Såg att 12V kompressorkylarna från vevor säljs av någon för dubbla priset på tradera.

Jag har en stående i källaren. Bara provkörd än så länge, långtidsprovet blir i sommar i förtältet..

• Gilla
shs
  • Laddar…
C
V ViggoViking skrev:
Visst finns det, men då ligger dom på 20k och ser precis likadana ut. :/
Bastu är förvisso inte min grej, men du menar att t.ex. Tylö, Harvia och vad de nu heter i själva verket är exakt samma lågbudget kinaprylar som Vevor säljer?

• Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag har köpt en del grejer därifrån. Det är ungefär samma kinesiska budgetgrejer som från Amazon, Temu eller Ali. Har aldrig varit några problem med leveranser. Frugan köpte ett valsverk för ädelmetaller där ett lager skar ihop efter några månader. Efter lite mailkonversation skickade dom ett nytt utan krav på att returnera det trasiga.
Men som med alla andra billighetssiter så ska man hålla sig till saker man har råd att ta som läropengar.

Grejer som drivs med nätspänning och ska sitta i duschen skulle jag vara väldigt försiktig med...
Jag tycker att det är mer rättvist att jämföra Vevor med dom svenska gubbdagisens egna sortiment. Jula, Biltema, NetOnNet etc. Som jag har uppfattat det så tillverkar inte Vevor något själv utan köper in beprövade budgetalternativ i bulk och sätter sitt eget namn på. Jag har t.ex. sett att min glassmaskin av märke Princess även säljs med Vevors (och Severin, Wilfa etc.) logga på.

Hur mycket Vevor testar sina produkter etc. jämfört med Biltema, Jula etc.är svårt att säga någonting om men personligen tycker jag att det känns säkrare att köpa från Vevor (eller dom svenska butikerna) än från Ali, Temu, Amazon eller andra "marknadsplatser".

Redigerat:
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
C
B Bästerortarn skrev:
Jag tycker att det är mer rättvist att jämföra Vevor med dom svenska gubbdagisens egna sortiment.
Känns som att de ligger någonstans mittemellan. En utvald "selektion" i linje med gubbdagisens kinaprylar, men en annan prisnivå, och de prylar jag sett har ändå den där omisskännliga "kinatouchen" som är svår att sätta fingret på.

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Känns som att de ligger någonstans mittemellan. En utvald "selektion" i linje med gubbdagisens kinaprylar, men en annan prisnivå, och de prylar jag sett har ändå den där omisskännliga "kinatouchen" som är svår att sätta fingret på.
Kinatouchen hittade jag i bruksanvisningen hehe. #buttergun

• Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
Martin.M och 7 till
  • Laddar…
R
S shs skrev:
Köpte mig en ultraljudstvätt. Ska rengöra några förgasare och annat.

[länk]

Första testet nu med en förgasare till en 350 trx från -86. Exciting times.

[bild]
Berätta gärna resultatet sen!

• Gilla
Per Sandberg1 och 1 till
  • Laddar…
R Rewrap skrev:
Berätta gärna resultatet sen!
Skulle ju antagligen ha tagit en förebild men jag tänkte inte så mycket på det men jag kan säga att det blev en klaaar förbättring. Sen hade jag också en rep sats t förgasaren så det är klart att det kanske spelade mindre roll för munstycken etc. Men, nöjd ändå :-)

Körde med vatten och en skvätt ultrsljudstvätt från motonet

https://www.motonet.se/produkt/nordic-ultrasonic-ultraljudsvattmedel-alkalisk-1-l?product=70-22484

Förgasare på en arbetsbänk med verktyg som skruvmejsel och tång runt om.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag köpte en Alaskan mill från Vevors säljsida på Amazon (lite billigare+gratis frakt mot deras egen hemsida) efter en hel del research. Jag har inte hunnit testa den än men kan konstatera att precis som jag hade läst så är bruksanvisningen tillräckligt bra för att kunna få ihop den men det saknas info om åt vilket håll vissa saker ska sitta så det tog lite extra tid att få ihop den för jag lyckades så klart sätta saker åt fel håll. Vidare så klagade många på att vissa muttrar vibrerar loss och med tanke på konstruktionen så kan jag verkligen tänka mig det så de kommer få lite gänglåsning/bytas till låsmuttrar innan jag börjar men det är inget större problem. Än har jag inte hittat något annat negativt med den så allt som allt känns den väldigt prisvärd för det lilla jag ska ha den till och det ska bli spännande att testa den senare i vår.

• Monterad metallställning ligger på en trätrall, omgiven av några stolar och verktyg, redo för installation.
    Skapa konto
  • Gilla
shs
  • Laddar…
S shs skrev:
ultraljudstvätt
Det många missar är att ultraljudstvättar är" riktningskänsliga" och på just förgasare är detta viktigt.

Ultraljudet sprids uppåt frän botten likt en högtalare.
För att rengöra de små kanalerna i en förgasare så måste de vara vertikalt mot botten.

Men annars är generaltipset för förgasare testsyra för 14k guld 😉

• Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Slog till på mellanmodellen (2600w) av deras kärnborrmaskin - och efter åtta håltagningar, varav tre med Ø172mm-krona så måste jag säga den gör sitt jobb riktigt bra. När den väl är uppriggad är det rentav tillfredsställande att se den äta sig genom betongvalvet.

Vattenförsörjningen är lite primitiv men funkar bra om man är två, och stativet har inga funktioner för borrning i vinkel.

Ergonomi då?
Provade att köra lite handhållet, men det känns som om slirkopplingen är gjord för att skydda maskin snarare än brukarens axlar och handleder, hugger det så kastar det rejält - handhållet kör jag hädanefter med SDS-maskin.

För 2000 spänn är den värd sina pengar alla dagar i veckan - i kombination med borrkronor från Amazon/vidaXL eller liknande är slantarna intjänade på 3-4 hål jämfört med håltagare. IMG20260517202703.jpg
Skapa konto
Messenger_creation_8C368AD2-0C08-46E9-9C3B-37847411FF08.jpg
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Dortmunder DAB och 9 till
  • Laddar…
Lite off-topic, men ett tips för vattenförsörjning i utrymmen där man inte vill riskera att pytsa ut 30 liter från vattenslangen, är att använda en sådan där tryckspruta för ogräsmedel till trädgården. Man får mecka lite adapter men man kan få ett lågt flöde och man har koll på hur mycket vatten som man faktiskt har slaskat ut.

• Gilla
shs
  • Laddar…
Är generellt allergisk mot kinesium men testade faktiskt en Vevor-pryl, nämligen en 230->120 VAC transformator. Köpte en 500 VA-modell för att använda med en Hakko avlödningspistol.

Lite koko tänk kring avsäkring men inget som såg livsfarligt ut inuti. Däremot luktar den så där äckligt av plastmjukgörare(?) men det lägger väl sig...

phl phl skrev:
Lite off-topic, men ett tips för vattenförsörjning i utrymmen där man inte vill riskera att pytsa ut 30 liter från vattenslangen, är att använda en sådan där tryckspruta för ogräsmedel till trädgården. Man får mecka lite adapter men man kan få ett lågt flöde och man har koll på hur mycket vatten som man faktiskt har slaskat ut.
Vi har än så länge inte orkat fixa nåt annat än en avskuren petflaska med självfall. Våtdammsugare och hink eller xps-skiva under som hålls på plats av hemmabyggd stämp så är man hemma. 😉

Düsseldorff
Är det inte flamskydds- och antimögelmedel som luktar? Kanske mjukgörare också iofs.

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.