391 426 läst ·
6 590 svar
391k läst
6,6k svar
Vilken elbil skall man satsa på 2025?
Bekymmerfritt behöver det absolut inte vara för att man har garanti. Bärningar och verkstadsbesök är inte roligt även om det är gratis.P PHPersson skrev:
Och alla de treor som statistiken berör har 400-500 hk, om nu det är en ursäkt för att få nedslag på besiktningen. Då kanske vi har orsaken till det dåliga resultatet för Tesla. De gör bara motorstarka bilar med snabb acceleration. 😉J Jansson69 skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 303 inlägg
Ska många modeller ursäkta lägre kvalitet?J Jansson69 skrev:
Typbilarna man bör jämföra är oftast av bruksvärde
320d
i4
Model 3
De flesta bryr sig inte nämnvärt om effekten så när man passerar 150hk är det tillräckligt för brukskörning
Överlag har ju driftsäkerheten på bilar ökat. Hade man en bil som var ett par år gammal för 20år sedan var det ju alltid något som strulade. Tycker inte alls det är samma problem med dagens bilar.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 303 inlägg
Jag har läst lite negativt om kommande EV5 men minns inte riktigt vad. Är det något man snålat in på vad gäller laddning.S sjoelund skrev:
Min förra Tesla körde jag 14000 mil och hade inte ett fel.J Jansson69 skrev:
Min nuvarande har gått 7000 och det enda gjort är att fylla på spolarvätska.
Jag har dock en kamrat som åker BMW och det verkar inte vara något kvalitetsbygge.
Förutom 2 turbobyten så har bilen börjat brinna. Länkarmarna helslut. lacken på huven lossnar.