bra-byggare skrev:
Ungefär lika minimal chans som om du faktiskt köper en trisslott...:)
Lite så ja. ;)

• Gilla
D09
  • Laddar…
En del brukar komma med argumentet att "köper man aldrig en lott kan man ALDRIG vinna". Men det räcker väl i princip med att köpa EN lott så har man så att säga kvalificerat sig. Sen blir sannolikheten att vinna inte märkbart större för att man köper flera hundra lottar, så det räcker med att köpa en lott och vann man inte så slutar man köpa:)

• Gilla
D09
  • Laddar…
För att jämföra vinstchanser lite.

Parkeringsvakter brukar ju notera hur ventilerna på däcken står, för att se ifall en bil har stått still hela tiden eller ifall den har blivit flyttad och parkerad igen på samma ställe.

Jag har hört att sannolikheten att alla fyra hjulens ventiler hamnar på samma ställe igen efter att du har flyttat bilen är ungefär lika stor som att vinna hundra tusen kronor på triss.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Min svärmor vann några hundratusen! Annars ska man väl vara glad för en ny lott, den förväntade vinsten är väl typ -12kr...

• Gilla
D09
  • Laddar…
Min pappa vann 1000 kr en gång. När han lämnade in lotten påminde ägaren honom om att han glömt skrapa rutan med x ggr. Det blev 10 så han vann 10 000 kr. Inte illa men mina föräldrar har köpt varsin lott varje fredag i många många år och lär väl ha lagt tiofallt mer i pengar. Själv köper jag aldrig lotter.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Min grannes kompis vann 25k i 25 år eller vad det är, inte illa pinkat när man 25 år.

En del har tur.

Det närmast jag har kommit är 80 satsade på trav vann 3600kr

• Gilla
D09
  • Laddar…
Vann 10.000kr på en triss jag fick i julklapp.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Jag tycker att svenska spel borde sälja garanterade nitlotter till halva priset. Tänk om man skulle ge bort en lott till någon och den personen vinner storkovan, det skulle kännas förjäkligt att veta att man haft pengarna i sin hand och givit bort dem.

• Gilla
Stora stygga Johansson och 4 till
  • Laddar…
D09
Lillebrorsan vann en x60 ( på Bingolotto iofs... )

Tur jag inte gav han den lotten.. ;)

Helgen efter satt hela släkten med resp och spela.. Inte en vinst 😂

Vad jobbigt för den stackaren när hen fyller 50 och pengarna slutar trilla in på kontot. Kanske måste börja tjäna sina egna pengar då ju.:eek:

Andy78 skrev:
Min grannes kompis vann 25k i 25 år eller vad det är, inte illa pinkat när man 25 år.

En del har tur.

Det närmast jag har kommit är 80 satsade på trav vann 3600kr

pelpet skrev:
Jag tycker att svenska spel borde sälja garanterade nitlotter till halva priset. Tänk om man skulle ge bort en lott till någon och den personen vinner storkovan, det skulle kännas förjäkligt att veta att man haft pengarna i sin hand och givit bort dem.

Det bästa jag läst på länge! Funderar nu på att starta en firma som ska återskapa "skrapet" på gamla trisslotter. Tänk att kunna återställa en gammal nitlott som ny och ge bort till någon. Det borde vara värt 10kr..

Vann precis 1000:- så åkte och betalade stenmjölet jag fick för någon vecka sedan..

• Gilla
D09
  • Laddar…
En klasskompis på universitet vann 10 000 kronor på Triss. En bra extrainkomst som student. Men den större förvåningen kom när han skrapade fram 10 000 igen två veckor senare! Jag skulle vilja se den sannolikhetsuträkningen...

Jag bor på en mycket liten ort och vet två som vunnit varsin miljon på triss. Dock har jag aldrig vunnit mer än några nya lotter, så jag har lagt av med triss.

För det första har jag rett ut vad vitsen är med en Trisslott, man köper sig en stunds spänning. Så jag brukar köpa och lägga i plånboken för att skrapa dom innan giltighetstiden går ut=maximalt med spänning för pengarna!

För några år sen bodde jag i en tillfälig lägenhet i Visby, ägaren till lägenheten jobbade på Svenska Spel. Han jobbade med att trycka/kontrollera Trisslotterna inna man lade på själva skrapet. Det var så få vinstlotter så han sa att han slutade köpa Trisslotter efter det då vinstchansen är minimal.

I övrigt, läs första stycket igen :-)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.