Alfredo Alfredo skrev:
Tror du har ganska fel...
Tror inte jag, i norra Sverige är det säkert rätt så många på vintern. I södra Sverige typ få...

Jag ska genast meddela alla elbilsägare i kvarteret att de gör fel och måste plugga in bilen varje dag!
🙄

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
Har alla elbilar idag möjlighet att värma kupé när man ansluter laddare?

13th Marine 13th Marine skrev:
Jag ska genast meddela alla elbilsägare i kvarteret att de gör fel och måste plugga in bilen varje dag!
🙄
Förstår inte varför de inte pluggar i kabeln när det är så sjukt lätt? Det är så enkelt att det knappt märks och ändå gör de inte det.

A AndersS skrev:
Det är nog de allra flesta, det enda märket jag vet är Renault som tidigare inte kunde värma kupen samtidigt som man laddade.

P PHPersson skrev:
Förstår inte varför de inte pluggar i kabeln när det är så sjukt lätt? Det är så enkelt att det knappt märks och ändå gör de inte det.
Det har väl räknat ut att de bara kan plugga in den 7 gånger på tre veckor för att inte förlora tid mot ICE-grannen?

P PHPersson skrev:
För att det inte behövs?

A AndersS skrev:
Alla jag sett, även kyla på sommaren.

useless useless skrev:
Det har väl räknat ut att de bara kan plugga in den 7 gånger på tre veckor för att inte förlora tid mot ICE-grannen?
Förmodligen…

Nu har jag varken elbil eller timtaxa för el, men det skulle kunna påverka hur jag laddar utifrån körmönster.

P PHPersson skrev:
Tror inte jag, i norra Sverige är det säkert rätt så många på vintern. I södra Sverige typ få...
Hur ska du ha det? Nyss menade du att det, i Sverige totalt antar jag, var ytterst få. Anser man att det är rätt många i norra Sverige kan man inte påstå att det är ytterst få totalt.

Och att det är aktuellt "på vintern" är väl tämligen självklart...

13th Marine 13th Marine skrev:
För att det inte behövs?
Kanske men då har de säkrat upp om de skall köra en oplanerad spontantur. Men sannolikt har de som elbilsägare lärt sig att den tiden är förbi :)

Alfredo Alfredo skrev:
Hur ska du ha det? Nyss menade du att det, i Sverige totalt antar jag, var ytterst få. Anser man att det är rätt många i norra Sverige kan man inte påstå att det är ytterst få totalt.

Och att det är aktuellt "på vintern" är väl tämligen självklart...
Har du kollat hur många % av Sveriges befolkning som bor på norra halvan?
Så jo jag kan påstå det.

B bhus2021 skrev:
Alla jag sett, även kyla på sommaren.
Och det innebär att man kan kyla och värma bilen vid behov med bilens batteri? Då får elbilen ett plus jämfört med dagens bilar vi har. Visst kan jag starta en av dem med app och kyla men det är ingen höjdare.

A AndersS skrev:
Och det innebär att man kan kyla och värma bilen vid behov med bilens batteri? Då får elbilen ett plus jämfört med dagens bilar vi har. Visst kan jag starta en av dem med app och kyla men det är ingen höjdare.
I Tesla iaf kan du dessutom starta sätesvärmen från appen.

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.