S
Satsuki Satsuki skrev:
EV9 och Ioniq verkar också ha helt infällda handtag. Undrar om det kommer betraktas med lika stor indignation som Teslas?
Man kan öppna ut handtagen genom att trycka på framkanten.

• Gilla
Scout
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
J Jansson69 skrev:
E det något mekaniskt som är bra på dessa bilar? Däcken kanske?😉
Jag tror att folk snart har slutat skratta åt alla dina Teslasågningar. 🙄
För övrigt har Tesla pneumatisk däck. Inte mekaniska.

• Gilla
fribygg och 3 till
  • Laddar…
D
Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Jag tror att folk snart har slutat skratta åt alla dina Teslasågningar. 🙄
För övrigt har Tesla pneumatisk däck. Inte mekaniska.
Ja, det är märkligt att uppvisa sån aversion mot en sak, det hade varit enklare att förstå om Musks beteende rörde upp känslor men ett handtag, osv..

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
J
D djac skrev:
Ja, det är märkligt att uppvisa sån aversion mot en sak, det hade varit enklare att förstå om Musks beteende rörde upp känslor men ett handtag, osv..
Jodå men ville inte diskutera politik i denna tråd vem fan vill gynna Musk, den personen har inte my innanför pannbenet..

J
Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Du vill inte diskutera politik men hatar Elon Musk, så därför hackar du istället på Teslas bilar.

Det verkar vara fler som inte har mycket innanför pannbenet...
Du vart ju en dyslektiker av rang😉vart har jag skrivit att jag hatar Musk?
Kan du vara bussig och visa mig det..

Jag har mig veterligen inte hackat något mer än potatis och morötter idag, men att det finns vissa få (ni är väldigt få) som reagerar när sanningen om ert kära sköte barn ”Tesla” kritiseras ser jag som ytterst patetiskt..

Men du har all rätt att vara det så skjut på😉😂

• Gilla
Fadai
  • Laddar…
Satsuki
S sinuslinus skrev:
Man kan öppna ut handtagen genom att trycka på framkanten.
Exakt så fungerar handtagen på en Tesla Y också, tryck så kommer de ut… lite oklart vad som är största problemet men efter vad jag förstår finns två sådana.
Problem nr 1 verkar vara att de är infällda och blåljuspersonal eller allmänhet som skall assistera vid evt olycka förstår då inte att man trycker i framkant för att fälla ut dem…
Andra problemet (om jag förstått rätt) är att de i händelse av bortfall av 12V system skall det inte gå att använda dem alls då de inte är mekaniska utan elektriska.

Redigerat:
  • Wow
Jansson69
  • Laddar…
Satsuki Satsuki skrev:
Exakt så fungerar handtagen på en Tesla Y också, tryck på framkant så kommer de ut… lite oklart vad som är största problemet men efter vad jag förstår finns två sådana.
Problem nr 1 verkar vara att de är infällda och blåljuspersonal eller allmänhet som skall assistera vid evt olycka förstår då inte att man trycker i framkant för att fälla ut dem…
Andra problemet (om jag förstått rätt) är att de i händelse av bortfall av 12V system skall det inte gå att använda dem alls då de inte är mekaniska utan elektriska.
I framkant får de nog trycka rätt så hårt, tror även muskelstyrka kan vara ett problem ;)

• Haha
Jansson69
  • Laddar…
D
J Jansson69 skrev:
Du vart ju en dyslektiker av rang😉vart har jag skrivit att jag hatar Musk?
Kan du vara bussig och visa mig det..

Jag har mig veterligen inte hackat något mer än potatis och morötter idag, men att det finns vissa få (ni är väldigt få) som reagerar när sanningen om ert kära sköte barn ”Tesla” kritiseras ser jag som ytterst patetiskt..

Men du har all rätt att vara det så skjut på😉😂
Det är bara konstigt, visst har jag bilar jag föredrar, de flesta kommer jag aldrig att äga, resten bryr jag mig mindre om, att hetsa mot en pryl blir bara märkligt. Du har ju dessutom fel i det mesta, saker som du enkelt hade kunnat kontrollera.

Skriv om något bra du uppfattat istället, tråden handlar ju om vilken elbil du tycker att man ska välja, vilken rekommenderar du idag?

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
J
D djac skrev:
Det är bara konstigt,
Vad är konstigt?
D djac skrev:
visst har jag bilar jag föredrar,
Intressant!
D djac skrev:
de flesta kommer jag aldrig att äga,
Ok.
D djac skrev:
resten bryr jag mig mindre om,
🙄
D djac skrev:
att hetsa mot en pryl blir bara märkligt.
Vart har jag hetsat mot en pryl, har bara tagit upp allvarliga brister och Jag fattar att du inte uppskattar det men kan inte göra så mycket åt det..
D djac skrev:
Du har ju dessutom fel i det mesta,
Jaha ytterligare ett märkligt påstående..

Återigen citerar du mig när jag har svarat på en väldigt märkliga påhopp och lögner, men du kanske inte förstår vad som skrevs i det inlägget..

Redigerat:
  • Gilla
mvh
  • Laddar…
D
J Jansson69 skrev:
Vad är konstigt?

Intressant!

Ok.

🙄

Vart har jag hetsat mot en pryl, har bara tagit upp allvarliga brister och Jag fattar att du inte uppskattar det men kan inte göra så mycket åt det..

Jaha ytterligare ett märkligt påstående..

Återigen citerar du mig när jag har svarat på en väldigt märkliga påhopp och lögner, men du kanske inte förstår vad som skrevs i det inlägget..
Vilken elbil skall man satsa på 2025?

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
J
D djac skrev:
Om du bemödar/klarar av att läsa så har jag faktiskt kommit med inlägg om det!

D
J Jansson69 skrev:
Om du bemödar/klarar av att läsa så har jag faktiskt kommit med inlägg om det!
Jag får anta att den har grova handtag som man kan vinscha rejält i?

K
D djac skrev:
Du behöver nog specificera vad du är ute efter. Jag tycker man ska köpa begagnade bilar och VW id4 är en favorit. Glöm inte att skrota din trotjänare som du förhoppningsvis med ståltråd och silvertejp på nåder hållt liv i de senaste 5 åren så att du kan ansöka om boverkets skrotbidrag. Akta dig för de äldsta Leaf och allt från Stellantis.

J
D djac skrev:
Jag får anta att den har grova handtag som man kan vinscha rejält i?
Vad har det med saken att göra? Vill ändå tro att dom har löst att man kan öppna dörren inifrån utan att behöva en kniv eller andra verktyg om bilen blir strömlös..
Men i o med att inte bilen finns så kan jag inte avgöra det, men du kan vara lugn den kommer snart så att du får lite sinnesro.

En ny reflektion vad tycker du om Tesla vindrutetorkare som tydligen går på lite hur som helst?

Satsuki
Parkerade bredvid en BYD (?) igår, har endast sett ett fåtal så den verkar inte vara vanlig. Någon med erfarenhet? Pris, körupplevelse, faktisk räckvidd, utrymmen?

Exteriört tilltalade den inte mig, tyckte den var ganska tråkig, men det är ju intressant med uppstickare….

• Gilla
Kallebo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.