Hej

Bor i lgh där verisure larm lämnades kvar av föregående ägare, vi tackade nej till att ta över abonnemanget. Efter inflyttningen kopplade jag ned och kastade allt förutom brandvarnarna. Dessa piper om jag trycker in trestknappen - men fungerar de utan abonnemang?

Finns det potential att använda med med ngn slags smart app eller är de att betrakta som funktionella i offlineläge?

Modellen är den med en liten antenn undertill, på Verisures hemsida ser de numera annorlunda ut och jag misstänker att dessa kan vara upp till 8 år gamla.

Har du gatewayen/larmcentral som hör till? Den kan ha samma som själva larmet.

Vi hade ett larm och ett brandlarm från Verisure när vi flyttade in, men med vars en larmcentral. Vi har kastat ut larmet, men brandlarmet är kvar och de samverkar och skickar notiser via sms och mail utan abbonemang.

• Gilla
Meurke och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Har du gatewayen/larmcentral som hör till? Den kan ha samma som själva larmet.

Vi hade ett larm och ett brandlarm från Verisure när vi flyttade in, men med vars en larmcentral. Vi har kastat ut larmet, men brandlarmet är kvar och de samverkar och skickar notiser via sms och mail utan abbonemang.
Gateway slängde jag tillsammans med resten, skulle jag tro. Var en modemliknande dosa?

Kul att ni hittade den lösningen!
Det är inte hela världen för mig ifall detta innebär att brandvarnarna är offline men jag antar att de fortsatt är funktionella, givet batteriet?

Genaugenau Genaugenau skrev:
eway slängde jag tillsammans med resten, skulle jag tro. Var en modemliknande dosa?

Kul att ni hittade den lösningen!
Det är inte hela världen för mig ifall detta innebär att brandvarnarna är offline men jag antar att de fortsatt är funktionella, givet batteriet?
Vår ser ut såhär.
552611193_1e8dfb3b-2662-46af-9b81-649b35300e59.jpg

Vet inte hur de beter sig utan den.

• Gilla
Genaugenau
  • Laddar…
Vår ser ut såhär.
[bild]

Vet inte hur de beter sig utan den.
Vår såg annorlunda ut, troligen äldre modell. Tack för bilden och ditt inlägg.

Genaugenau Genaugenau skrev:
Vår såg annorlunda ut, troligen äldre modell. Tack för bilden och ditt inlägg.
Jag är lite osäker på hur gammal vår är, fanns i huset när vi köpte det för 8år sedan och de var nog tvungna att ha det för att larmet var för gammalt för att hantera brandlarm med. Jag har för mig att detta var första generationen.

Jag är lite osäker på hur gammal vår är, fanns i huset när vi köpte det för 8år sedan och de var nog tvungna att ha det för att larmet var för gammalt för att hantera brandlarm med. Jag har för mig att detta var första generationen.
Då kan det hända att vår var senare generationen. Hursomhelst är den bortkastad.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.