Donald-Duck skrev:
För att jämföra vinstchanser lite.

Parkeringsvakter brukar ju notera hur ventilerna på däcken står, för att se ifall en bil har stått still hela tiden eller ifall den har blivit flyttad och parkerad igen på samma ställe.

Jag har hört att sannolikheten att alla fyra hjulens ventiler hamnar på samma ställe igen efter att du har flyttat bilen är ungefär lika stor som att vinna hundra tusen kronor på triss.
Det beror på vad du menar med "samma ställe". Du kommer aldrig att ha ventilerna på samma ställe på riktigt, men det intressanta är väl om parkeringsvakterna tycker att det är samma ställe. Hur många olika ventilpositioner kan en parkeringsvakt skilja åt? 10? I sådana fall är sannolikheten för "samma" en på 10*4.

En lott kostar 30 kr och de ger tillbaka knappt hälften. 150000 kr och 100000 kr att vinna. Det är åtminstone inte ungefär rätt härad.

Stefan Bengtsson skrev:
Vad jobbigt för den stackaren när hen fyller 50 och pengarna slutar trilla in på kontot. Kanske måste börja tjäna sina egna pengar då ju.:eek:
Hehe lyxproblem kallar vi det eller? O andra sidan, hur mycket är 25000 om 25 år? Eller höjs den summan med inflation osv...?

D09
ImageUploadedByByggahus.se1377707730.634610.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trött jag blir på mig själv 😁

Hursomhelst ;)

Tror ni jag vinner?

D09 skrev:
[bild]

Trött jag blir på mig själv 😁

Hursomhelst ;)

Tror ni jag vinner?
30kr

D09
alex86 skrev:
30kr
Jag vann storvinsten

ImageUploadedByByggahus.se1377713420.235718.jpg
Skapa konto

• Gilla
pelpet
  • Laddar…
D09 skrev:
Jag vann storvinsten

[bild]
Haha storvinsten X2

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
alex86 skrev:
Haha storvinsten X2
Nu behöver jag bara göra om detta 1 000 000 gånger utan att få nitlott så kan jag dra mig tillbaka sen :)

triss.JPG
Skapa konto

:cool:

fiskbuggaren skrev:
En lott kostar 30 kr och de ger tillbaka knappt hälften. 150000 kr och 100000 kr att vinna. Det är åtminstone inte ungefär rätt härad.
Det är samma härad menar jag. Det här med negationer.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.