8 407 läst ·
84 svar
8k läst
84 svar
Verisure eller eget larm eller annat?
Aha, ok. Jag har redan dragna trådar så det blir enklast att återanvända dom. Då slipper jag byta batterier på alla enheter med tiden. Allt går på centralt batteri.A Alikzus skrev:
Sneglar just nu på Satel PERFECTA‑IP 64 M.
Får se vad det blir.
Oj 550 kr i månaden. Det var ju mycket pengar.T TobiasK233 skrev:Hej
Jag har idag verisure med kameror, fönsterbrytare, rökdetektorer , vattenlarm, 2st yale doorman kopplade. kamerorna är gamla men det stör mig inte. Det jag värdesätter mest är vattenlarm och rökdetektorer , när jag brände i ugnen och råka starta brandlarmet så ringde de upp inom en minut, just det känns bra om det börjar brinna när man sover eller inte är hemma, samma med vattenlarm. Jag betalar 550kr/månad och det skaver ändå måste jag säga, tanken på att lägga 5000kr på ett eget larm har ju slagit mig, man skulle spara in det på ett år.
Bor i villa så det är tre rökdetektorer, fyra vattenlarm, fyra kameror och en rörelsedetektor + lite dörr och fönsterbrytare.
Jag har tittat på Eufy som har motsvarande produkter, sen tror jag definitivt inte att de är samma kvalite som Verisures produkter för de är verklige bra och fungerar alltid.
Verisure är ju verkligen tryggt så jag har inte ännu kunnat ta steget utan velar.
Vad har ni och hur har ni resonerat?
Kan själv!
· Trelleborg
· 20 109 inlägg
Larm med utryckning är väl främst för att larmbolaget ska ta hand om skadade fönster, dörrar osv? Finns ju ingen chans att de hinner ta inbrottstjuven med tanke på hur snabbt ett inbrott är över.
Vi har eget larm från Yale med uppkopplade brandalarm, dörrsensorer och rörelsesensorer. Brandalarmet är nästan det viktigaste, övrigt är som andra sagt -så vi vet om det varit inbrott. Har bra kontakt med grannarna och familj nära, tror de kan hjälpa oss mer än en trött väktare.
Vi har eget larm från Yale med uppkopplade brandalarm, dörrsensorer och rörelsesensorer. Brandalarmet är nästan det viktigaste, övrigt är som andra sagt -så vi vet om det varit inbrott. Har bra kontakt med grannarna och familj nära, tror de kan hjälpa oss mer än en trött väktare.
Utöver abonnemanget så betalar du för prylarna också, en sorts startkostnad. Vid fullpris så är det typiskt marknadspris för motsvarande hårdvara. Det är därför som deras säljare kan ge rejäla rabatter, de får ändå in det på hyran sedan.F Fideliox skrev:
för vem vill sitta och kolla på tjuven dagen efter när polisen aldrig dök up och alla värdesaker är långt bortaDemmpa skrev:
bättre att investera i ett kassaskåp eller köp en vakthund
Vi tänker alla olika.M maria01 skrev:
Men jag tycker att det finns en finess i att få en notis om att någon kanske har gjort inbrott.
Då kan jag kontakta en granne om jag själv är borta, så kan dom kika så att ingen dörr eller fönster står öppet.
Men det löser jag utan att betala för ett uppkopplat larm, men notiser vill jag ha.
Jag hade Verisure men dom bara höjde o höjde.... när det kostade över 600/mån ringde jag och vill ha ner priset, gick icke.
Frågade Sector och dom ville ha 299/mån för samma så jag bytte.
När jag ringde och sa upp Verisure prutade dom till 299 direkt, blev förbannad och bad dom dra åt..
Sen ringde Verisure varje månad i ett par år o tjatade, bara skrattade åt dom.
Nu har jag haft Sector i några år och dom har höjt till 350 och nästa gång dom höjer en spänn säger jag upp det direkt.
Har börjat bygga eget system med Tapo, flera kameror och flera sensorer, täcker det mesta.
Det enda som jag saknar i deras system är brandvarnare men det går att lösa ändå.
Frågade Sector och dom ville ha 299/mån för samma så jag bytte.
När jag ringde och sa upp Verisure prutade dom till 299 direkt, blev förbannad och bad dom dra åt..
Sen ringde Verisure varje månad i ett par år o tjatade, bara skrattade åt dom.
Nu har jag haft Sector i några år och dom har höjt till 350 och nästa gång dom höjer en spänn säger jag upp det direkt.
Har börjat bygga eget system med Tapo, flera kameror och flera sensorer, täcker det mesta.
Det enda som jag saknar i deras system är brandvarnare men det går att lösa ändå.
Vi har larmet för att få information om något händer, så att det går att minska eventuella följdskador som vattenskador pga att det regnar in, pga att värmesystemet/vattenledningar fryser sönder. För att kunna ringa räddningstjänsten/sos om det ryker/brinner.M maria01 skrev:
Vi betalar inte för något abonnemang, vi har köpt delarna "rakt av".
Ett larm är ingen ersättning för ett kassaskåp.M maria01 skrev:
Så du har vakthunden hemma dygnet runt året runt oberoende om du är på jobbet en hel dag, åker iväg över helgen eller åker iväg på en längre resa? Och vakthunden meddelar dig när du får inbrott hemma när du inte är hemma?M maria01 skrev:
Hur mycket kostar en vakthund varje månad?
Minst 700 upp till i.a.f 1500 kr/månad.
min hund har aldrig kostat så mycket i månaden du måste ju hunden oxfile om du tror det kostar så mycketDemmpa skrev:
Vi har larmet för att få information om något händer, så att det går att minska eventuella följdskador som vattenskador pga att det regnar in, pga att värmesystemet/vattenledningar fryser sönder. För att kunna ringa räddningstjänsten/sos om det ryker/brinner.
Vi betalar inte för något abonnemang, vi har köpt delarna "rakt av".
Ett larm är ingen ersättning för ett kassaskåp.
Så du har vakthunden hemma dygnet runt året runt oberoende om du är på jobbet en hel dag, åker iväg över helgen eller åker iväg på en längre resa? Och vakthunden meddelar dig när du får inbrott hemma när du inte är hemma?
Hur mycket kostar en vakthund varje månad?
Minst 700 upp till i.a.f 1500 kr/månad.