P PHPersson skrev:
Kanske men då har de säkrat upp om de skall köra en oplanerad spontantur. Men sannolikt har de som elbilsägare lärt sig att den tiden är förbi :)
Eller så är det ett behov många inte har, eller som de kan lösa när det uppstår 🙄

P PHPersson skrev:
Har du kollat hur många % av Sveriges befolkning som bor på norra halvan?
Så jo jag kan påstå det.
Klart jag ungefär vet antalet boende i Norrland och klart du kan påstå vad du vill. Såvida vi inte tolkar "ytterst få" helt olika har du dock fel. 😉

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Klart jag ungefär vet antalet boende i Norrland och klart du kan påstå vad du vill. Såvida vi inte tolkar "ytterst få" helt olika har du dock fel. 😉
Har du bevis på det? Vad är ytterst få för dig? För mig är det ca 1:50 eller färre.

13th Marine 13th Marine skrev:
Eller så är det ett behov många inte har, eller som de kan lösa när det uppstår 🙄
Säkert… det är också något deras ICE granne sällan behöver fundera över.

P PHPersson skrev:
Säkert… det är också något deras ICE granne sällan behöver fundera över.
Jaja, behöver du hitta på användarfall som rättfärdigar att du går från elbil till ICE-bil igen så gör du det om det gör att du mår bättre.

P PHPersson skrev:
Har du bevis på det? Vad är ytterst få för dig? För mig är det ca 1:50 eller färre.
Ja om du tycker några hundra tusen svenskar är ytterst få har vi olika synsätt.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
behöver du hitta på användarfall som rättfärdigar att du går från elbil till ICE-bil igen så gör du det om det gör att du mår bättre.
Varför i herrans namn skulle någon behöva "rättfärdiga" sitt bilval? Nu hänger jag verkligen inte med. Man väljer väl den bil som man bedömer totalt sett är "lönsammast", eller kanske snarare minst kostsam, när man så gott man kan räknat in allt som påverkar? Om det är en elbil eller ICE-bil är väl inte mer relevant än alla andra faktorer som spelar in?

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Varför i herrans namn skulle någon behöva "rättfärdiga" sitt bilval?
Annars kan någon bli kränkt.

• Haha
Jansson69 och 1 till
  • Laddar…
Jaja, behöver du hitta på användarfall som rättfärdigar att du går från elbil till ICE-bil igen så gör du det om det gör att du mår bättre.
Jag har båda delar så nej det behöver jag inte.

P PHPersson skrev:
Jag har båda delar så nej det behöver jag inte.
Hur var det, var det jobbigt att koppla in bilen hela tiden eller inte?

Alfredo Alfredo skrev:
Varför i herrans namn skulle någon behöva "rättfärdiga" sitt bilval? Nu hänger jag verkligen inte med. Man väljer väl den bil som man bedömer totalt sett är "lönsammast", eller kanske snarare minst kostsam, när man så gott man kan räknat in allt som påverkar? Om det är en elbil eller ICE-bil är väl inte mer relevant än alla andra faktorer som spelar in?
Min upplevelse är att det låter som att PHP försöker rättfärdiga sitt val med en massa olika påhittade användarfall.
Det var inte min avsikt att mena på att PHP faktiskt behöver rättfärdiga sitt val.

• Gilla
  • Älska
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ja om du tycker några hundra tusen svenskar är ytterst få har vi olika synsätt.
Då hade du fel angående att jag hade fel… men nej 1:50 menade jag inte Sveriges befolkning utan 1:50 av dem som kan ha motorvärmare.

engs
P PHPersson skrev:
Personligen gillade jag bättre när sladdarna var fast monterade på stolparna. Förstår varför de ändra men lite segt att dra fram sladden i slaskvintern och tillbaka. Eller en regnig dag men ja håller med, de poppar upp på massa bra ställen till rimliga priser.
Fick tips här på byggahus om laddkabel typ spiral / gammal telefonsladd när jag var ny med elbil (eller om det redan var med laddhybrid kanske).

Den blir ju fortfarande blöt om det regnar men man slipper att den ligger i slasken på backen, samt snabbt få ner i ett sidofack i bagaget. Mycket nöjd med min ivf. Någon gång händer det att man backar in till en laddare och laddaren finns på fel sida så man får dra laddkabeln över bakrutan men det borde inte repa mer än bakrutetorkaren redan eventuellt gör.

Hur var det, var det jobbigt att koppla in bilen hela tiden eller inte?
Jag har ingen laddare utan en lös kabel, dessutom är det enda trefasuttaget kopplar till en container just nu (vårt hus har brunnit) så jag skulle säga att det är rätt otympligt iaf.

engs engs skrev:
Fick tips här på byggahus om laddkabel typ spiral / gammal telefonsladd när jag var ny med elbil (eller om det redan var med laddhybrid kanske).

Den blir ju fortfarande blöt om det regnar men man slipper att den ligger i slasken på backen, samt snabbt få ner i ett sidofack i bagaget. Mycket nöjd med min ivf. Någon gång händer det att man backar in till en laddare och laddaren finns på fel sida så man får dra laddkabeln över bakrutan men det borde inte repa mer än bakrutetorkaren redan eventuellt gör.
De fanns på de tidiga Garo stolparna, de var kanon. Antar att de gick sönder eftersom de försvann. Men vad köpte du för kabel så skall jag köpa en likadan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.