Vi ska flytta till en hyresrätt som inte har infällda spotlights i taket.
Jag älskar infällda spotar, och har erbjudit hyresvärden att sänka taket och göra allt jobb om han står för materialet. Men nej.

Så nu undrar jag om någon har ett schysst förslag på alternativ?

Det finns ju skenor, och det är väl det som ligger närmast, men det vore najs att hitta något som verkligen ser ut som infällda spotar! Med dagens led-teknik borde det ju vara en enkel sak att göra supertunna spotar som ansluts med en vit flatkabel typ.

Any ideas? :)

Bästa svaret

• Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
Sänk du taket och gör som du vill ha det. Va dock beredd på att återställa när du flyttar. Alternativt är att du bygger ”lådor” och sätter längs med tak/vägg skarven och sätter spottar i dom. Blir inte lika mycket att återställa.

Jag gjorde det sistnämnda när jag bodde i hyresrätt. När jag sedan flyttade var det bara att plocka ner, spackla och måla skruvhålen.

Ett annat alternativ är att du letar efter spottar med påbyggnad för utanpåliggande montage. Sen hur pass bra och nära det du vill komma låter jag vara osagt.

• Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
JLyck JLyck skrev:
Ett annat alternativ är att du letar efter spottar med påbyggnad för utanpåliggande montage. Sen hur pass bra och nära det du vill komma låter jag vara osagt.
Ett "problem" är ju att ledningarna inte kan förläggas snyggt.

• Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Ett "problem" är ju att ledningarna inte kan förläggas snyggt.
Man får kompromissa helt enkelt beroende på hur mycket arbete man vill lägga ner på det.

Tack för alla svaren!

Smart med lister och de tunna baldakinspotsen. :)

Osäker på hur vi löser det, eftersom det är en hyresrätt så vill man ju lägga ner så lite tid och energi som möjligt, så det lutar åt spotar på skenor i taket. Lite dyrt, men ruggigt smidigt. Det är för övrigt ett vardagsrum vi tänker oss.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.