1 376 läst ·
78 svar
1k läst
78 svar
Vi vill installera en kombinerad vinterfast utomhusvattenkran (dusch)
En servisventil till huset, en till trädgårdstappen. Varför skulle inte det funka och vara godkänt?tommib skrev:
TS kan inte få en lösning som fungerar med kravspecen avstängning i tomtgräns.
Det rimliga här är en helt vanlig utkastare, monterad innan husets invändiga avstängning.
Det orimliga är det jag föreslog sist jag skrev, en förgrening efter servisventilen och två ventiler till nere på frostfritt djup. Det uppfyller ändå inte kravet på avstängning vid tomtgräns (implicit servisventil) och är jättemycket dyrare och krångligare.
TS har ju skrivit flera gånger att den som ska ha tillgång till utomhuskranen även kommer att slå på och av ventilen vid tomtgränsen. Enda kravet är att man inte ska behöva komma in i huset för att använda vatten ute.B Bjober skrev:
V Vattenteam skrev:
V Vattenteam skrev:
V Vattenteam skrev:
För att föreningen som tillhandahåller vattnet kanske inte vill att TS har två servisventiler kanske? Det skulle jag inte tillåta om jag var ordförande i en sådan samfällighet.B Bjober skrev:
Jo, och detta med multipla servisventiler är att krångla till det något fruktansvärt, som påpekats av väldigt många.useless skrev:
Kravet att man inte ska behöva gå in i huset är väldigt lätt att lösa utan grävning.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden