Finns en aktuell tråd "Hur kör folk i landet..." undrar om inte de senaste inläggen passar bättre där.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Jansson är nog där och kör också ;)

• Gilla
  • Arg
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
J
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Jansson är nog där och kör också ;)
Återigen tillskriver du mig saker DU inte har en aning om sluta upp med dumheterna!

D
J Jansson69 skrev:
Jag känner många som kör mer än 60 mil per dag när dom kör långt..
Att DU inte ser värdet är ju just din åsikt!

Vad jag har förstått så blir det standard med det batteriet så det kommer inte att kosta extra..
Återigen så gör du din analys att det är onödigt men det finns många som trånar efter räckvidd och jag ser inga nackdelar med det..
Jag följer det här lite passivt idag men känslan är att de som är mest frenetiskt negativa till elbilars räckvidd också är de som ändå inte ska ha en, skälen kan variera men det blir rätt ointressant, det blir lite som när däcksparkare som kör Volvo går in på Autoropa och har åsikter om de olika Ferrarimodellerna i utställningen.

Vi kan väl vuxet konstatera att de elbilar som finns på marknaden redan löser alla behov, utom de hypotetiska, om föraren är normalbegåvad och något anpassningsbar, de är rent utav redan bättre på det mesta.

• Gilla
slugger75 och 1 till
  • Laddar…
J
D djac skrev:
Jag följer det här lite passivt idag men känslan är att de som är mest frenetiskt negativa till elbilars räckvidd också är de som ändå inte ska ha en,
Vart har jag varit frenetiskt negativ till Elbilar?

D
J Jansson69 skrev:
Men då köper man ju Aldrig Tesla som är kvalitets mässigt en betydligt sämre bil!
Det dom är bra på är batteri, bilens dator och mjukvara that’s it..
Vad har du för erfarenheter av Tesla?

J
D djac skrev:
Vad har du för erfarenheter av Tesla?
Du svarade inte på min fråga?

D
J Jansson69 skrev:
Ja tex. BMW är ett bättre köp som bil alltså att den håller bättre!
Jag har kompisar med BMW-bilar som hållit väldigt dåligt och mest stått på verkstad, så då måste de vara sämre än Tesla, för mina kompisar med Tesla bara kör.

D
J Jansson69 skrev:
Vart har jag varit frenetiskt negativ till Elbilar?
Det är så jag uppfattar dina inlägg, berätta istället om dina erfarenheter av elbil, var har det gått fel, eller bra, för dig?

D
J Jansson69 skrev:
Du svarade inte på min fråga?
Den finns inte?

J
Ytterligare en kränkt Tesla ägare, check på den✅

Nicke Nyfiken
A Avemo skrev:
Jag tror att det är på goda grunder som det inte finns några bilar på 3 ton med 80 hk som får dra 1800 kg på släp. Har jag fel får du peka ut en sådan. Men jag vidhåller att det alltid är förarens fel och inte bilens om man svänger ut för nära andra bilar i en korsning.
Precis.
Och då är vi tillbaka vid det jag skrev från början, som du inte alls höll med om: Olika biltyper behöver olika kraftiga motorer...

Det jag skrev var ett svar på ett inlägg där någon skrev att Europas vanligaste bilmodell har under 100 hk "Så bevisligen duger det för många". Jag argumenterade kring att en liten lätt bil som körs i storstäder har ett mycket mindre effektbehov än en stor och tung bil som är gjord för att dra tunga släp. Men det tyckte inte du alls, utan började argumentera om att det är fel på föraren.

Och nu skriver du att det alltid är förarens fel och inte bilens om man svänger ut för nära andra bilar i en korsning.
Ja självklart, är det någon som påstått motsatsen?

"Det går alltid att raljera runt sådant som ingen påstått" skrev du tidigare...

D djac skrev:
Det är så jag uppfattar dina inlägg, berätta istället om dina erfarenheter av elbil, var har det gått fel, eller bra, för dig?
Jag tycker jag hade en meningsfull diskussion med @Jansson69 om räckvidd och snabbladdning härom dagen.

Uppenbarligen är han intresserad av elbilar. Försök inte fula ut honom kring allt för att han och några till snöat in på en för tråden irrelevant säkerhetsdiskussion om lastbilar.

• Haha
  • Gilla
Jansson69 och 1 till
  • Laddar…
J
D djac skrev:
Den finns inte?
Vadå finns inte du påståd något se nedan:
D djac skrev:
Jag följer det här lite passivt idag men känslan är att de som är mest frenetiskt negativa till elbilars räckvidd också är de som ändå inte ska ha en
Om du inte menade mig så förstår jag inte alls varför du citerade mig!

J
D djac skrev:
Då får du bättra på din läsförståelse för den verkar vara lika illa som Teslas kvalité😉😂

• Älska
djac
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.