Hej,
Riktigt frustrerande att min FTX från Swegon startar upp men displayen visar endast startläge och jag kommer inte vidare i menyn. Vad kan vara felet?
Jag har kollat dipswicharna och ställt in vad jag tolkar är rätt enligt manualen.
Någon med tips om hur jag kan felsöka?
Riktigt frustrerande att min FTX från Swegon startar upp men displayen visar endast startläge och jag kommer inte vidare i menyn. Vad kan vara felet?
Jag har kollat dipswicharna och ställt in vad jag tolkar är rätt enligt manualen.
Någon med tips om hur jag kan felsöka?
Tack! Vad är det? Det finns en röd knapp i aggregatet "reset" men det händer ingenting när jag trycker på den.J jonaserik skrev:
Jag har varit i kontakt med Swegon men de hänvisar till tekniker, och jag vill inte betala tekniker för ev. något enkelt fel jag kan försöka lista ut själv.
Något som kallas med ironi om norrmännen bara. Strömmen bryts på t.e.x. datorer, elektronik så dom startar om, när dom kan ha fått hicka invärtes. Den röda som du trycker på, är ett överhettningskydd för elpatronen om termostaten skulle säga upp sig, förhindra brandrisk. Dom kan vara rätt tröga att trycka in, har en sådan löst, så ska det klicka till i dom, när det trycks in hårt.Cefalon skrev:
Jo, jag vet. Är ifrån Värmland och har bott i Oslo i flera år.J jonaserik skrev:Något som kallas med ironi om norrmännen bara. Strömmen bryts på t.e.x. datorer, elektronik så dom startar om, när dom kan ha fått hicka invärtes. Den röda som du trycker på, är ett överhettningskydd för elpatronen om termostaten skulle säga upp sig, förhindra brandrisk. Dom kan vara rätt tröga att trycka in, har en sådan löst, så ska det klicka till i dom, när det trycks in hårt.
Strömsladden kopplas till uttag och jag kommer in i menyn för att kunna återställa filter, datum/tid justering men kommer inte vidare till huvudmenyn.
Efter ca 20s startar den högra fläkten och i menyn står det "aggregat startas". Jag kommer inte vidare.
Efter ytterligare 10-20s startar den vänstra fläkten
Efter ca 5 min så sänker aggregatet varvet på fläkterna.
Spiskåpan inklad och när jag trycker på fläkt så går den högra fläkten upp i varv. Belysningen fungerar.
Allt bra så men sedan så kommer jag inte vidare i menyn..
Vad kan det bero på?
Svårt att tro det är styrkortet, eller?
Jag har justerat dipswitcharna som jag tror det ska se ut enligt manulen.
Hmmm
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Något därom med att komma vidare i menyn vet jag inte. Nu frågar jag, kan det vara någon kod som ska slås in. i bland är det bara 1 or eller 2 or o.s.v. Har inte en susning om hur det är, men måste stå i manualen.Cefalon skrev:
Jo, jag vet. Är ifrån Värmland och har bott i Oslo i flera år.
Strömsladden kopplas till uttag och jag kommer in i menyn för att kunna återställa filter, datum/tid justering men kommer inte vidare till huvudmenyn.
Efter ca 20s startar den högra fläkten och i menyn står det "aggregat startas". Jag kommer inte vidare.
Efter ytterligare 10-20s startar den vänstra fläkten
Efter ca 5 min så sänker aggregatet varvet på fläkterna.
Spiskåpan inklad och när jag trycker på fläkt så går den högra fläkten upp i varv. Belysningen fungerar.
Allt bra så men sedan så kommer jag inte vidare i menyn..
Vad kan det bero på?
Svårt att tro det är styrkortet, eller?
Jag har justerat dipswitcharna som jag tror det ska se ut enligt manulen.
Hmmm
Koden för Casa är 1234. Swegon är slutkund-fientliga i den mån att man som privatperson generellt aldrig får tillstymmelsen av hjälp av dem som tillverkare, utan alltid hänvisas till tredje part.J jonaserik skrev:
Just i den här frågan skickade dem manual och hänvisade till 3e part men tidigare vid en annan fråga hjälpte dem till. Men har en känsla av att supporten sviktar även när tekniker frågar.E Eby90 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden