Majgårdarna
P PHPersson skrev:
Nja det stämmer väl inte riktigt? Enligt Teslas hemsida kostar den 539 990kr.
Dessutom tycker jag att den laddar för långsamt.
Du får ju 40 000 kr i inbyte.

Har du en model 3 nu oxå? Med LG batteriet?
Eller är det Molgans bil.

Laddkurvan skall vara förbättrad på detta batteriet, men egentligen så spelar det ingen större roll när man har låg förbrukning. Man kommer fram snabbt i alla fall.
Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Har du någon länk?
https://x.com/eivissacopter

• Gilla
djac
  • Laddar…
Majgårdarna
D djac skrev:
Tror jag inte, hur löser man utsläppen då, den tänkte du inte på?
Ingen aning? Har aldrig brytt mig om utsläppen när jag köper en bil.
Men det är jätte fint att du gör det 🥰
Verkligen beundransvärt och vuxet 🥰

D
Majgårdarna Andreas_Hansson skrev:
Ingen aning? Har aldrig brytt mig om utsläppen när jag köper en bil.
Men det är jätte fint att du gör det 🥰
Verkligen beundransvärt och vuxet 🥰
Andra har gjort det åt dig då, du bara inte tänkte på det :)

Ja, jo, tyvärr så är det svårt att komma undan vuxenansvaret i längden, jag hade väl däremot önskat att det ställdes lite högre krav på vuxna idag :(

D djac skrev:
Andra har gjort det åt dig då, du bara inte tänkte på det
Inte då. Jag kanske kör VW... 😀😂😱🙃🤓

• Haha
djac
  • Laddar…
Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Med 40.000kr i inbytesbonus är priset 499.990kr. Det tror jag är inräknat i det andra exemplet.
Sedan vet vi inte hur mycket snabbare laddning den får. Kanske bli det 10-80% på 27 minuter istället för 30 minuter.

Men det spelar ingen roll, du ska ju köpa en direkt när uppgraderade batteriet kommer.
Kul att du bestämt dig för elbil igen och Tesla igen.
Så kan man ju inte räkna... dels måste man ha något att byta in och dels kan de sätta valfritt inbytespris som man skall acceptera. Tex. 40 000 lägre än vad man får på BMW. Ytterligare en faktor är att det gäller 11 dagar till så frågan är om de hinner släppa den nya innan dess =). Men som sagt stämmer uppgifterna så lovar jag att jag är tillbaka i Tesla familjen igen.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Majgårdarna Andreas_Hansson skrev:
Du får ju 40 000 kr i inbyte.

Har du en model 3 nu oxå? Med LG batteriet?
Eller är det Molgans bil.

Laddkurvan skall vara förbättrad på detta batteriet, men egentligen så spelar det ingen större roll när man har låg förbrukning. Man kommer fram snabbt i alla fall.

[länk]
40 000kr i inbyte av vadå?

Man måste inte äga en Model 3 för att köra den, sedan kan man också få reda på laddhastighet utan att ens köra den... men nu har jag gjort det en hel del. Dock aldrig ägt en 3:a.

• Haha
djac
  • Laddar…
D djac skrev:
och Mercedes, och.. och .. en del här är utan både minne och iakttagelseförmåga men trenden är rätt tydlig, nya bilmodeller får i allt större utsträckning infällda handtag, skälen är ju uppenbara.
Det huvudsakliga skälet är väl att designers älskar det och dessutom alltid rör sig i flock?

Fast nu verkar det finnas indikationer på att Kina ska förbjuda helt infällda handtag, vilket rimligen skulle sätta stopp för den trenden om det blir verklighet.

D
K krfsm skrev:
Det huvudsakliga skälet är väl att designers älskar det och dessutom alltid rör sig i flock?

Fast nu verkar det finnas indikationer på att Kina ska förbjuda helt infällda handtag, vilket rimligen skulle sätta stopp för den trenden om det blir verklighet.
Visst går bildesign i trender och infällda handtag har ökat, det kan mycket väl komma att minska igen, men att som det först drevs bara var en (1) tillverkare som hade det var såklart felaktigt och dessutom var funktionen och jämförelsen med icke-infällda felaktig. När man börjar så snett så blir diskussionen bara konstig.

Volvo 144 årsmodell 1971
Blå Volvo 144 från 1971 i en utställningshall med amerikansk flagga i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Volvo 144 årsmodell 1972
Blå Volvo 144 årsmodell 1971 parkerad framför ett vitt hus i grönskande miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
TommyC och 2 till
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Apropå säkerheten med Teslas dörrar..
Dom verkar ju vara inblandade i en del dödsolyckor trots allt!

[länk]
M Myckling skrev:
Volvo 144 årsmodell 1971
[bild]

Volvo 144 årsmodell 1972
[bild]
Jag hade en 1973 tvådörrars. Inga problem att bända upp lagårdsdörren och dra upp låset med en grov ståltråd. Nycklarna kunde hamna på insidan med den tidens lås. Allt helt mekaniskt.

J
P Pin skrev:
Jag hade en 1973 tvådörrars. Inga problem att bända upp lagårdsdörren och dra upp låset med en grov ståltråd. Nycklarna kunde hamna på insidan med den tidens lås. Allt helt mekaniskt.
Det var tider det, man kunde veva ned rutorna med så man kände vindbruset i håret😉

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Det var tider det, man kunde veva ned rutorna med så man kände vindbruset i håret😉
Och den där lilla ventilationsrutan längst fram

• Gilla
Jansson69 och 1 till
  • Laddar…
J
P Pin skrev:
Och den där lilla ventilationsrutan längst fram
Kan man få ned rutorna i en Tesla tro?🫣😁

J Jansson69 skrev:
Kan man få ned rutorna i en Tesla tro?🫣😁
Glastaket imploderar stup i kvarten …

• Haha
  • Wow
Majgårdarna och 1 till
  • Laddar…
J
P Pin skrev:
Glastaket imploderar stup i kvarten …
E det något mekaniskt som är bra på dessa bilar? Däcken kanske?😉

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.