391 426 läst ·
6 590 svar
391k läst
6,6k svar
Vilken elbil skall man satsa på 2025?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 874 inlägg
Jansson är nog där och kör också 
Jag följer det här lite passivt idag men känslan är att de som är mest frenetiskt negativa till elbilars räckvidd också är de som ändå inte ska ha en, skälen kan variera men det blir rätt ointressant, det blir lite som när däcksparkare som kör Volvo går in på Autoropa och har åsikter om de olika Ferrarimodellerna i utställningen.J Jansson69 skrev:Jag känner många som kör mer än 60 mil per dag när dom kör långt..
Att DU inte ser värdet är ju just din åsikt!
Vad jag har förstått så blir det standard med det batteriet så det kommer inte att kosta extra..
Återigen så gör du din analys att det är onödigt men det finns många som trånar efter räckvidd och jag ser inga nackdelar med det..
Vi kan väl vuxet konstatera att de elbilar som finns på marknaden redan löser alla behov, utom de hypotetiska, om föraren är normalbegåvad och något anpassningsbar, de är rent utav redan bättre på det mesta.
Precis.A Avemo skrev:
Och då är vi tillbaka vid det jag skrev från början, som du inte alls höll med om: Olika biltyper behöver olika kraftiga motorer...
Det jag skrev var ett svar på ett inlägg där någon skrev att Europas vanligaste bilmodell har under 100 hk "Så bevisligen duger det för många". Jag argumenterade kring att en liten lätt bil som körs i storstäder har ett mycket mindre effektbehov än en stor och tung bil som är gjord för att dra tunga släp. Men det tyckte inte du alls, utan började argumentera om att det är fel på föraren.
Och nu skriver du att det alltid är förarens fel och inte bilens om man svänger ut för nära andra bilar i en korsning.
Ja självklart, är det någon som påstått motsatsen?
"Det går alltid att raljera runt sådant som ingen påstått" skrev du tidigare...
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 314 inlägg
Jag tycker jag hade en meningsfull diskussion med @Jansson69 om räckvidd och snabbladdning härom dagen.D djac skrev:
Uppenbarligen är han intresserad av elbilar. Försök inte fula ut honom kring allt för att han och några till snöat in på en för tråden irrelevant säkerhetsdiskussion om lastbilar.
Vadå finns inte du påståd något se nedan:D djac skrev:
Om du inte menade mig så förstår jag inte alls varför du citerade mig!D djac skrev: