Vet att det var nån här på forumet som varnade för dosorna på byggmax. De sprack tydligen. Kanske är detta nån ny omarbetad variant?

Rikard Ågren skrev:
VP-2 låter ju som en kanondosa. Själv får jag bara använda ED-WA, köp inte dessa de är inte bra.
När du bygger ihop flera dosor, du har alltså då aldrig kunnat gått med slangen rätt ner i dosan utan varit tvungen att gå i en bred sväng och in i en studs i sidan? Herregud alltså. :x
(Om du inte fuskat och gjort upp ett eget hål med kniven upptill och gått in där)

//Patrik

Patrik_Hed skrev:
När du bygger ihop flera dosor, du har alltså då aldrig kunnat gått med slangen rätt ner i dosan utan varit tvungen att gå i en bred sväng och in i en studs i sidan? Herregud alltså. :x
(Om du inte fuskat och gjort upp ett eget hål med kniven upptill och gått in där)

//Patrik
Nej, det finns stutsar som du sätter på sidan på dosan...

Akzid skrev:
Nej, det finns stutsar som du sätter på sidan på dosan...
Jaha, ja men då så. :)

//Patrik

Extra stutsar till ED-WA? Jag har då aldrig sett några.

Jag brukar ta stegborren och köra upp ett hål, sen limma rör/slang mot dosan. Mycket tidseffektivt - NOT!!

Rikard Ågren skrev:

Jag brukar ta stegborren och köra upp ett hål, sen limma rör/slang mot dosan. Mycket tidseffektivt - NOT!!
Ta ut en ELJO VP-2 dosa och en ED-WA och gå upp till chefen och visa på vilken sanslös skillnad det är på de dosorna. Förklara att de går fortare att bygga ihop, skruva/limma fast, trycka i slang/rör i studsarna osv osv.

Oj, såg nu på Solar.se att jag blandat ihop ED-WA och Solar Plus gröna dosa. (Det var inte till ED-WAs fördel).

//Patrik

Mikael_L
När du grejar med stutsar, tar bort och gör ny ingång osv, vad gör du (/ni) med befintliga öppna stutsar? Lämnar dom öppna eller sätter igen dom på något vis?

De blir oftast lämnade öppna. Är det i överkant brukar jag dock försöka täta på något vis

Har precis beställt 50st VP-2 så får hoppas att dom är bra och värda pengarna!

Du kommer inte ångra dig!

Rikard Ågren skrev:

Får du inte beställa prylar själv ?
14 261 17 - Utan låsfjäder...
14 261 18 - Med låsfjäder...

Nej

Rikard Ågren skrev:
Nej
Tråkigt :)

Mikael_L skrev:
På biltema har dom även denna:
[bild]

Det står ABB i plasten inne i den, så jag antar att det är modellen som kolvas tipsar om.

Men för de 27:- som Biltema tar för den tycker jag inte att den erbjuder såpass mycket finesser att jag är sugen.
Antingen gå upp till Eljo VP2-serie eller Biltemas 10:- dosa, känner jag.
Jag AVSKYR dessa dosor så till den milda grad att jag oftast skaffar mig en annan uppgift om jag går på ett bygge där de är utköpta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.