9 690 läst ·
63 svar
10k läst
63 svar
Vilken besin till begagnade maskiner?
Oljan har även en viktig uppgift mer än att smörja den ska även täta och i din moppe hade jag kört en lite fetare blandning och en mineralolja.T turbo100 skrev:Hej - om jag kan låna tråden..
Då lutar det åt detta fär mina 2t prylar..
Sachs Compact-74 moped, Stihl FS460 röjsåg, Husqvarna 122C trimmer..
Kan dessa gå på Biltemas färdigblandade Alkylat 2% eller ska jag blanda mer i Sachsen är väl frågan i min tråd.
Om inte det är bra kör jag moppen på 95 4% som jag minns jag gjorde som knott- men då får den ha sin egen dunk osv.. jag gillar att förenkla livet så helst allt samma..
Biltema i 1l förpackning är bara 3:- dyrare / liter än Aspen oblandad 25l dunk och jag slipper kladda med trattar och blandning för trädgårdsmaskinerna..
Mighty Atom och Hva R52 gräsklippare får gå på ren BIltema för jag gillar iden med små förpackningar så jag slipper öppna stora och krångla.. sjukt smidigt att ha en 1l flaska till gräsklipparen när den ska tankas..samt att man cirkulerar lagret..
Edit: köper man 5l Biltema blir det billigare än Aspen i 25l dunk (typ)
Kart så klart, det beror på vilken klass det är och vad homologisering säger.F fsn skrev:
Det är olika vad man får och inte får göra. I enhetsklasserna med plombade motorer är det ju svårt.
Klicka här för att svara