Zeekr 7X då?

600+ hästar. Lyx som en långt över miljonen och kostar 700kkr

Viss utveckling och design i Göteborg men tillverkas helt i Kina då det är en Geelybil.

Mekonomen sköter all service. Upp till 10år nybilsgaranti.

• Haha
returen
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Med risk för att bli idiotförklarad av Tesla-hatare så såg jag igår att man nu kan beställa nya Tesla Model Y (den som började levereras nu i april) och amortera privat för 0% ränta. Nya Model Y tror jag är en mycket bra bil som dessutom är tillverkad i Tyskland. Skulle själv vilja ha en sådan.
Riktigt trevlig efter uppdateringen. Rent bilmässigt är det en bra deal.

• Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Med risk för att bli idiotförklarad av Tesla-hatare så såg jag igår att man nu kan beställa nya Tesla Model Y (den som började levereras nu i april) och amortera privat för 0% ränta. Nya Model Y tror jag är en mycket bra bil som dessutom är tillverkad i Tyskland. Skulle själv vilja ha en sådan.
Jag med. Men nämnda Zeekr vinner nog på allt.

Ogillar skarpt Teslas räntor. De bjuder på ränta istället för att sänka priset på kontant.

Skulle aldrig finansiera en bil. Hus lånar man till och bilar köper man.

Men skulle inte casha en Tesla för 700K när andra lånar gratis.

• Gilla
returen
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Zeekr 7X då?

600+ hästar. Lyx som en långt över miljonen och kostar 700kkr

Viss utveckling och design i Göteborg men tillverkas helt i Kina då det är en Geelybil.

Mekonomen sköter all service. Upp till 10år nybilsgaranti.
Model Y har 58% större lastutrymme och är lite billigare annars är dom ganska jämförbara Zeekr 7x verkar bra!

Y är inte riktigt såååå dyr om man skippar tillval

Vit elbil med specifikationsalternativ och priser för bakhjuls- och fyrhjulsdrift, samt två Long Range-alternativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Skulle vara kul om bilmärket Slate blir verklighet. En elbil som inte har allt lull-lull som man inte måste ha, men som i standardutförandet har ett lägre pris.
https://youtu.be/mxMd3SNEKCA

• Gilla
Styrman_jansson och 3 till
  • Laddar…
Skulle jag bli tvingad till en elbil hade det blivit en Tesla Model X.
Grinar man för att man tror Elon gjorde en Hitlerhälning när han tog sig för bröstet men kan i samma veva köpa en Hitlerkälke (VW koncernen) från Tyskland så kanske man ska kolla upp sin hjärna först.

• Gilla
  • Älska
Nalleman64 och 4 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Grinar man för att man tror Elon gjorde en Hitlerhälning när han tog sig för bröstet men kan i samma veva köpa en Hitlerkälke (VW koncernen) från Tyskland så kanske man ska kolla upp sin hjärna först.
Köpa en ny X känns väl sådär idag? Vanliga dörrar och 130kWh batteri, absolut

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Rabbithole Rabbithole skrev:
Köpa en ny X känns väl sådär idag? Vanliga dörrar och 130kWh batteri, absolut
Ja dörrarna har jag inte mycket för, men en Ford Lightning ligger på 2.000.000kr så vill man kunna dra lite så är man väl låst till ganska få

https://www.blocket.se/annons/1000444301

Tokslut Tokslut skrev:
Ja dörrarna har jag inte mycket för, men en Ford Lightning ligger på 2.000.000kr så vill man kunna dra lite så är man väl låst till ganska få

[länk]
EX90, EQS och EV9 funkar väl

EX90, EQS och EV9 funkar väl
Får de dra flera ton? F-elen får ju dra 3.5t. Vad det blir i km vågar man ju iofs. inte ta reda på 😂

EV9: 2.5t
EQS: 750kg
EX90: 2.2t

EV9an förvånade mig

F
Tokslut Tokslut skrev:
Jag skulle absolut kunna tänka mig nya Y ur ett tekniskt perspektiv. Men i övrigt resonemang så tycker jag att du infriar exakt alla förväntningar för nån som är tokslut.

• Gilla
  • Älska
djac och 6 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Jag skulle absolut kunna tänka mig nya Y ur ett tekniskt perspektiv. Men i övrigt resonemang så tycker jag att du infriar exakt alla förväntningar för nån som är tokslut.
Inte alla som kan kalla sig fisen 🤷‍♂️

• Haha
Intet
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
EV9: 2.5t
EQS: 750kg
EX90: 2.2t

EV9an förvånade mig
1800kg på 2025 EQS

2500kg på BMW iX också.

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
1800kg på 2025 EQS

2500kg på BMW iX också.
jag var slarvig och slog bara på första bästa nybil jag såg på Blocket för att få reg.# 😚

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.