Nu har jag haft min kyl/frysbox från Vevor i knappt ett år och satt den ordentligt på prov. Exakt samma box sälj under andra varumärken för 40-120% mer på nätet, butik etc.

Den funkar ruskigt bra och lirar i en helt egen liga jämfört med vanliga termoelektriska (eller vad det nu kallas). I vanlig rumstemperatur går det fort som fan att få ner den till 4°. Ett par timmar att få ner den i -20°

Visst väger den mer och är lite åbäkig men bärhandtagen är bra och teleskophandtaget gör att det är smidigt att rulla boxen. Verkar vara bra isolerad då jag använt den "unplugged" med frysklampar. Den är dessutom betydligt tystare än min gamla testvinnande box av märket Carvise som låter konstant. Vevorn låter ju bara när kompressorn går igång och då inte speciellt högt.

För tillfället tjänstgör den som drickakyl här på landet och snart ska jag campa i ett par dagar och då får vi se vad den går för på riktigt.

Appen är användbar men saknar en del möjligheter. Det hade varit smutt med t.ex. schemaläggning.

• Gilla
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Nu har jag haft min kyl/frysbox från Vevor i knappt ett år och satt den ordentligt på prov. Exakt samma box sälj under andra varumärken för 40-120% mer på nätet, butik etc.

Den funkar ruskigt bra och lirar i en helt egen liga jämfört med vanliga termoelektriska (eller vad det nu kallas). I vanlig rumstemperatur går det fort som fan att få ner den till 4°. Ett par timmar att få ner den i -20°

Visst väger den mer och är lite åbäkig men bärhandtagen är bra och teleskophandtaget gör att det är smidigt att rulla boxen. Verkar vara bra isolerad då jag använt den "unplugged" med frysklampar. Den är dessutom betydligt tystare än min gamla testvinnande box av märket Carvise som låter konstant. Vevorn låter ju bara när kompressorn går igång och då inte speciellt högt.

För tillfället tjänstgör den som drickakyl här på landet och snart ska jag campa i ett par dagar och då får vi se vad den går för på riktigt.

Appen är användbar men saknar en del möjligheter. Det hade varit smutt med t.ex. schemaläggning.
Har du ngn länk till just den du har?

Också nyfiken då jag är på jakt efter bra sådan. 👍🏻

Vet inte om det är denna men den får bra betyg

Vi har samma kyl som varit med på totalt tre veckor husvagnssemester.

Grym. Ganska tyst och går att få riktigt kall.
Enda negativa är att vid noll grader i botten är det ofta 12 grader vid locket. Så en intern fläkt hade varit trevligt. Men till slut ser man det som en feature och har sprit längst ner, sen kött/öl och sist grönt och smör högst upp.. :)

• Gilla
  • Haha
Bjober och 4 till
  • Laddar…
S shs skrev:
Har du ngn länk till just den du har?
Japp, denna har jag https://eur.vevor.com/car-refrigera...-quick-cooling-camping-boating-p_010135647570 men jag pröjsade drygt 1700 kr.

Just 40L modellen verkar slut men exakt samma finns i 30 & 50L varianter också.

EDIT: en kollega har en lite mer avancerad modell med separata kylzoner, kanske den som danskjäveln 😄 testar i klippet. Kollegan är skitnöjd med sin också.

Redigerat:
  • Gilla
Johan Gunverth och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.