391 384 läst ·
6 590 svar
391k läst
6,6k svar
Vilken elbil skall man satsa på 2025?
Då behöver du ingen brandvarnare i hemmet heller för du kommer sannolikt aldrig att vara med om en brand i ditt hem..Dan_Johansson skrev:
Detta tankesätt är konstigt enligt mig, man vill väl ha fungerande säkerhet i en bil och en så basal sak som fungerande handtag..
Men men du verkar inte brydd så det får stå för dig..
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Nu är väl detta inte ett problem endast för elbilar, utan ett allmänt problem för nya bilar.
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Du tror inte de vet hur man öppnar även infällda handtag?J Jansson69 skrev:
För att fortsätta statistikspåret;
Det inträffar 140 000-150 000 trafikolyckor varje år (fler än jag trodde 🥶), 200-300 personer omkommer, 2000-2500 får allvarliga skador.
Om 2 personer brinner inne i en bil under 10 år blir det ca 0,2 personer per år, av alla dödsfall är det alltså 0,08% av alla som dör i trafiken årligen. Personligen hade jag oroat mig för andra saker, som att bli påkörd av en drog/alkoholpåverkad förare eller av en lastbilschaufför som rattsurfar, men vi är alla olika. Min största rädsla är vänstersvängar på landsväg 🤷🏼♀️
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Det får du fråga dem som ser det som ett problem. Jag förklarade bara hur jag uppfattade diskussionen.Satsuki skrev:
Visst.Satsuki skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag ser inte detta som en Tesla-fråga, visst har de, precis som alla moderna bilar får efterhand, infällda handtag men jag menar att förändringen började för ganska längesedan och blir förvånad att man går i clickbait-fällan så enkelt.J Jansson69 skrev:
Vill man göra bilarna enklare att hantera efter krock så bör man fokusera på högfastighetsstålet som ställer till det mer, räddningstjänsten bryr sig inte om det finns handtag eller gur de ser ut, de kommer in oavsett.
Nej och åter Nej alla Morderna bilar har inte infällda elektroniska handtag..D djac skrev:
Nu har du påstått det ett par gånger kanske dags för dig att redovisa hur många det nu är..
Tittar jag på parkeringen så är det ytterst få men du kanske bor i ett Tesla härbärge?
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Det var inte det jag skrev, moderna bilar får det efterhand, antalet bilmodeller med infällda handtag ökar, det kan nog även du acceptera som ett faktum. Det sker när det kommer nya modeller, din spaning är korrekt, det kommer inte att eftermonteras, vare sig på redan tillverkade bilar, eller på äldre modeller som redan är i produktion. Det var en framåtsyftande iakttagelse.J Jansson69 skrev: