8 901 läst ·
93 svar
9k läst
93 svar
Verisure eller eget larm eller annat?
Jag har också Verisure. Har prutat ner månadsavgiften till under hälften genom att muntligt velat säga upp avtalet och bett dom hämta sina grejor.T TobiasK233 skrev:Hej
Jag har idag verisure med kameror, fönsterbrytare, rökdetektorer , vattenlarm, 2st yale doorman kopplade. kamerorna är gamla men det stör mig inte. Det jag värdesätter mest är vattenlarm och rökdetektorer , när jag brände i ugnen och råka starta brandlarmet så ringde de upp inom en minut, just det känns bra om det börjar brinna när man sover eller inte är hemma, samma med vattenlarm. Jag betalar 550kr/månad och det skaver ändå måste jag säga, tanken på att lägga 5000kr på ett eget larm har ju slagit mig, man skulle spara in det på ett år.
Bor i villa så det är tre rökdetektorer, fyra vattenlarm, fyra kameror och en rörelsedetektor + lite dörr och fönsterbrytare.
Jag har tittat på Eufy som har motsvarande produkter, sen tror jag definitivt inte att de är samma kvalite som Verisures produkter för de är verklige bra och fungerar alltid.
Verisure är ju verkligen tryggt så jag har inte ännu kunnat ta steget utan velar.
Vad har ni och hur har ni resonerat?
Så samma som med försäkring, telefonabonnemang osv alltså?M miata skrev:
Brukar göra det en gång om året. Mobil betalar jag bara ca 30kr/mån då jag bytar operatör var 6 månad.
Redigerat:
Hej.T TobiasK233 skrev:Hej
Jag har idag verisure med kameror, fönsterbrytare, rökdetektorer , vattenlarm, 2st yale doorman kopplade. kamerorna är gamla men det stör mig inte. Det jag värdesätter mest är vattenlarm och rökdetektorer , när jag brände i ugnen och råka starta brandlarmet så ringde de upp inom en minut, just det känns bra om det börjar brinna när man sover eller inte är hemma, samma med vattenlarm. Jag betalar 550kr/månad och det skaver ändå måste jag säga, tanken på att lägga 5000kr på ett eget larm har ju slagit mig, man skulle spara in det på ett år.
Bor i villa så det är tre rökdetektorer, fyra vattenlarm, fyra kameror och en rörelsedetektor + lite dörr och fönsterbrytare.
Jag har tittat på Eufy som har motsvarande produkter, sen tror jag definitivt inte att de är samma kvalite som Verisures produkter för de är verklige bra och fungerar alltid.
Verisure är ju verkligen tryggt så jag har inte ännu kunnat ta steget utan velar.
Jag har köpt löst mitt larm från Verisure.
Har kollat på larmet genom Verisure appen.
Kolla om du kan få Länsförsäkringars larm. Kostar en bråkdel för samma tjänst och de höjer inte avgiften så fort de trålat in dig.T TobiasK233 skrev:Hej
Vad har ni och hur har ni resonerat
Deras incitament är snarare att minska kostnader för brand, vattenskador och inbrott snarare än att tjäna pengar på larmtjänsten.
får man billigare försäkring med då eller? samma som det är med dashcam på visa bilförsäkringarS Stabo66 skrev:
Jag kör också med Tapo. Kolla på X-Sense brandlarm. Finns även andra enheter. Beställde från Tyskland eftersom utbudet där är större. Är bättre brandlarm än det som Verisure och liknande kan erbjuda.J jdaniels skrev:Jag hade Verisure men dom bara höjde o höjde.... när det kostade över 600/mån ringde jag och vill ha ner priset, gick icke.
Frågade Sector och dom ville ha 299/mån för samma så jag bytte.
När jag ringde och sa upp Verisure prutade dom till 299 direkt, blev förbannad och bad dom dra åt..
Sen ringde Verisure varje månad i ett par år o tjatade, bara skrattade åt dom.
Nu har jag haft Sector i några år och dom har höjt till 350 och nästa gång dom höjer en spänn säger jag upp det direkt.
Har börjat bygga eget system med Tapo, flera kameror och flera sensorer, täcker det mesta.
Det enda som jag saknar i deras system är brandvarnare men det går att lösa ändå.
Jag har Sectoralarm i ett hus o egenbyggt i ett. O jag är mer usel på att byta battetier, underhålla o fixa än vad Sectoralarm är.
Sä då är det bara att betala för ffa rökdetektor och en väktare som inte tar tjuven men som kollar upp att inte ett fönsrer står öppet vintertid osv
Sä då är det bara att betala för ffa rökdetektor och en väktare som inte tar tjuven men som kollar upp att inte ett fönsrer står öppet vintertid osv
Har också Verisure. Tyckte det blev dyrt så jag förhandlade priset med dem och fick ner kostnaden på acceptabel nivåT TobiasK233 skrev:Hej
Det finns motordrivna kulkranar, jag har några stycken, sätt en sådan kopplad till vattenlarmet så kan svärmor ta semester också =)G Ganescha skrev:Har satt ihop mitt också med Homey PRO, lite olika men mest från IKEA och en del från AliExpress. Klart det hade varit skönt att ha någon som åker hem till en men egentligen inget jag är beredd att betala för. Jag har lite tur som har en svärmor som bor hemma hos oss också så hon agerar vakthund när vi är borta. Larmet har jag för att jag är mest rädd för att någon ska komma in när vi är hemma och sover, det skrämmer mig mest. Går vattenlarmen så vet svärmor var huvudkranen är.