kolla upp den innan sjösättning tur att det "bara" är 200hk i bilen om man säger så :)

Fairlane Fairlane skrev:
[bild]
Synd att den inte är till salu bara. Intressant taktik att lägga ut fordon som inte är till salu på annons dock.

G Greger_08 skrev:

Det var första ”featuren” jag disablade på min eTron… Otroligt irriterande, mest när den sänker till 110 varje gång den ser en 110-skylt trots att jag ställt den på 140

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.