P PHPersson skrev:
Men jag har inte varit med om en biltillverkare som inte vill laga bilar? Ta bmw som exempel så kan du få 5års garanti relativt prisvärt, äg bilen år 3-5 så har den tappat i värde, bekymmersfri på det sätt som du önskar :)
Bekymmerfritt behöver det absolut inte vara för att man har garanti. Bärningar och verkstadsbesök är inte roligt även om det är gratis.

Nicke Nyfiken
J Jansson69 skrev:
BMW har många fler modeller och motorstarka och tunga bilar som körs mer eller mindre Racing på gatorna med..
Med det i tanke så ja det finns modeller som tar stryk och behöver repareras det har alla bilar, men kvaliten är högre än Tesla..
Och alla de treor som statistiken berör har 400-500 hk, om nu det är en ursäkt för att få nedslag på besiktningen. Då kanske vi har orsaken till det dåliga resultatet för Tesla. De gör bara motorstarka bilar med snabb acceleration. 😉

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
J
il_duce il_duce skrev:
Bekymmerfritt behöver det absolut inte vara för att man har garanti. Bärningar och verkstadsbesök är inte roligt även om det är gratis.
Betydligt skönare när det är gratis än när du behöver pynta själv!

il_duce il_duce skrev:
Korrekt, men det borde isf gälla även nya bilar så ville bara säga att man inte måste köpa en ny bil för det.

J Jansson69 skrev:
BMW har många fler modeller och motorstarka och tunga bilar som körs mer eller mindre Racing på gatorna med..
Med det i tanke så ja det finns modeller som tar stryk och behöver repareras det har alla bilar, men kvaliten är högre än Tesla..
Ska många modeller ursäkta lägre kvalitet?
Typbilarna man bör jämföra är oftast av bruksvärde
320d
i4
Model 3

De flesta bryr sig inte nämnvärt om effekten så när man passerar 150hk är det tillräckligt för brukskörning

Överlag har ju driftsäkerheten på bilar ökat. Hade man en bil som var ett par år gammal för 20år sedan var det ju alltid något som strulade. Tycker inte alls det är samma problem med dagens bilar.

• Gilla
Jansson69 och 1 till
  • Laddar…
Rabbithole Rabbithole skrev:
De flesta bryr sig inte nämnvärt om effekten så när man passerar 150hk är det tillräckligt för brukskörning
Jag skulle inte känna mig bekväm i en bil på bara 150 hk i alla fall.

• Gilla
Jansson69 och 1 till
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
Alfredo Alfredo skrev:
Håller med.
Tycker att 534 hk som min nuvarande bil har är ganska lagom. 😂

Alfredo Alfredo skrev:
Inte om den väger över 2.5 ton.

Alfredo Alfredo skrev:
Må vara, men vet om att du är en outlier.

Rabbithole Rabbithole skrev:
Må vara, men vet om att du är en outlier.
Du menar att de flesta är bekväma med 150 hk? Jag är nog inte så säker på det.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
J
Det verkar vara en sjukdom i denna tråden att dom som skriver mest tror sig veta vad vanliga bilägare vill ha, ser bara i det närmsta hur fel det blir med dessa skrivelser..

nikasp
S sjoelund skrev:
Fast detsamma gäller ju även hur mycket snabbare nya elbilar laddar. Min gamla e-Niro klarar runt 72 kW och den kör jag utan problem långt med (laddar då man ändå stoppar för mat), men en EV6 klarar 250 kW. Knappt att man hinner med att kissa.
Jag har läst lite negativt om kommande EV5 men minns inte riktigt vad. Är det något man snålat in på vad gäller laddning.

Majgårdarna
J Jansson69 skrev:
Ja det är din åsikt!
Jag köper alla dagar i veckan heller BMW än Tesla och det är pågrund av den usla byggkvaliten i Teslan, vet att mjukvaran och batteriet är bra!
Min förra Tesla körde jag 14000 mil och hade inte ett fel.

Min nuvarande har gått 7000 och det enda gjort är att fylla på spolarvätska.

Jag har dock en kamrat som åker BMW och det verkar inte vara något kvalitetsbygge.
Förutom 2 turbobyten så har bilen börjat brinna. Länkarmarna helslut. lacken på huven lossnar.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.