391 422 läst ·
6 590 svar
391k läst
6,6k svar
Vilken elbil skall man satsa på 2025?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 740 inlägg
Jag funderade på att skaffa en sån när jag körde laddhybrid, en kollega hade en sån och det såg smidigt ut i jämförelse med att rulla ihop den jag själv hade.engs skrev:
Fick tips här på byggahus om laddkabel typ spiral / gammal telefonsladd när jag var ny med elbil (eller om det redan var med laddhybrid kanske).
Den blir ju fortfarande blöt om det regnar men man slipper att den ligger i slasken på backen, samt snabbt få ner i ett sidofack i bagaget. Mycket nöjd med min ivf. Någon gång händer det att man backar in till en laddare och laddaren finns på fel sida så man får dra laddkabeln över bakrutan men det borde inte repa mer än bakrutetorkaren redan eventuellt gör.
Köpte på tibbers egen shop, men de verkar inte ha de kvar. Har inte tillgång till bilen nu så kan inte se om det finnas någon märkning förrän till helgen tidigast.P PHPersson skrev:
Det är inte min, jag rättar, det är inte jag, tre år med Teslan och fortfarande originaldäcken, som är helt ok.Nötegårdsgubben skrev:
Kompisen med en Polestar har på samma tid använt tre gånger två uppsättningar, sommar och vinter, han påstår att det är regenereringen som gör detta. Jag vill påstå att det hans ensidiga körning, han trycker omväxlande så hårt han kan på de två pedalerna..
Nej min tar exakt noll tid i anspråk, när jag ska ladda bensinbilen får jag först köra en omväg och därefter tar det ytterligare tid med påfyllning. Till detta läggas att jag en gång om året måste serva förbränningsenheten fram, det tar ytterligare tid och dessutom blir jag debiterad för detta.Alfredo skrev:
Gällande räckvidd så gäller det inte alltid men eftersom elbilen är fulltankad när jag tar den, det gäller inte med fossilbilen alltid, så kan den i många fall ha längre räckvidd. Detta gäller såvida man inte avslutar varje dag med att skvätta i lite drivmedel då alltså.
Det är en diskussion jag inte kan ha med dig, läs vad du själv skrev precis och sen kan du sitta ner, rätt hårt faktiskt.P PHPersson skrev:Jag måste ändå skratta när jag läser ditt meddelande…
Det är så dålig svenska / meningsbyggnad att jag faktiskt inte förstår vad du skriver. Menar du att elbilar oftast går längre än en fossilbil? Eller att en fossilbil i vissa lägen tar längre tid att ladda än en elbil?
Eller menar du kort och gott att fossilbilar för det mesta är bäst på allt?
Denna diskussion är ungefär lika vettig som om man går i polemik om vilken färg som är finast.
Tråden handlar om vilken ELBIL man ska satsa på.
Så den passar dåligt för att kräkas ur sig om hur dåliga dessa är, oavsett om man har rätt eller ej.
Tråden handlar om vilken ELBIL man ska satsa på.
Så den passar dåligt för att kräkas ur sig om hur dåliga dessa är, oavsett om man har rätt eller ej.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 740 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 740 inlägg
Din åsikt är fel 
(Okej, egentligen vill jag ha en orange bil, eller kanske skrikgrön, men det fanns ingen i den färgen i min prisklass utan jag fick nöja mig med en "honungsfärgad".)
(Okej, egentligen vill jag ha en orange bil, eller kanske skrikgrön, men det fanns ingen i den färgen i min prisklass utan jag fick nöja mig med en "honungsfärgad".)
Det där kan du väl ändå inte tro på själv. Hur lång tid lägger du på att koppla i/ur bilen varje gång du parkerar den? Det är nog inte lång tid, men det är tid som du lägger på den för att ladda den som du inte gör med en fossilbil.D djac skrev: