13 708 läst ·
53 svar
14k läst
53 svar
Verisure utan abonnemang
Någon som vet om Yale Doorman (i mitt fall v2) lås funkar med Verisure app efter uppsägning av Verisure? De som utan abonnemang tidigare köpt Yale och Verisure modul kan ju kommunicera med låset fortfarande. Om inte måste man väl byta till yale app och köpa yale access module och connectx wifi brygga för sammanlagt 1580kr om man vill ha app-koppling? Eller?
Ja det är rätt uppfattat att du måste köpa Yales modul och stoppa i låset (samt wifi-brygga). Verisures modul kan du ta ut och slänga när du sagt upp abonnemanget.A -AG- skrev:Någon som vet om Yale Doorman (i mitt fall v2) lås funkar med Verisure app efter uppsägning av Verisure? De som utan abonnemang tidigare köpt Yale och Verisure modul kan ju kommunicera med låset fortfarande. Om inte måste man väl byta till yale app och köpa yale access module och connectx wifi brygga för sammanlagt 1580kr om man vill ha app-koppling? Eller?
Har förhandlat ner priset senaste fem åren men börjar bli less på att de höjer om man inte ständigt är på dem och bevakar fakturorna. Betalade 299kr när vi tecknade larmet 2015 och brukar förhandla ner till samma summa årligen. Men varför inte säg 100-150kr vilket är en rimlig kostnad för uppkoppling när larmet är ”betalt” sedan länge. Dessutom börjar larmet bli gammalt och är helt ointresserad att köpa nya komponenter av Verisure.P pelkon skrev:
Redigerat:
Att de inte har någon transparent prissättningsmodell utan att det faktiskt går att pruta ner priset med hundratals kronor per månad är otroligt oseriöst.A -AG- skrev:Har förhandlat ner priset senaste fem åren men börjar bli less på att de höjer om man inte ständigt är på dem och bevakar fakturorna. Betalade 299kr när vi tecknade larmet 2015 och brukar förhandla ner till samma summa årligen. Men varför inte säg 100-150kr vilket är en rimlig kostnad för uppkoppling när larmet är ”betalt” sedan länge. Dessutom börjar larmet bli gammalt och är helt ointresserad att köpa nya komponenter av Verisure.
Nu bestämde jag mig för att behålla dem i två år till men efter det är det ajöss.
Jag håller helt med. Verisure vill mjölka ut så mycket det bara går ur kunderna. Är kunderna trogna och inte misstänksamma av sig då mjölkar man ur mer ur dom.A andost skrev:
Hur lågt lyckades du komma nu då andost, om man får fråga?
Själv blev man Verisure fri för inte så längesen och det där "larmet" blev några döda plastsaker här hemma.
TjenaR Rubb skrev:Har också sagt upp mitt Verisure och det är helt omöjligt att få det lokalt.
Har verkligen pushat mot Verisure och pratat med en handfull personer. Sedan förra året har de helt tagit bort möjligheten att på något sätt använda komponenterna utan ett Verisure larmabonnemang. Det enda som fungerar är brandvarnarna.
Trodde att man på något sätt kunde få larmet i huset till att gå igång av vattensensorn eller att lokalt kunna aktivera skalskyddet på panelen men inte det. Komponenterna är helt värdelösa utan Verisures abonnemang och inget öppet gränssnitt. Brandvarnarna kommer att reagera enskilt, that's it.
Kan inte riktigt smälta att detta är okej. Detta är värre än operatörslåsta telefoner som var kritiserat för att hämma konkurrensen. De kunde man åtminstone betala en avgift för att få upplåsta.
Sen har de under pågående avtal tagit bort något de använt som säljargument när man väl köpte sina komponenter.
jag blev också varse om samma sak nyligen, fick höra att de ändrat policy förra året och att vi som egentligen nu kunde göra larmet helt fristående - eller koppla in annan leverantör till mkt lägre pris - inte längre får göra det.
Jag kan inte heller smälta detta, får man ens göra så här??
Kan man stämma dem för att man nu måste investera i egna prylar, kanske skapa en reklamation via ARN?
Nu någon månad efter att vårat larm stängdes av ringde en säljare och trodde att det stängs ner nästa vecka (kan vara för att vi pratade bort uppsägningstiden).
Han ringde för att han fått information om att jag avslutade verisure pga priset. Han erbjöd kostnadsfri huvudenhet inkl montering pga behov kopplat till 3G nedstängningen.
Kostnadsfritt abonnemang året ut och därefter efter en månadsavgift på 299:- utan tidsbegränsning. Tidigare låg vi på drygt 700:-/mån.
För de som vill ha kvar Verisure och få ner priset. Prova löp linan ut
Han ringde för att han fått information om att jag avslutade verisure pga priset. Han erbjöd kostnadsfri huvudenhet inkl montering pga behov kopplat till 3G nedstängningen.
Kostnadsfritt abonnemang året ut och därefter efter en månadsavgift på 299:- utan tidsbegränsning. Tidigare låg vi på drygt 700:-/mån.
För de som vill ha kvar Verisure och få ner priset. Prova löp linan ut
Här blir det definitivt en ARN anmälan & jag hoppas att många fler gör likadant samt omedelbart säger upp abonemangen.H husägaren22 skrev:Tjena
jag blev också varse om samma sak nyligen, fick höra att de ändrat policy förra året och att vi som egentligen nu kunde göra larmet helt fristående - eller koppla in annan leverantör till mkt lägre pris - inte längre får göra det.
Jag kan inte heller smälta detta, får man ens göra så här??
Kan man stämma dem för att man nu måste investera i egna prylar, kanske skapa en reklamation via ARN?
De har i alla år marknadsfört och lovat att larmet är ditt efter fem år, kan då frikopplas och användas utan abonnemang. Att sedan ändra detta efter ingått avtal ser jag som ett rent avtalsbrott. Mycket oseriöst att lurar sina kunder på det viset.
Har också tänkt tanken men tycker det är svårt att formulera vad man har för ersättningskrav. Så jag har bara kastat in handduken orkar inte ödsla tid på denna typ av företag.Martin Mattsson1 skrev:
Här blir det definitivt en ARN anmälan & jag hoppas att många fler gör likadant samt omedelbart säger upp abonemangen.
De har i alla år marknadsfört och lovat att larmet är ditt efter fem år, kan då frikopplas och användas utan abonnemang. Att sedan ändra detta efter ingått avtal ser jag som ett rent avtalsbrott. Mycket oseriöst att lurar sina kunder på det viset.
Kommer aldrig prata väl om Verisure framöver och absolut avråda folk från dom pga att de skamlöst lurar kunderna på detta sätt.
Avsluta mitt förra hösten, i somras fick jag fingrarna ur och såöde komponenterna flr kaffepengar.
När jag ringde upp verisure och bad om att frikoppla enheterna så sa dom att man inte längre gör det.
Men i och med att man kunde det när jag avsluta mity och blev lovad då att kunna göra det så gick dom till slut med på det.
Deras winback avdelning är totalt hjärndöda, när man säger nej och lägger på.
Då skickae dom sms det bröts ring upp det gäller ditt larm...
När jag ringde upp verisure och bad om att frikoppla enheterna så sa dom att man inte längre gör det.
Men i och med att man kunde det när jag avsluta mity och blev lovad då att kunna göra det så gick dom till slut med på det.
Deras winback avdelning är totalt hjärndöda, när man säger nej och lägger på.
Då skickae dom sms det bröts ring upp det gäller ditt larm...
Safelend har färdiga mallar för både uppsägning och ARN-anmälan. Givetvis för att dom hoppas på att få överta kunden...R Rubb skrev:Har också tänkt tanken men tycker det är svårt att formulera vad man har för ersättningskrav. Så jag har bara kastat in handduken orkar inte ödsla tid på denna typ av företag.
Kommer aldrig prata väl om Verisure framöver och absolut avråda folk från dom pga att de skamlöst lurar kunderna på detta sätt.
https://www.safeland.se/se/hjalpcenter/connect/vanliga-fragor-verisure/
Ang ersättning så är det t.ex för ett likvärdigt system eller för allt man har betalat genom åren på falska löften om att "larmet är ditt efter fem år och kommer då att fungera utan abonnemang".
För mig som har Yale & ett anseenligt Verisure system så är detta en jättegrej att t.ex. tappa övervakning & fjärrstyrning av lås, lampor & larm.