357 504 läst ·
9 451 svar
358k läst
9,5k svar
Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli
Allvetare
· Västra götaland
· 10 936 inlägg
Behöver man vara regimtrogen för att dra slutsatsen att vaccin funkar bra mot virus?
Vad jag vände mig mot var flockmentaliteten och att ta ett oprövat vaccin mot en sjukdom som i många fall var ofarlig för friska vuxna. Avstod själv efter att sett hur det gick med svininfluensavaccinet och samhällets ovilja att ta ansvar.Dan_Johansson skrev:
"Die dumme schweden, ställ er i leden.
Riskera liv och lem för spruta nummer fem😆."
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 921 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 921 inlägg
Det stämmer att många "fullt friska" vaccinerade sig, om de inte hade gjort det så hade förmodligen fler dött. Man kan åtminstone delvis jämföra med länder där man inte vaccinerade sig.B Bitterhetsakademin skrev:Många fullt friska var extremt auktoritetstroende under Covidpandemin och lydde myndigheternas maning om att vaccinera sig med ett vaccin som skyndats fram och där säkerhetsprövningarna hastats igenom. Det var även så att de som avstod fick kraftfulla påtryckningar från de regimtrogna som hängde på låset för att få sina sprutor.
Sen finns det ju också folk som varit fullt friska som fick stora problem med Covid. Det går förstås att avvisa sådana fall med "då hade de en underliggande sjukdom som de inte kände till" om man vill, men då kanske det var så att massa som var "fullt friska" som tog vaccinet också hade underliggande sjukdom som de inte kände till.
Det fanns även en stor "auktoritetstro" hos skeptikerna: De lyssnade på folk som pratade om D-vitamin eller Ivermektin etc, ellerhur?
Kanske lyssnade man även på påståenden från "auktoriteter" som påstod att man hoppat över tester etc...
Man kan såklart tycka det är dumt att lyssna på någon med mer kunskap än en själv, jag tycker inte det, kanske för att jag är relativt välutbildad.
Att konspirations å manipulationsteorier frodas bäst där kunskapen/intelligensen är som lägst råder det ingen tvekan om.
Det gjordes undersökningar vilken typ av människor som trodde på å spred detta
https://sv.wikipedia.org/wiki/Pizzagate
Ytterst få hade studielån, de flesta hade inte ens gymnasieutbildning…
Det gjordes undersökningar vilken typ av människor som trodde på å spred detta
https://sv.wikipedia.org/wiki/Pizzagate
Ytterst få hade studielån, de flesta hade inte ens gymnasieutbildning…
Fast i just detta fallet så var det väl ändå rätt tydligt att jag inte påstod att akademiledamöterna ansåg sig bäst inom alla ämnen. Det var bara du som inte orkade läsa hela stycket alternativt inte förstod.Z Zodde skrev:
Jag har förklarat massor med gånger hur jag menade så jag fattar inte varför du hela tiden ska tjata om detta. Jag har inte ändrat uppfattning och kommer inte att göra det. Så för femtielfte gången sluta tjata om detta, annars blir det som förra gången du bara tjatade på och till slut en moderator tröttnade och raderade så att andra slapp se tjatandet.Z Zodde skrev:
Vad menar du med oprövat, vaccin uppdateras ständigt för att matcha olika virusstammar, vad tycker du var de största skillnaderna i processen när du jämför de olika COVID-vaccinvarianterna med de andra säsongsvaccinen, du kan hålla dig till de två tre skillnaderna du tycker sticker ut, motivera gärna och beskriv hur du tycker att de skulle gjort det bättre?B Bitterhetsakademin skrev:Vad jag vände mig mot var flockmentaliteten och att ta ett oprövat vaccin mot en sjukdom som i många fall var ofarlig för friska vuxna. Avstod själv efter att sett hur det gick med svininfluensavaccinet och samhällets ovilja att ta ansvar.
"Die dumme schweden, ställ er i leden.
Riskera liv och lem för spruta nummer fem😆."
Jag tar upp exemplet för att visa att du ofta skriver tvärtemot av vad du säger du menar.L lbgu skrev:Fast i just detta fallet så var det väl ändå rätt tydligt att jag inte påstod att akademiledamöterna ansåg sig bäst inom alla ämnen. Det var bara du som inte orkade läsa hela stycket alternativt inte förstod.
Jag har förklarat massor med gånger hur jag menade så jag fattar inte varför du hela tiden ska tjata om detta. Jag har inte ändrat uppfattning och kommer inte att göra det. Så för femtielfte gången sluta tjata om detta, annars blir det som förra gången du bara tjatade på och till slut en moderator tröttnade och raderade så att andra slapp se tjatandet.
Geografiprov i femteklass
Vem betalar importtullar i USA
a) den amerikanska importören
bj den som exporterar från landet som USA infört importtullar på
Hade du svarat B) på testet hade du fått fel.
Du har gått långt i å förklara vad du EGENTLIGEN menade, men du hade fortfarande fått fel på testet.
Min poäng, som så ofta, gör det okomplicerat, använd vedertagna begrepp så slipper du missförstånd.
Fotnot: jag säljer en del till USA APÅ eBay, jag är alltså exportör.
Jag har aldrig betalat ett korvöre i importtullar,ej heller har jag anpassat mitt pris för ev tullar.
Jag vet öht inte om mina varor är belagda med importtullar , varför skulle jag göra det?
Du har aldrig hört talas om att "få dispens" va?D daVinci skrev:
Egentligen ot för den här tråden men mRNA vaccin är relativt nytt och i flera tidigare djurförsök förekom allvarliga biverkningar, ska man vaccinera en stor del av världens befolkning bör man vara hundraprocentigt säker på att inga biverkningar uppstår vare sig direkt eller på sikt. Enligt japansk statistik så gav vaccinet en överdödlighet de första veckorna, i större delen av världen räknades man som ovaccinerad de två första veckorna vilket har dolt en del biverkningar.D djac skrev:Vad menar du med oprövat, vaccin uppdateras ständigt för att matcha olika virusstammar, vad tycker du var de största skillnaderna i processen när du jämför de olika COVID-vaccinvarianterna med de andra säsongsvaccinen, du kan hålla dig till de två tre skillnaderna du tycker sticker ut, motivera gärna och beskriv hur du tycker att de skulle gjort det bättre?
Ett konventionellt vaccin består antingen av försvagat eller avdödat virus, här manipuleras kroppens celler med mRNA och det finns farhågor att det på sikt kan öka cancerrisken även om det är obevisat i nuläget.
Känns som att du är faktaresistent. Jag har massor med gånger förklarat vad jag menar. och att jag inte har intresse att diskutera detta utanför originaltråden. Fast du borde fattat detta så fortsätter du ändå.Z Zodde skrev:
Sluta med det nu, det är väldigt OT i denna tråd och du har tidigare lyckats få moderatorer att ingripa med ditt konstiga beteende. Behöver jag vara mer tydlig?
Detta var bara ett exempel på varför du så ofta blir missförstådd. För att du använder begrepp/resonemang som är så långt ifrån vedertagen terminologi..L lbgu skrev:
Jag vet att du förklarat vad du EGENTLIGEN menade men poängen e ju då å skriva det DIREKT istället å skriva motsatsen å med slingriga resonemang ändå försöka komma fram till det reella.
Menar man A skriver man A och inte Ä å sen hävdar att punkterna ändå inte finns i del flesta alfabet i världen.
Å när det diskuteras om akademiker som yrkesgrupp så börjar du prata om Svenska AKADEMIEN… som trots att namnet akademi är besläktat med akademiker har noll med det som tidigare avhandlats å göra…🧐
Är du medvetet inne för å förvilla/ skapa missförstånd?
Ibland får man intrycket av att du inte vet vad du snackar om…
Redigerat:
Vad menas med planerbar kärnkraftreaktorer. De är ju stängda halva året, är det planerat, när de behövs som mest.Nötegårdsgubben skrev:
Under 2025 och inledningen av 2026 har en betydande del av den svenska kärnkraften varit nedstängd för underhåll och revisioner. Rapporter har visat att upp till hälften av de sex kvarvarande reaktorerna (3 av 6) vid tillfällen varit avställda samtidigt, exempelvis under sensommaren 2025, vilket påverkat elproduktionen
.