Var det gräs på bilen oxå ??
Brukar vara det första tecknet på en bil när man trimmat gräs för nära bilen, och det brukar fastna ganska ordentligt om det får sitta ett tag.

• Gilla
adron
  • Laddar…
S
Isakare Isakare skrev:
Var det gräs på bilen oxå ??
Brukar vara det första tecknet på en bil när man trimmat gräs för nära bilen, och det brukar fastna ganska ordentligt om det får sitta ett tag.
Nope, inget synligt gräs...Har dock regnat ordentligt efter det hände och innan upptäckten.

S swirve skrev:
Gräset ser ju kort ut så klippt gräset har de ju gjort nyligen.
Nja, hur fort växer gräset nu? Från vad jag kan bedöma på bilderna så ser det ut att vara långt som på min gräsmatta, och den är det ungefär en månad sedan jag klippte, och gräsklipparen är undanställd för säsongen. Så kanske inte så jättenyligen.

tveksamt tveksamt skrev:
Nja, hur fort växer gräset nu? Från vad jag kan bedöma på bilderna så ser det ut att vara långt som på min gräsmatta, och den är det ungefär en månad sedan jag klippte, och gräsklipparen är undanställd för säsongen. Så kanske inte så jättenyligen.
Samma här. Knappt märkbar tillväxt på en månad här i Sthlm.

S
Jag spekulerar mest i vad fan som hänt eftersom det inte finns någon som tydligt vet...

• Gilla
adron
  • Laddar…
H Hybro skrev:
Den som orsakade skadorna var inte medveten om detta...

Då hade det räckt med en bil!

Eller hur?
Någon ovan i tråden menar att detta är stenskott som blir vid vanlig färd på väg, tydligen några hundra per bil i värsta fall.

- Men kolla då in den blå bilen som visas på två bilder i tråden. Med bakänden mot vägen.

Hur är det med fronten på denna? Också full av stenskott?

Om inte, utan stenskotten finns på bakänden, då är ju frågan, orsaken bevisad.

S
Jag har ännu inte lagt några bilder på min bil, ska försöka tvätta och skadebesikta den imorgon. Ska ta några bilder då! Det är solklart INTE några normala stenskott!
Som sagt köpte jag bilen för 2mån sen och då var den helrekondad och de fem stenskotten jag hittade fylldes i för 3v sen.

Hade visst fångat en liten bit av den blå bilens bakända, den har nog också onormalt många urslag...
Blå bil bakifrån med flera markerade stenskott på stötfångaren. Aning av grå asfalt och ett galler syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
Incinerator och 1 till
  • Laddar…
TS. Du skrev:

"Ja, jag inser att bevisbördan är svår. Dock kvarstår faktumet att jag gick över min nyinköpta bil och la i alla 5 stenskott som fanns för 2-3v sen. I helgen upptäckte jag 2-300 stenskott spritt över hela bilen. Jag har en mörk bil och stenskotten är som ljusa prickar. Jag har även 20-50 nya små och en handfull stora nya urslag i vindrutan. Tro mig, man ser att stenskotten är nya och inte alls som de man får något enstaka vid färd på väg."

Nån annan skrev att det är normalt med stenskott, eller liknande.
Dina 2 - 300 på några veckor, blir i
runda slängar 5000 på ett år!

Det förstår alla att det inte är möjligt.

Redigerat:
Hur ser din bil och de flesta andra ut i bakänden?
Också fulla av färska stenskott där?

Redigerat:
S
H Hybro skrev:
Hur ser din bil och de flesta andra ut i bakänden?
Också fulla av färska stenskott?
Som sagt ska jag skadebesikta imorgon och hitills har jag bara tittat på en lätt smutsig bil. Jag har inte besiktat alla andras bilar, men spridit till personal på vc/ftv att de bör kolla över sina bilar.
Ska till ftv imorgon igen så kan ta en ny vända förbi och kolla lite på de som står där då (troligtvis typ samma bilar).

Kalla till ett möte, för de som nyttjar parkeringen... Typ lapp på rutan. Gå samman i gemensam sak.

Kanske t o m då kommer fram vilken maskin som orsakat skadorna.

Redigerat:
S
Vore jag pensionär och hade gott om tid hade jag gjort så...För min del handlar det ju om att jag kan få tillbaka min självrisk på 3k , det är begränsat med tid jag kan prioritera för den summan.
Fruns chef på VC har gjort någon lista där folk skriver upp sig. Dock verkar de flesta inte ha tittat eller ens bry sig så mycket, "jaja shit happens" typ.

Blir annat ljud i skällan om försäkringsbolagen vägrar ersätta.

S
Dialogen med försäkringsbolaget är god och det låter som det inte är några konstigheter... De lät dock intresserade av att få fram vem som orsakat skadorna, speciellt om det är flera bilar som är försäkrade hos de som gör anspråk på att använda försäkringen.

P
S swirve skrev:
Jag har ännu inte lagt några bilder på min bil, ska försöka tvätta och skadebesikta den imorgon. Ska ta några bilder då! Det är solklart INTE några normala stenskott!
Som sagt köpte jag bilen för 2mån sen och då var den helrekondad och de fem stenskotten jag hittade fylldes i för 3v sen.

Hade visst fångat en liten bit av den blå bilens bakända, den har nog också onormalt många urslag...
[bild]
ja stenskotten i baken på bilarna som råkat stått åt andra hållet är bra bevis att det inte handlar om stenskott från vanligt brukande av bilen.

• Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.