Hej,

Har handlat en del från vevor men hittar ingen egen tråd om deras grejer. Tänkte att det kanske vore flott med ngn form av tråd rörande sortimentet, vad funkar och är bra och vad ska man absolut inte köpa.

Beställde iaf idag en fettspruta för 18v makitabatterier för typ 900 spänn till traktorn. https://eur.vevor.com/cordless-grea...operated-grease-gun-tool-only--p_010270977275

Har ganska länge haft villhöverbegär men har inte slagit till på makitas egna pga pris

Återkommer med recension och om den är värd pengaran

/J

• Gilla
  • Wow
Jorel03 och 3 till
  • Laddar…
Har deras geringsanhåll och är fullt nöjd. Tittat på destillationsapparaterna men kom fram till att samtalet från tullen skulle vara lite väl jobbigt 😆

• Haha
  • Gilla
nino och 5 till
  • Laddar…
D Deltidslantisen skrev:
… Tittat på destillationsapparaterna men kom fram till att samtalet från tullen skulle vara lite väl jobbigt 😆
Samma här. Tydligen var det någon här på forumet som ändå hade beställt och fått hemlevererat utan konstigheter.

Har för övrigt köp större ultraljudstvätt och manuellt pressverktyg för rörkopplingar från Vevor. Funkar fint. Ultraljudstvätten har fått jobba mycket.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Ultraljudstvätten finns på listan :-)
Fint att den verkar lira bra.

Tycker generellt att det jag skaffat hittills har varit helt ok, inte träffat på ngt helt sämst än iaf

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Jag har en utsugsfläkt, en radonsug, en spånsug och en inspektionskamera för avlopp från Vevor. Tycker kvaliteten matchar det jag förväntat mig än så länge.

Utsugsfläkten köpte jag på kalasrea och använde för att dra ut damm när jag bilade golv i källaren. Funkade klockrent och har överlevt trots allt som gått igenom den.
https://eur.vevor.com/tube-axial-ex...uct-hose-ventilator-industrial-p_010820121127

Radonfläkten köpte jag också för nästan ingenting eftersom jag ville prova om mina radonåtgärder gjorde någon skillnad. Den har börjat låta en del redan nu efter 4-5 månader och kommer bytas ut men den tog ner mina radonvärden från 2-400 till 20-50.
https://eur.vevor.com/duct-fan-c_13...-190cfm-inline-duct-waterproof-p_010165670807

Spånsugen köpte jag för att suga ur spån ur mellanbjälklaget och slippa dammet. Den har fungerat bra än så länge trots att jag köpte den "klena" varianten på 750W. Köpte den ny då jag inte hittade någon begagnad spånsug någonstans.
https://eur.vevor.com/dust-collecto...rpm-high-speed-for-woodworking-p_010479890982

Inspektionskameran köpte jag då vi fått sättningar i gräsmattan efter ett skyfall och jag ville kolla så avloppet fortfarande satt där det skulle. Funkar bra, men jag borde kanske ha klivit upp ett steg och köpt varianten med pejlare.
https://eur.vevor.com/pipe-inspecti...ch-screen-1000tvl-camera-100ft-p_010140121263

Jag kollade på att hyra utrustningen istället, men jag har begränsningar i hur jag kan jobba så för att slippa stressen skulle jag behöva hyra sakerna längre perioder och då var det billigare att köpa och kanske sälja vidare.

• Gilla
shs
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Samma här. Tydligen var det någon här på forumet som ändå hade beställt och fått hemlevererat utan konstigheter.

Har för övrigt köp större ultraljudstvätt och manuellt pressverktyg för rörkopplingar från Vevor. Funkar fint. Ultraljudstvätten har fått jobba mycket.
Kan du länka pressverktyget? Jag har funderat på om det kan vara ett alternativ till klämringarna.

Även jag har geringsanhållet, samt att jag köpte deras Guide rails för en ny version av min palningsjigg.

Geringsanhållet håller bra kvalitet för priset måste jag säga. Guide railsen var rena fyndet till det priset jag köpte dem för, Väldigt gedigna och bra kullager verkar det som.

https://www.amazon.se/VEVOR-Uppsätt...BG2K81LT&psc=1&ref_=pd_bap_d_grid_rp_0_3_cp_i

Överlag verkar många vara nöjda med det de köper från Vevor om jag ska tro de recensioner som görs på tuben. Det blir väl en "bang for the buck" känsla antar jag.

Redigerat:
  • Gilla
jhall
  • Laddar…
MultiMan
Köpte en justerbar transformator (autotransformer/Variac(varumärke)) nyligen, funkar bra förutom att skalan och displayen inte är särskilt exakt första tredjedelen, visar nog fel på upp till 5V. Andra biten är i princip rätt på, men jag använder alltid annan mätare tillkopplad ändå. 750 kr för 2000VA, väger runt 9 kg. Måste anses som ett absolut fynd. Amazon sålde och fraktade (från Italien).

Orange justerbar transformator med display som visar 110V, eluttag, strömbrytare och säkringar, av märket Vevor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Inget verktyg men eftersom detta är en Vevor-tråd så ..........

Köpte https://eur.vevor.com/car-refrigera...-quick-cooling-camping-boating-p_010135647570 i höstas för ca. 1700 kr och är supernöjd. Den är förhållandevis tyst, känns robust och är snabbare än spec. Jämfört med termoelektriska kylboxar är den helt överlägsen för bara ett par extra hundralappar.

Exakt samma box med annat varumärke (bl.a. Alpicool) påklistrat säljs från 2500 kr och uppåt!

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
C
J jhall skrev:
Inspektionskameran köpte jag då vi fått sättningar i gräsmattan efter ett skyfall och jag ville kolla så avloppet fortfarande satt där det skulle. Funkar bra, men jag borde kanske ha klivit upp ett steg och köpt varianten med pejlare.
[länk]
Intressant! Har varit sugen på inspektionskamerorna, men de låg då 2-3 gånger högre i pris.
Skulle vara intressant med en lite djupare recension / bildexempel, finns ju bara kinakameror i den klassen "proffskameror som kostar en bråkdel av de namnkunniga varumärkena" och då kanske Vevor ändå är ett säkrare kort än godtyckligt "no name brand".

• Gilla
shs
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Intressant! Har varit sugen på inspektionskamerorna, men de låg då 2-3 gånger högre i pris.
Skulle vara intressant med en lite djupare recension / bildexempel, finns ju bara kinakameror i den klassen "proffskameror som kostar en bråkdel av de namnkunniga varumärkena" och då kanske Vevor ändå är ett säkrare kort än godtyckligt "no name brand".
Jag har en av deras inspektionskameror, främst för att kontrollera motordetaljer och sådant otillgängligt i garaget och är mycket nöjd. Bra kvalité helt klart.

En 30L UL-tvätt står på inköpslistan, missade deras senaste superdrive på dom så känns fel att köpa när det är dyrare. 🫠

• Gilla
shs
  • Laddar…
Det mindre, 2x3,7 m, tunnelväxthus jag köpte sommaren 2024 var fortfarande helt efter 2 säsonger använding när duken togs ned sent i höstas.
Ramen fick stå kvar ute denna vinter så får se hur dess galvaniseringen fungerar i Sverige. Jag gissar att skruvarna börjar rosta först.

C
F Festlund skrev:
främst för att kontrollera motordetaljer
Får väl understryka att jag var inne på den typen av "avloppskameror" som @jhall länkade och inte de vanliga "små" inspektionskamerorna. Gissar att det är helt olika tillverkare i botten och kravet på egenskaperna är ju också rätt annorlunda.

P.s. ni som handlat, har ni köpt från Vevors egna europeiska sajt, eller från amazon/eBay/någon annan handlare?

C cpalm skrev:
Får väl understryka att jag var inne på den typen av "avloppskameror" som @jhall länkade och inte de vanliga "små" inspektionskamerorna. Gissar att det är helt olika tillverkare i botten och kravet på egenskaperna är ju också rätt annorlunda.

P.s. ni som handlat, har ni köpt från Vevors egna europeiska sajt, eller från amazon/eBay/någon annan handlare?
Ah, missade den detaljen! 😅
Dom har jag ingen erfarenhet av. 🫣

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.