391 312 läst ·
6 590 svar
391k läst
6,6k svar
Vilken elbil skall man satsa på 2025?
Nja det handlar om tillverkningskostnader då det är billigare och enklare att montera en stor skärm. Att det anses vara "lyx" är en bonus för tillverkarna.L Liljeros skrev:Jag tror vi kan enas om att lösningar såsom infällda handtag, stor skärm och avsaknad av fysiska knappar inte är något som är direkt kopplat till elbilsplattformen. Det är en modern företeelse på primärt lite dyrare bilar och där ligger dom flesta elbilar vilket gör att dom är överrepresenterade. Jansson69 verkar ha en tagg i sidan gällande Tesla men dom är inte på något sätt unika i det hänseendet. Om det innebär en risk i praktiken låter jag vara osagt, i dom flesta fall behöver man klippa upp bilen ändå om det varit en rejälare smäll.
Naturligtvis inte. Diskussionen handlade om de livsfarliga handtagen som fälls ut elektriskt.P PHPersson skrev:
Teslas handtag som visas på bilden är mekaniskt utfällt.
Tesla har på gång ett nytt batteri som skall ersätta LG 5L.
LG M53, Ca 6Kwh större, snabbare laddning, högre effektuttag.
Detta gör alltså ett Model 3 Long range får en WLTP räckvidd på 750 km.
0-100 på 5,1sek och 750km räckvidd för 500 000kr
Kan det här få de mest hårdförda fosilkillarna att köpa en elbil?
Om det stämmer köper jag en direkt, säg till när den finns för beställning.Andreas_Hansson skrev:
Gör inte alla det redan?Nicke Nyfiken skrev:
Jag brukar dessutom tala om var och när jag tänker krocka, så de redan kan vara på plats när jag gör det, sparar otroligt mycket väntetid.
Tror jag inte, hur löser man utsläppen då, den tänkte du inte på?Andreas_Hansson skrev:
Med 40.000kr i inbytesbonus är priset 499.990kr. Det tror jag är inräknat i det andra exemplet.P PHPersson skrev:
Sedan vet vi inte hur mycket snabbare laddning den får. Kanske bli det 10-80% på 27 minuter istället för 30 minuter.
Men det spelar ingen roll, du ska ju köpa en direkt när uppgraderade batteriet kommer.
Kul att du bestämt dig för elbil igen och Tesla igen.