36 350 läst ·
145 svar
36k läst
145 svar
Vilka är era favoritapparatdosor?
Vet att det var nån här på forumet som varnade för dosorna på byggmax. De sprack tydligen. Kanske är detta nån ny omarbetad variant?
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
När du bygger ihop flera dosor, du har alltså då aldrig kunnat gått med slangen rätt ner i dosan utan varit tvungen att gå i en bred sväng och in i en studs i sidan? Herregud alltså. :xRikard Ågren skrev:
(Om du inte fuskat och gjort upp ett eget hål med kniven upptill och gått in där)
//Patrik
Nej, det finns stutsar som du sätter på sidan på dosan...Patrik_Hed skrev:
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Extra stutsar till ED-WA? Jag har då aldrig sett några.
Jag brukar ta stegborren och köra upp ett hål, sen limma rör/slang mot dosan. Mycket tidseffektivt - NOT!!
Jag brukar ta stegborren och köra upp ett hål, sen limma rör/slang mot dosan. Mycket tidseffektivt - NOT!!
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Ta ut en ELJO VP-2 dosa och en ED-WA och gå upp till chefen och visa på vilken sanslös skillnad det är på de dosorna. Förklara att de går fortare att bygga ihop, skruva/limma fast, trycka i slang/rör i studsarna osv osv.Rikard Ågren skrev:
Oj, såg nu på Solar.se att jag blandat ihop ED-WA och Solar Plus gröna dosa. (Det var inte till ED-WAs fördel).
//Patrik
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
De blir oftast lämnade öppna. Är det i överkant brukar jag dock försöka täta på något vis
Medlem
· Västra Götaland
· 766 inlägg
Har precis beställt 50st VP-2 så får hoppas att dom är bra och värda pengarna!
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Nej
Jag AVSKYR dessa dosor så till den milda grad att jag oftast skaffar mig en annan uppgift om jag går på ett bygge där de är utköpta.Mikael_L skrev:På biltema har dom även denna:
[bild]
Det står ABB i plasten inne i den, så jag antar att det är modellen som kolvas tipsar om.
Men för de 27:- som Biltema tar för den tycker jag inte att den erbjuder såpass mycket finesser att jag är sugen.
Antingen gå upp till Eljo VP2-serie eller Biltemas 10:- dosa, känner jag.