Majgårdarna Andreas_Hansson skrev:
Ja de fälls ut mekaniskt med tummen.
Var det inte du som hade en tesla? Eller var det Molgan kanske?
Jo men att de fälls ut mekaniskt vet jag men det känns snarare som de aktiverar en elmotor än att de faktiskt mekaniskt låser upp låset. Har förvisso kört både Y och 3or men på mina X och S är handtagen helt annorlunda så du behöver inte göra dig lustig för det ;) Men du kan säkert hitta en X eller S och titta på dem så kommer du lära dig det också ;)

Redigerat:
Majgårdarna
P PHPersson skrev:
Jo men att de fälls ut mekaniskt vet jag men det känns snarare som de aktiverar en elmotor än att de faktiskt mekaniskt låser upp låset. Har förvisso kört både Y och 3:surprised:r men på mina X och Y är handtagen helt annorlunda så du behöver inte göra dig lustig för det ;) Men du kan säkert hitta en X eller S och titta på dem så kommer du lära dig det också ;)
Jag tror faktiskt inte ens du själv förstår den texten om du läser den själv. Skriver du i affekt?

Jag tror faktiskt inte ens du själv förstår den texten om du läser den själv. Skriver du i affekt?
Förutom att jag skrev Y istället för S förstår jag texten rätt så väl.

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Men så tillbaka till frågan, är du helt säker på att handtagen mekaniskt öppnar dörren och inte bara påverkar en givare som gör att låsen öppnar? Dvs. går det att öppna dörren mekaniskt utan ström?

J
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Svaret på frågan är nya BMW iX3.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
Teslas handtag i den nedre bilen är alltså mekaniskt och inte elektriskt.
Om du använder socialdemokratiska glasögon så måste du ta av dig dom för att se den mekaniska anordningen på den blåa bilen.
Mekaniskt så till vida att man aktiverar en elektrisk brytare genom att fysiskt dra i handtaget. Det finns ingen mekanisk koppling mellan handtaget och låset.

Det enda som är mekaniskt kopplat till låset är nödöppningshandtaget på insidan av dörren.

Nicke Nyfiken
M Myckling skrev:
Svaret på frågan är nya BMW iX3.
Och för att ansluta till den pågående diskussionen som är helt ot, så har nya ix3 samma livsfarliga konstruktion på de yttre dörrhandtaget som Model S 😂

Folk kommer dö som flugor enligt alla förståsigpåare.

• Gilla
  • Haha
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Satsuki
Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Och för att ansluta till den pågående diskussionen som är helt ot, så har nya ix3 samma livsfarliga konstruktion på de yttre dörrhandtaget som Model S 😂

Folk kommer dö som flugor enligt alla förståsigpåare.
EV9 och Ioniq verkar också ha helt infällda handtag. Undrar om det kommer betraktas med lika stor indignation som Teslas?

J
EV9 går att öppna med en fysisk nyckel utifrån!

Nicke Nyfiken
J Jansson69 skrev:
EV9 går att öppna med en fysisk nyckel utifrån!
Det hjälper precis ingenting ur säkerhetssynpunkt, om man inte åker till räddningstjänsten och lämnar nyckeln innan man krockar.

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Jag tror vi kan enas om att lösningar såsom infällda handtag, stor skärm och avsaknad av fysiska knappar inte är något som är direkt kopplat till elbilsplattformen. Det är en modern företeelse på primärt lite dyrare bilar och där ligger dom flesta elbilar vilket gör att dom är överrepresenterade. Jansson69 verkar ha en tagg i sidan gällande Tesla men dom är inte på något sätt unika i det hänseendet. Om det innebär en risk i praktiken låter jag vara osagt, i dom flesta fall behöver man klippa upp bilen ändå om det varit en rejälare smäll.

• Gilla
Nicke Nyfiken och 2 till
  • Laddar…
D
Satsuki Satsuki skrev:
EV9 och Ioniq verkar också ha helt infällda handtag. Undrar om det kommer betraktas med lika stor indignation som Teslas?
och Mercedes, och.. och .. en del här är utan både minne och iakttagelseförmåga men trenden är rätt tydlig, nya bilmodeller får i allt större utsträckning infällda handtag, skälen är ju uppenbara.

D
L Liljeros skrev:
Jag tror vi kan enas om att lösningar såsom infällda handtag, stor skärm och avsaknad av fysiska knappar inte är något som är direkt kopplat till elbilsplattformen. Det är en modern företeelse på primärt lite dyrare bilar och där ligger dom flesta elbilar vilket gör att dom är överrepresenterade. Jansson69 verkar ha en tagg i sidan gällande Tesla men dom är inte på något sätt unika i det hänseendet. Om det innebär en risk i praktiken låter jag vara osagt, i dom flesta fall behöver man klippa upp bilen ändå om det varit en rejälare smäll.
Är du nykter eller.. :)

Jag tror vi kommit fram till att du hade fel så du kanske skall be Alfredo om ursäkt och ta på dig egna glasögon?
Dvs. Teslas handtag är inte mer mekaniska än en knapp.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.