232 533 läst · 3 776 svar
233k läst
3,8k svar
Vilken elbil skall man satsa på 2025?
Ganska många om den gamla modellen reas ut... 😉KristinaRT skrev:
Q2 2025 kommer bli den intressantaste kvartalsrapporten från Tesla på länge... 🙏😀😢😂😀...
Den blir svag. Inte lyckat att det blev sån hype av "nya model y"S Sweetme skrev:
De rear ut gamla modellen i form av räntefritt och laddning.
Glappet till nya i tiden blev för stort.
De har sålt för lite av nya Y för att rädda dem.
I samma tid blev bland många andra inkl Zeeker 7X höjd till skyarna och många märken har börjat närma sig i pris och kvalitet.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 526 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 526 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 587 inlägg
ID7an är 9.5cm lägre än ID4an, och då är ID4an 7cm lägre än en XC60 MY08-17.
Men visst ID7an är 7.6cm högre än en V90.
Men visst ID7an är 7.6cm högre än en V90.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 526 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 526 inlägg
Jag har slutat använda det men har inte alla bilar det nu?
Använder farthållare eller automagisk regenerering utan farthållare (då anpassas regenereringen efter trafiken framför så bilen bromsar in automatiskt).
Använder farthållare eller automagisk regenerering utan farthållare (då anpassas regenereringen efter trafiken framför så bilen bromsar in automatiskt).
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 20 643 inlägg
Jag har undrat sedan jag först provade DSG-låda varför man försökt efterlikna gammaldags automatlådor helt i onödan. När jag första gången provkörde en Tesla tyckte jag genast att responsen i gaspedalen var suverän. Inte minst för att den saktade in till stillastående när man släppte gasen som jag då undrat i flera år varför inte bilar gjorde. Men det finns ju fler sidor hos bilar. Det är ett stort plus. Men inte ett krav för mig. Renaulten jag valde har det tyvärr inte. Däremot kan man välja hur stark generatorbromsen skall vara med rattpaddlar.BigR skrev:
ID4 har en helt förfärlig "automatisk regenerering" som jag alltid växlade till läget för hård generatorbroms.
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 691 inlägg
S sinuslinus skrev:
ID7 Estate är en kombi, den är alltså 0,4cm högre takhöjd än en V70. 3,5cm Högre än en Passat.13th Marine skrev:
V90 är ovanligt låg.
På toppen av årets önskelista har jag då Kia EV6 AWD MY 2025 den motsvarar kraven, har även enpedalskörning, V2L och nu upptäckte jag att den får med 2025 facelift dra hela 1800kg 👍.
Syskonbilen Hyundai Ioniq 5 är förstås också ett alternativ förutom att den inte tilltalar mig i sin design (sjukt konstig 😵). Men utseende och form är ju personligt. EV6:an med sin crossoverdesign tycker jag fortfarande är den snyggaste elbilen.
Syskonbilen Hyundai Ioniq 5 är förstås också ett alternativ förutom att den inte tilltalar mig i sin design (sjukt konstig 😵). Men utseende och form är ju personligt. EV6:an med sin crossoverdesign tycker jag fortfarande är den snyggaste elbilen.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den är grym. GT med 650hk skulle vara gött. Skulle dock behöva lite mer markfrigång tror jag.BigR skrev:
På toppen av årets önskelista har jag då Kia EV6 AWD MY 2025 den motsvarar kraven, har även enpedalskörning, V2L och nu upptäckte jag att den får med 2025 facelift dra hela 1800kg 👍.
[bild]
Men Kia irriterar mig enormt med sin hemsida och finansiering. De har att välja på billån eller leasing. Inte kontantpris. De går ju all-in på att sälja på skulder. Till och med KIA-Nyckelring kan man leasa för 2kronor mer i månaden. 36 månader eller 72kr.
Bara vetskapen om att kiaägare förknippas med att köpa nyckelringar eller däckbytarhandskar på finansiering är ju bara vidrigt.
Framför allt glöm inte lämna tillbaka nyckelringen när leasingperioden är slut, annars blir det dyrt.P Pligg85 skrev:Den är grym. GT med 650hk skulle vara gött. Skulle dock behöva lite mer markfrigång tror jag.
Men Kia irriterar mig enormt med sin hemsida och finansiering. De har att välja på billån eller leasing. Inte kontantpris. De går ju all-in på att sälja på skulder. Till och med KIA-Nyckelring kan man leasa för 2kronor mer i månaden. 36 månader eller 72kr.
Bara vetskapen om att kiaägare förknippas med att köpa nyckelringar eller däckbytarhandskar på finansiering är ju bara vidrigt.